сряда, 31 август 2022 г.

Пълнена питка със сирене и маслини/ Feta Cheese and Olive Pull Apart Bread

 

Леле, какво лято само! Сигурно сто рецепти няма да ми стигнат да ви разкажа всичко и май за първи път ме хваща срам как да го правя.                                                             Не защото тука не съм ви разказвала за падането ми по стълби сънена, почти патологичното ми цапане на дрехи докато ям, нерядката ми консумация на презрели и престарели зеленчуци на командно дишане от хладилника, както и ежедневната ми доза awkwardness, която преживявам в интеракциите си с хомо сапиенсите, а защото ( мале, човек да не смее да се похвали) лятото се оказа много, ама много готино. То не бяха фестивали, моренца, концерти, срещи с приятели и както се казва, човек и добре да живее...накрая се жени :)                            В следващите публикации ще ви разкажа за това как половинката предложи, какви местенца посетихме и какво ме вдъхнови да кажа "да", защото и аз още се чудя как успя да ме излъже. 
 
 
И защото по стар български обичай, всичко хубаво се посреща с питка, реших да започна новия сезон с едно уникално, пухкаво хлебче "за дърпане", с плънка от сиренце и маслини, Видео рецептата може да видите засега в моя ИНСТАГРАМ ТУК.
Имах у дома един готов пшеничен микс за печива и реших да го използвам за тази цел, тъй като и без това е бърза рецепта, няма нужда и мая да търся. Сигурна съм обаче, че ще ме питате дали може  да ползвате обикновено брашно като замяна - да ,може. Само добавете поне 7 г суха мая или половин кубче жива. 

350 мл хладко мляко
1 ч.л. захар 
1 ч. л. сол 
2 яйца
80 г меко/ разтопено масло 
100 г меко сирене
шепа маслини
сусам за поръсване
олио

В купа изсипваме сместа от пакета и правим кладенче. В него слагаме захарта и топлото мляко. След това добавяме едно яйце и един белтък. Накрая добавяме и маслото, като то може да е разтопено или меко на стайна температура. На ръка или с миксер замесваме меко, нелепнещо тесто, което се отделя само от купата на миксера. Последно прибавяме и солта. Готовото тесто слагаме в намаслена купа, покрито с памучна кърпа и оставяме да втаса докато удвои обема си.

 
Отнема около час, но ако искате да забързате процеса, на 50 градуса във фурната става за около 40 :) 


През това време си забъркваме плънката.  Нарязваме маслините и ги слагаме в купа, заедно с намачкано меко сирене. Може да е фета или пък да сложите обикновено с малко крема сирене / цедено мляко.
 

След като тестото втаса, го разделяме на  12 части и оформяме на топка. 

 

Всяка част разточваме на кръг с диаметър около 10 см и слагаме по една супена лъжица от плънката. Затваряме и оформяме отново на топче, което заглаждаме. След това разточваме отново на кръгче със същите размери. Оставяме за кратко, а след това овалваме в малко олио


( или разтопено масло) и ги редим като ветрило в тавичка. Моята беше с размери около 24 см диаметър. Мажем парченцата с размит с малко малко жълтък, като го правя през едно, а всяко следващо поръсваме само със сусам.


Пъхаме питката да втаса във фурната за още 15-20 минути, а след това печем на 180 градуса за около 40 минути.


Толкова е пухкава и мекичка, че не може да се въздържи човек да не я нападне веднага...още гореща гореща.

Опитайте я и вие и не забравяйте да ми пращате снимки. Ако искате десерт, още тези дни ще ви споделя една страхотна торта и още една хубава новина, затова стойте наблизо :) 

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!

Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...