вторник, 10 февруари 2015 г.

Сочен сладкиш с червено вино / Moist Chocolate Cake with Red Wine



Като обещая нещо, да знаете, държа си на думата! Нали ви казах, че до 14-ти февруари трябва да очаквате от мен все романтични и изкусителни предложения, подходящи в комбинация с вино. Е, днешното направо си върви с виното! А именно невероятният винен десерт на вуйна ми! 


В интернет съм срещала много подобни вкусотии, най-вече кексове, но никога и точно тази рецепта. Интересното при нея е този невероятен шоколадов-винен сос, с който се напоява сладкишът и му придава наистина специален вкус.




Ако сте от ценителите на виното, този десерт ще ви хареса със сигурност! Ако сте обикновен пияница, също, така че да не се делим много-много! :) 

Самата аз за първи път го приготвих, като естествено си записах дословно рецептата от вуйниния тефтер.

Направи ми впечатление обаче, че към тестото не бе написано да се добавя бакпулвер или сода, някакъв набухвател, което обяснява и по-тежката текстура на десерта, като на браунис.

На Митко особено много му допадна, тъй като той обича точно такива десерти, но самата аз ще опитам следващия път да добавя поне половин пакетче бакпулвер - за да направя десерта по-въздушен.


За соса използвах разбира се хубаво домашно вино и ви препоръчвам да се спрете на този вариант, ако имате възможност. Винаги можете да увеличите количеството на виното, за да засилите вкуса. (а и за да си пийвате от време на време при готвенето)


Ето и необходимите продукти:

Продукти:
2  ч.ч. захар
2 1/2 ч.ч. брашно
125 г масло
4 с.л. какао
4 яйца
6 с.л. червено вино

В оригиналната рецепта в подходящ съд слагаме на котлона да се разтопи захарта с виното и маслото. Вуйна ме предупреди обаче, че понякога захарта не й се разтваря докрай, затова се спрях на следния вариант .


Сложих захарта с няколко супени лъжици вода на водна баня, докато се разтвори и стане на сироп.


След това прибавяме маслото, нарязано на кубчета,


виното и какаото.



Разбъркваме всичко до получаването на хубав ароматен сос. Отделяме си една кафена чаша (аз си отделих по-скоро чаена за заливка отгоре), а останалата част оставяме за блата.


За него разбиваме яйцата на пухкава смес и постепенно започваме да прибавяме от пресятото брашно и от шоколадовата смес, редувайки ги. Шоколадовата смес не трябва да е гореща, за да не пресече яйцата и трябва да се прибавя на тънка струйка.


Разбъркваме всичко на хубава хомогенна смес.



След това взимаме лъжица и... пийваме си малко вино...
и  изсипваме в тавичка, застлана с хартия за печене. Печем в предварително загрята фурна на 160 градуса!


Готовия сладкиш надупчваме с помощта на вилица или дървен шиш и го заливаме с шоколадово-винения сос.



Украсяваме по желание - аз се спрях на нежен кокос, който да е в разрез със сладкия вкус на сладкиша.


Да ви кажа правичката, дали се получи както трябва или не, нямаше особено значение след втората чашка. Накрая с Митко бяхме доста доволни от резултата, подавайки си парченца с вилицата един на друг, гарнирайки го с още няколко глътки от рубинената течност.


Липсваше ни само светлината на свещи.. Ааа, не... и те бяха налични, така че се получи доста задушевна обстановка! Дали ще чествате Трифон Зарезан или Св.Валентин с този десерт тази събота, няма да има голямо значение.. все ще ви е хубаво! Наздраве!


40 коментара:

  1. Браво на теб, браво на вуйна! И благодаря за идеята. Аз ще се възползвам за Трифоновден. Св Валентин не е моят празник. Наздраве на всички!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Йоленце! Семейните рецепти винаги са най-добрите :) И аз ще наблегна на виното на 14-ти :) Прегръдки и много усмивки от мен!

      Изтриване
  2. Люска, колко опияняващ десерт! ;) Не сме пиячи вкъщи и май няма да се разберем много с виното, но при толкова сладост, знае ли човек. Пък и при такива снимки... Иначе аз също бих сложила малко набухвател. ;)
    Прегръдки и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! Това с набухвателя наистина малко ме яде, дали наистина не е пропуснато в рецептата, но пък тя така го приготвя. Аз обаче едва ли ще се въздържа да не приготвя скоро втория вид :) Прегръдка от мен, мила!

      Изтриване
  3. Изглежда много апетитно и сладко! А дали ще се съчетае с вкуса, ако се добави и портокалова кора в блата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Цвети! Мисля, че ще се получи, но сигурно ще е добре да съчетаеш и виното с този вкус, като избереш подходящо! Поздрави!

      Изтриване
  4. Прекрасно предложение, Люси - две в едно: и за Св Валентин, и за Трифоновден.
    Цялата тематична ти серия е страхотна, какво ли ни очаква още...
    Много комплименти за теб и хубава празнична седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, благодаря ти! Задържала съм още една-две рецепти в ръкава си, посветени на празника, да, така е :) Ще се радвам и те да ти харесат! Страхотно е всеки път, когато се отбиваш при мен! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Седя в кухнята блажено опънала крака на ъгловата пейка,отпивам с наслада червено винце и...Абе я да видя чичко Гугъл какво пише за виното?И хоп-Вашият сайт-този сладкиш ще се пробва още утре(репетиция за Трифон ) со все винцето и хапките му!Благодаря за насладата-на очите,но и на душата,защото освен снимки,има и малка история към рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и аз, Мария! радвам се, че публикацията ви е харесала, стискам палци и с рецептата да е така! Наздраве от мен!

      Изтриване
  6. Ooo, izglejda neshto vkusno! A i nay-veche kogato stava vapros za cherveno vino!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, Люси, сладкишите ти са невероятни всеки път и кой от кой по изумителен! Размазващо вкусни! Комплименти за теб и вуйна ти! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Катенце! Много прегръдки от мен и весело посрещане на празниците ;)

      Изтриване
  8. Прекрасен десерт! Много оригинално!
    Идеалния сладкиш за Свети Валентин!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Aura! Надявам се да ти хареса! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  9. Дали ще се получи и с розе,а не с червено вино ?Или ще се отдалеча от идеята ...?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Мисля, че и с розе ще се получи, но не зная до каква степен ще се усеща ароматът му, това ще зависи изцяло от вида на винцето :) Поздрави!

      Изтриване
  10. Е, не мога да се стърпя просто .... великолепно изглежда, най - кощунствено споделям, че мисля да го изпробвам и върху деца :) Все пак 6 супени лъжици е виното за целия сладкиш, а и минава термична обработка, поради което мисля, че социалните не ще ме тормозят .... поради това и поради анонимността ми ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха-ха, благодаря ти, Анонимен, наистина ме усмихна! Сладкиша ще стане вкусен и без виното, но при все, че имате анонимност на своя страна ...:) Поздрави най-сърдечни!

      Изтриване
    2. Докладвам, че още не съм стигнала до сладкишчето, но направих скалички и торта Фереро Роше - страхотни, страхотни :) Прекрасно обяснявате, затова

      Изтриване
    3. Много, много благодаря :) Да ви е сладко! Прегръдка!

      Изтриване
  11. Като знам колко обичам сочен шоколадов фъч,а твоят и на вуйна е такава прекрасна винена версия,моментално ми намигна и ме съблазни,Люска,превъзходен е!Щастлив и незабравим празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, много се радвам, че ти допада предложението ми :) И аз ти пожелавам весело посрещане на празниците тази събота! Прегръдки, мила!

      Изтриване
  12. Благодаря за идеята.... не съм любител на виното, но знае ли човек с този апетитен сладкиш какви вкусове може да придобие!Мисля да изненадам половинката ,и след толкова години брак....знам ли какво ще празнуваме.., но се надявам с помощта на този сладкиш да зарадвам близките си!Весело изкарване на празниците и благодаря за хубавата рецепта!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимен, благодаря ти и ти пожелавам най-искрено весело посрещане на празника и винаги любов да цари в семейството! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  13. ООО това е уникално :)
    рецептата със сигурност ще я пробвам !!!!!
    Гледах снимките с отворена уста без да се усетя,добре,че е сина да се изсмее :))
    Хубав петък

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря ти, Мария! Точно такъв ефект искам да имат снимките, така че знам, че съм свършила хубава работа :) Сега само остава да стискам палци и самия десерт да ти хареса! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  14. Еее, Люси, да се чуди човек за кое по-напред да те похвали...Дали за прекрасното чувство за хумор (дори на мъжа ми четох!), дали за чудната рецепта (шоколад и вино! дори би ми се харесало)(още една скоба -правила съм една винено-шоколадова напитка по Диани и беше чудесна!) или да те похваля да уникалните снимки и аранжировка. Дано разбра нещо от горните ми хаотични мисли:))
    Най ми хареса обаче недоизказания край на вечерта:)) Прегръдка и хубав празник и утре!!
    Аз сигурно ще се изкуша да спретна това тези дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весела, благодаря ти както винаги за прекрасните думи и окуражение :) Вярваш или не, но някой хора не харесват точно това в статиите ми - шеговитият тон и личната гледна точка на това как храната влияе на преживяванията ни през деня! Исках да знаеш колко е важно за мен,че публикациите ми се четат от правилните хора ( като теб) и се разбират правилно :) Силни прегръдки от мен и много весело настроение днес!

      Изтриване
  15. п.п. Стана ми навик да търся и намирам прилики:)), но имам същата тавичка, ама съвсем!:))

    ОтговорИзтриване
  16. Мога да потвърдя, че това нещо е божествено на вкус! Само че наличните тавички са ми неподходящи за количествата в рецептата, та се наложи да ги адаптирам малко и изглежда маааалко омазах пропорциите някъде, защото заливката ми излезе недостатъчна, та трябваше накрая да правя още. Обаче бял кахър е това. Сладкишчето става за сервиране и горещо, и студено; горещо даже май ми допадна с една идея повече. Сърдечно благодаря за разкошната рецепта и приятно празнуване днес, кой каквото! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасно! Благодаря, че споделихте впечатления :) Когато е още топъл и за мен е направо неустоим! Радвам се, че рецептата ви е харесала и че писахте :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  17. Здравей, благодаря за хубавата рецепта, получи се ароматен и вкусен сладкиш. Единствено сосът ми сякаш по-скоро попи, отколкото да се напои, а спазих всичко както е по рецепта и си заделих 1 ч.ч. чаша. Предполагам и че при теб е станал така, май по-скоро аз очаквах сиропиран сладкиш и сгреших. Така или иначе стана стана страхотен, вместо кокос използвах настъргана кора на 1 портокал и доста си отива с горчивия вкус на какаото. Благодаря ти! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен! Радвам се, че десерта ти се усладил :) Ако предпочиташе повече сос, винаги можеш да удвоиш дозата - този сладкиш дава много възможности за експериментиране. Както избора ти на портокалова кора за украса - страхотен е! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  18. Люси,аз също изпробвах рецептата,но не се получи като вашия,спазих рецептата както си е,къде сгреших.На вкус е страхотен,но сух като кекс.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Бойка! Тъй като и други вече опитаха и приготвиха десерта и не са ми споделили проблем, няма кака да преценя какъв може да бъде при вас. Ако ви се струва сух, може би е добре да си заделите по-голяма доза за заливката, както направих аз.Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  19. Благодаря Ви за отговора! Съмнява ме да не би при заливането да сгреших,залях топлия сладкиш със студен сироп.В рецептата не е упоменато за това и аз го направих по този начин.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, аз също залях горещия сладкиш с вече охладен сироп, но както казах, бях си заделила повече сироп, за да знам, че ще има достатъчно. Освен това, че аз избегнах и набухвателя, което направи сладкиша по плътен сам по себе си. Според мен от значение ще бъде и размера на тавата, в която ще го печете, тъй като ще окаже влияние, колко високо ще се надигне. И все пак смятам, че всяка рецепта подлежи на лично усъвършенстване и се надявам да откриете вашият любим вкус! Сърдечни поздрави и усмихната неделя желая!

      Изтриване
  20. Ползвай пудра захар за да се разтвори по-лесно,просто е!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...