сряда, 13 март 2019 г.

Козунак с много конци и брашно за баница / Bulletproof easter bread recipe



Вчера беше мрачно и дъждовно, днес слънчево и топло - какво идеално мартенско време! Нищо чудно, че го свързват с женския характер, но аз проблем не намирам. 

Проблем ще има, ако ми спрат тока днес, тъй като талибаните от ЧЕЗ ще идват да работят по ел. таблото, а аз съм предвидила да ви споделя една рецепта, която ако я направите, повече никога няма да търсите друга рецепта за козунаци. Факт! 
Събрах инфо от тук от там, модерирах разните ми там рецепти и се получи тази чудесия. "Желязна" рецепта ( Walter White approved) с толкова конци, че да вплетеш сърцата на милиони хора или поне със сигурност на тези, които я опитат!!!!!.


Толкова се радвам на тази рецепта, че рядко пускам вечерни снимки, знаете. Но кулинарно сърце не трае, особено щом от фурната се извадят топли козунаци - от вътре са мекички като душичка,  а отгоре има много тънка и крехка коричка, която се пропуква от най-лекия натиск и се чува хрускането на бадеми и захар. Че и декоративната захар приготвих по специална рецепта, която ще ви споделя в отделен пост, защото не искам да си изписвам живота в тази. 

Все пак искам да ви мотивирам да я направите и да ви "подклаждам" апетита малко по малко. Най-интересното до тук е, че се спрях на по-твърдо тесто ( аз отдавна го казвам, ама кой ли слуша) и брашно за баница за направата на хубав козунак с конци.  

Още преди време бях попаднала на една публикация на Денислав Димитров, като човекът беше отделил голям труд да напише всичко необходимо за козунака на конци, но за тестото в хлебопекарна. Щом го прочетох видях, че не съм само аз на този кораб и и си има чалъми, които не пасват на старите наши рецепти със сто яйца, килограм захар и физическо насилие над тестото поне сто пъти. Е, днешните козунаци на конци са забъркани на миксер, с бързо втасване, спитват се чудесно без да се разливат - доказателство са сложните плетки, които се запазиха и след печене и тестото се дели като памук.  А ето как да го направите: 


Ето и какво ви трябва за два козунака:
400 мл прясно мляко
1 кубче жива или 2 пак. суха мая (14 г) 
30 мл ароматен алкохол ( ром, уиски) 
4 яйца и два жълтъка
140 г меко масло
150 г  фина захар 
2-3 с.л. течен подсладител
2 пак. ванилия
кората на 2 портокала / лимони
щипка сол

За украса: 
филирани бадеми
италианска захар
1 яйце за намазване на козунаците

Започваме като пресяваме брашното и и слагаме  малко повече от половината в купата на миксера. Правим кладенче и прибавяме захарта, маята и леко затопленото мляко и подсладителя. Пускаме да се меси всичко и прибавяме и леко разбитите с вилица яйца и алкохола.                    

                             

Добавяме след това постепенно от брашното, смесено със солта и ванилията и продължаваме да месим с приставка за тесто (може да го направите и на ръка). Накрая добавяме постепенно и от мекото масло, кората от цитрусите и ако е необходимо няколко капки олио по ръба на купата, за да се отлепи по добре от стените на съда.


Готовото тесто изсипваме на плота и доомесваме с още малко брашно, докато спре да лепне.

Слагаме го в намазана с олио купа, покрито също с намазнено фолио и пъхаме във фурната на 50 градуса.  Ще втаса за около половин час и ще удвои обема си.

                     

След като тестото втаса го разделяме на две и оформяме козунаци по желание :) 
Работата с него е наистина много лесна и съм сигурна, че някои от вас ще поискат да им покажа как да направя тази плитка. Обещавам да ви я демонстрирам стъпка по стъпка съвсем скоро, а за сега ще ви покажа от къде я видях - тук.


Оставяме козунаците да втасат на топло - отново във фурната и преди печене ги намазваме с леко размито с мляко яйце или ако искате да имат по-лек загар, ги намажете няколко минути преди извеждане от фурната, след като са се запекли. Не забравяйте да ги поръсите с бадеми и захар за още повече вкус :)  печем на 180 градуса.


Този път ги направих без плънка, за да може да обърна внимание повече на тестото и да не усложнявам излишно рецептата. Както виждате, няма никакво месене хиляда пъти, няма специални технологии - всичко е ток и жица ( ох, дано не спрат тока докато шиша тази публикация, че тогава ще ида да си сипя една ракия)


Между другото, и този вид плетка  е много лесна и хубава - само с един фитил и ще ви я покажа съвсем скоро, когато ви демонстрирам още един чуден козунак - този път по рецепта,  с повече мазнина, както се прави нашенският козунак, но аз съм дала една плънка, която просто ще ви зашемети.
Не остава толкова много до Великден и си заслужава да направим някоя и друга проба у дома, да не се изложим пред свекитата ( поне който ги има) .
Аз си се "излагам" публично пред вас, но виждате, че няма парична за прелистения!!!



Наистина едни от най-вкусните козунаци, които съм готвила - да не кажа голяма дума, че съм ви приготвила още и няма да е често спрямо другите ми творби.
Тази рецепта препоръчвам ако сте новатор в правенето на козунаци или все не ви се получават опитите. Знам, че някои от вас ще поискат да заменят/ пропуснат подсладителя, но ви съветвам да не го правите. Аз през живота си не съм го ползвала за друго освен за козунаците, но голямото количество захар влияе на тестото и се нарушава структурата, която се иска  за получаването на хубави конци. ( Само ги погледнете по-долу ) :) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!




60 коментара:

  1. Здравейте! Тази рецепта ме грабна и имам два въпроса. Като начало брашното - за тези които са в чужбина какво брашно да търсят, предвид наименованието "Баница". И течен подсладител? Никога не съм купувала и не знам какво да търся. Брагодаря предварително! Ина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Може да ползвате и друго брашно, но обикновено това за биница е с повече глутен и е чудесно за изделия, които изквасват разтягане и т.н Ако искате, може да попитате за брашно по-богато на глутен.
      Що се касае подсладителя, може да го намерите на щанда за диабетици обикновено и в различните страни може да под различни имена, затвао ви предлагам просто да гогълувате Liquиd sweetener и може би страната в която се намирате - на изображения в гугъл ще се покажат различни варианти на подсладителя, достъпни във вашата страна. Ако имате фейсбук, може да видите линка тук, на който съм качила снимка - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2984849551541954&set=p.2984849551541954&type=3&theater Поздрави и успех!

      Изтриване
  2. Здравей, Люси, изглеждат страшно апетитно тези козунаци. А въпросът ми е относно течния подсладител - погледнах в нета и попаднах на подсладител Суитли Ултра, ще свърщи ли рабата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, точно такъв използвах и аз :) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  3. Здравей Люси.Видях твоята рецепта и реших да я пробвам,в момента тестото е готово за оформяне на козунаците имам един въпрос само,Козунаците се пекът на 180градуса но ако може да ми кажеш приблизително за колко време .Благодаря ти предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! За около 30 минути, зависимост от големината им - може да ги проверяваш след 15 минути във фурната :) Поздрави!

      Изтриване
  4. Здравей, Люси! Ако реша да ползвам захар вместо подсладител колко трябва да сложа?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси! Може да сложиш захар, но може да окаже влияние на втасването и да нямаш конци накрая. Може да сложиш още 2-3 с.л. захар, но не знам дали ще ти бъде достатъчно сладко накрая, без подсладителя :) Поздрави!

      Изтриване
  5. Здравей, Люси! Вдъхнових се от твоите козунаци и използвах рецептата ти. Получиха се страхотни! Благодаря ти!😊🍞👩‍🍳

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Непознат! Благодаря за оставените отзиви :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. Люси ако захарта не е финна проблем ли е?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, може и да е едра, просто за по-сигурно разбиване предлагам за сладкиши да се ползва по-фина, но няма проблем :) Поздрави!

      Изтриване
  7. Здравей Люси. Голям почитател съм на твоите рецепти. Винаги, когато искам да предложа нещо ново за семейство и приятели разчитам на богатството от рецепти, които предлагаш. За първи път пиша, но съм изпробвала много от тортите, основните и днес последно въпросния козунак. Страхотен стана. Обърках само дозата на захарта. Направих го с 500г брашно за баница, като добавих и още при месенето. За него ми помогна както винаги хлебопекарната. При дозирането на продуктите забравих да намаля захарта и подсладителя, но въпреки това стана много сладък и вкусен. Готова съм за Великден.
    Продължавай да доставяш кулинарна наслада с труда и идеите си. Велика си.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от все сърце за оставения коментар, Анонимен :) Много се радвам, че ти е харесала рецептата! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  8. Люси...Люси .... Къде я сбърках �� всичко вървеше по план, омесването, текстурата на тестото,изпичането ,конците страхотни....а накрая нямаше грам сладост ��. В магазина нямаха подсладител и ми предложиха бурканче глюкоза на което пише за сладкиши и рачел. Възможно ли е там да е проблема?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, да, точно там е проблема, затова писах да не го заменяте / пропускате :) Подсладителя е много силен като сладост и две-три супени лъжички и ще бъде достатъчно сладък, без да пречи на тестото :) Нищо, направила си една проба козунак - ще се изяде с нутела. Почвай втора доза ;)

      Изтриване
  9. Здравейте Люси, може ли да използвам сироп от агаве и колко?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. като цяло мисля, че няма да има проблем да се сложи, но пак няма да даде сладостта, която дава подсладителя, ако целта ти е да го замениш. Като количество също не мога да кажа, тъй като не разбирам дали ме питаш нещо да замениш или да добавим просто :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  10. Страхотни козунаци се получават, благодаря много за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря, че ми писахте :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  11. Люси, здравей. Ако имаш идея, вместо течен подсладител, колко "стевия" да използвам?
    Светлан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Светлане! Не мога да ти кажа, тъй като не съм го замесвала с него, но от опит глава не боли ;) Може после да споделиш :) поздрави!

      Изтриване
  12. Люси, а който няма такъв миксер, може ли в хлебопекарната да се замеси...

    ОтговорИзтриване
  13. Люси здравей,в рецептата пише 4 яйца и 2 жълтъка,те за намазването ли са?а белтъците какво ги правим?ще гостувам за великден мога ли да замеся козунака у дома и да го замразя а при гостито да го изпека?
    Елена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Елена! За самото тесто си трябват 4 яйца 2 жълтъка, който разбиваме леко с вилица и добавяме, както е написано в рецептата. (белтъците може да си запазиш за друга рецепта и не и трябват, затова не са описани). Отделно в продуктите е написано по-надолу едно яйце, което ползвам вече за намазване на козунаците преди печене, но ако не искаш да ползваш още яйца, може да се опиташ да ги намажеш и само с белтък. Няма да потъмнеят толкова при печене, но ще имат гланц :) Що се касае за замесване и замразяване, може и да се получи, но лично аз не съм опитвала, тъй като не ми се рискува толкова труд и продукти, ако вкусът и резултатът не е същия ;) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  14. Здравей, Люси! И аз се доверявам на твоите рецепти, защото винаги стават сполучливи! За козунаците съм пробвала какво ли не... И онова "родео" с пералнята, и месене като за последно... Сега съвсем ни се покриват идеите за изпълнението. Ще следвам твоята рецепта, но може ли да дадеш малко насоки за месенето на ръка? За съжаление миксера ми се развали. Не искам да прекалябс месенето. Ще се радвам на някой съвет. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, мила ;) И аз се забавлявам с такива изпълнения, но приятно ги оставям в миналото :) това тесто няма какво да те притеснява, защото не е толкова мазно и разшляйкващо като типичните теста за козунак :) По-твърдо е и е лесно за моделиране, плетене на различни видове нишки, затова и няма да имаш проблеми да си го замесиш и не е необходимо никаква специална технология за месене. Нито удряне, нито каквото и да е било. Просто меси, докато го усетиш пластично и приятно за работа :) После си избери плетка и ако искаш може допълнително да усукваш тестото - това е всичко :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
    2. Благодаря ти мноооого! Ти си върха! Ще докладвам след изпълнението. Поздрави и весели празници!

      Изтриване
    3. За нищо, мила ;) Весело посрещане на празника!

      Изтриване
  15. Здравейте, ще пробвам още утре. Имам въпрос - може ли да се пусне да се омеси тестото в хлебопекарна? Или миксера е за предпочитане?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат! Не разполагам с хлебопекарна, но мисля, че няма да има проблем да се замеси и там тестото :) Поздрави!

      Изтриване
  16. Здравей Люси,
    когато слагаш тестото във фурната на 50 градуса, това с или без обдухване е? И по принцип когато печеш със или без вентилатор посочваш градусите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Петя :) Слагам го обикновено без вентилатор да втаса, но обикновено пека с вентилатор като си натамаънявам така че да достигнат тези градуси, които съм посочила. Посочвам градусите на които е добре да се пече и всеки да съобрази със фурната си ( ако има или няма вентилатор) :) Поздрави!

      Изтриване
  17. Обещах и го направих! Стана страхотен. Благодаря, ще впиша рецептата в „любими”!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оставените отзиви! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  18. Добър ден! Козунаците ми станаха страхотни, а правих за първи път.Благодаря за чудесната рецепта

    ОтговорИзтриване
  19. Люси, страхотна рецепта. От години пробвах какви ли не, но все не бях доволна. С гордост мога да кажа, че този път ми се полечиха. Не сме хапвали по-хубави козунаци, честно. Благодаря ти. 😘😍🤗

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) И аз така се чувствах след като най-сетне направих истински домашни козунаци по мой вкус! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  20. Здравейте!
    Благодаря за хубавата рецепта и подробното описание! За първи път козунаците ми се получават както трябва. Всички много ги харесаха.
    Имах притеснение за брашното, тъй като тук няма брашно за баница. Използвах нормално брашно, което смесих с глутенов екстракт (прилича на много финно смляно брашно) - на 1кг брашно се слагат 3 с.л.
    Открих и други много интересни рецепти във вашия блог и смятам да ги изпробвам до една.
    Поздрави от далечна Канада,
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мария ;) Много се радвам да прочета този коментар! Радвам с,е че и в Канада мога да бъда полезна на някого и наистина смея да твърдя, че тази рецепта ми е любима :) Хубава си съобразила да добавиш още глутен и нещата са станали още по-добре. Поздрави от все сърце!

      Изтриване
  21. Здравейте! След дълго търсене се спрях на вашата рецепта за козунаци - ще видим дали ще ми се получат. Исках да попитам дали вместо течен подсладител, може да се ползва кленов сироп? Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Непознат! Може да сложите кленов сироп, но едва ли ще може да замени подсладителя като сила на сладост. Той е в пъти по-сладък и затова може да сложим такова малко количество. Но ако не държите да супер сладко и това е вариант :)

      Изтриване
  22. Здравейте! Прекрасна рецепта, която смятаме да изпробваме тази година с надеждата да имаме най-накрая истински български козунаци за Великден, тъй като живеем в чужбина и тук няма дори от къде да си купим готови. Имам следния въпрос - горе-долу колко дълго трябва да се меси тестото, ако се използва миксер-автомат или как мога да разбера кога е готово? (Спомням си, че съм чела някъде, че за хубави козунаци е важно тестото да се меси дълго време. Доколко важи това за тази рецепта?)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Така е, хубаво е да се меси, но пък и на миксер местенето става по-бързо и лесно и не му трябва чак толкова време. Когато замесвате тестото ще видите, как започва да се отделя от стените, кака се образуват нишки в него и ще съобразите сами кога е готово. Като време не мога да ви кажа, защото зависи много от миксера и неговата мощност и на колко степени е работил бавно, бързо и т.н.

      Изтриване
  23. Здраей,Люси!Перфектна,както винаги!Пробвах козунака,чудсен е!Правих го кръгъл и затова да попитам,каква големина от правоъгълните форми да покзвам за 2 козунака?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Не мога да се сетя в момента да ти кажа. Аз бих ги сложила един до друг в тавата на фурната :) Поздрави!

      Изтриване
  24. Здравейте, кубчето мая директно ли се слага или трябва да шупне. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако използвате жива е добре да я разтворите и да шупне. Аз съм ползвала суха и няма нужда. Поздрави!

      Изтриване
  25. Здравейте, може ли да добавя шоколад? Дали ще попречи да се получат конците на козунак?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат. не мисля, че ще има проблем :) Поздрави!

      Изтриване
  26. Най-вкусния козунак.Започвам втората партида.Страхотен вкус.Весели и светли празници, Луси.

    ОтговорИзтриване
  27. Здравейте, дали е възможно да покажете какъв подсладител използвате.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Ползвам течен подсладител на различни фирми, няма някой конкретен, който да ви препоръчам.

      Изтриване
  28. Здравейте, страхотно изглеждат, но може ли да се използва брашното на София мел за козунаци или е по-добре за баница?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ива, може да ползвате и дете брашна ;)

      Изтриване
  29. Много ми хареса рецептата. Ще я пробвам утре. Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...