четвъртък, 7 декември 2017 г.

Чомлека на Сашо / Balkan style Meat And Vegetable in a clay pot


След вчерашния празник, където заситихме сетивата си с риба, приготвена по всякакви възможни начини, посягам към една рецепта, която отлежава дълго в чернови. Дълго, дълго, от лятото да сме най-точни. Запазих я, защото зимния сезон е много по-подходяща за нея, както установихме и ние, готвещите я, насред 40 градуса температура тогава. Накрая обаче, от стръвност, пък и наистина си беше станало много вкусно, седнахме да си го хапнем и снимки на after няма, защото нищо не остана :) 

Поканата бе от мой приятел Сашо, с който ни свързва на само любовта към качествената музика и напитка, :), но и към вкусната храна. Хвърляхме си от време на време в лицата кулинарни предизвикателства под формата на снимки, кой какво готвил днес, докато накрая реших, че трябва да ги опитам аз тия неща, за да знам каква точно конкуренция имам в този град :) 


Та, събрахме се ние един прекрасен слънчев, горещ ден и какво ще готвим - месо в глинен гювеч, разбира се. Със зеленчуци и всичко. Беше приготвил и свинско, и телешко, и пилешко, както и едно супер малко гърне за целта. :) Хайде, обратно към нас, да вземем моето, което може да побере всичките вкусотийки. Сядаме да го готвим - токът спря. :)  Идеално...време е да пием! Няколко часа ( бутилки) по-късно и един пропаганден филм за втората световна, ястието бе готово, а ние вече определено нямахме търпение. Сашко не беше много доволен, но аз смятам, че се получи чудесно и си хапнах от всичко в чинията. Нарекох го чомлек, макар той да не го представи така, но реших, че "Месото на Сашо" няма да ми донесе много точки сред консервативните :) 


И тъй като официално сме във винения сезон, смятам, че й е дошло времето. Може да отнеме малко повече минути за приготвянето й, но пък това обичам на тези рецепти - слагаш всичко в гърнето и забравяш за него. Идват почивни дни, още празници - опитайте и тази рецепта! Ето я и нея:
Необходими продукти:
3бр. ленти свински гърди
3бр. телешки пържоли
2 бр . пилешки бутчета
200 г гъби
200 г дребен лук
3-4 бр. картофи
1 бр. червена чушка
1 бр. морков
1 голям домат
1 глава лук
1/2 ч.ч. червено вино
1 ч.ч. вода
олио 
( подправки: сол, дафинов лист, черен пипер, риган)

Овкусяваме месото със сол и черен пипер.


Обелваме и почистваме лукчетата, а зеленчуците нарязваме на средно големи парчета. 


Режат се с голямо внимание и голям нож на фона на добра музика за по-добър вкус :) 


Нарязахме и телешкото месо, за да стане по-бързо :) Сложихме малко олио на дъното на съда, и разпределихме от телешкото месо и част от зеленчуците.


По средата наредихме свинските гърди, отгоре отново зеленчуци и завършихме с пилешките бутчета. Между всеки пласт посоляваме леко, като може да поръсвате и от подправките на вкус. Накрая прибавяме и водата и виното. 


Поставяме ястието в студена фурна на максимална температура, докато заври, а след това намаляваме на 150 градуса и печем до готовност - два -три часа.


Бяхме прекалили малко с водата, но пък когато си на гости не се правят забележки ( особено, ако искаш да те поканят втори път :)) Плюс това сосчето беше идеално за топене, а Сашо бе спретнал и чуден домашен хляб, в който слага винаги малко ким, който го прави много специален. 
От своя страна ще кажа, че не съм се трудила много да правя перфектни снимки на ястието, но то така става, когато вече трепериш от глад, а трябва да снимаш. Накрая захвърляш всичко и сядаш да ядеш. 
Благодаря отново на нашия домакин и вдигам наздраве за такива вкусни моменти с приятели - нека всеки ги има! 
Ако и вие искате да усетите тази топлина, непременно си сгответе това ястие! 
Слънчев ден, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!



12 коментара:

  1. Люси,
    чудесна рецепта за предстоящите празници.Много богато ястие се е получило.Красиво и много, много ароматично и вкусно.Изглежда прекрасно .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Лени! Винаги се радвам, когато с еотбиваш..седни и да се почерпим :) Прегръдки!

      Изтриване
  2. Стана прекрасно ястие! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  3. Получи ми се страхотно задушено,че то наистина си е чомлек,Люси,зеленчуците са същите,без домат:)Аз не сложих вода,защото бях увеличила количеството на гъбите,и сложих отгоре няколко парченца масло.Вкусноо!Чакаме твоите предложения за Коледни сладки и торти:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от сърце, Евгения :) Прегръдки и най-сърдечни поздрави!

      Изтриване
  4. О, чомлека е невероятен, а приготвеното от приятел е най-вкусно!
    А на Сашо просто му личи, че е страшна скица и готви вкусно:)
    Поздравете се и двамата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и от двамата, Веси и много поздрави ти пращаме!

      Изтриване
  5. Ето ме и тук Люси, както казах в предния си пост чомлека е много вкусен, месото става крехко а комбинацията от зеленчуци търпи импровизации според вкуса. Правя го за пореден път, тоя път сложих печена чушка, сладък картоф и юка, да казвам ли какъв аромат се разнася?? Не забравяѝ специалните поздрави за Сашо!
    Пък пържените чушки с яѝца на баба ти са ни любима рецепта-и за нея поздрави.
    Сега да те питам, имаме приятели ловци и ми донесоха мечешко месо, някакви идеи да имаш, щото фризера ми е пълен, и само му се чудя.
    Търсих из нета, има рецепти ама много сложни и туткави ми се видяха. Пък и на теб ти имам доверие. И така като го правих тоя чомлек се замислих дали няма да се обогати с още един вид месо?! Но пък дивеча не знам дали върви с домашни животни и термичната обработка не е еднаква като време. Много ще се радвам ако имаш някакъв опит, че аз готвя само по два-три блога-проверени с времето и доказали се като качества на храната, и добро и отговорно отношение на блогъра(поклон за това Люси-ти си ми единствена от Бг)
    Пак дълъг ми стана поста,ама много ми помагаш и радваш с отговорите.
    Трябва да ти пратя някога снимките нацялото ми творчество по твои рецепти. Да вид кога ще се наканя, на меѝла коѝто си дала по-горе.
    Пак те прегръщам слънчева Люси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Маре, благодаря ти за милите думи. Много ме зарадваха, а сигурна съм и Сашо :) И аз харесвам такива рецепти, които ни дават свобода, без опасност да се обърка нещо. Виж, мечо месо не съм приготвяла, но сигурно пак бих го сготвила на бавен огън в глина, като предварително го накисна в някаква марината с оцет или нещо такова, за да стане крехко. Определено бих се обърнала към рецепти от страни, където се консумира по-често. Веднага щом ми попадне такава възможност, ще споделя и рецепта . Прегръдки от мен и много усмивки ти пращам!

      Изтриване
  6. Люси мила, ще го правим на барбекю мечето за 1-ви юли,а другата половина на стю което ще е Сашовия чомлек(без гъбите).Месото е едно жилаво и черно, представи си какво е щом само нож с име "Excalibur" се справя :))) Четох,че трябва да задържи 160°-3 мин и всички бактерии умирали(ако е заразено).Нашето е проверено ама аз съм си параноик та всичкото ще иде в огъня пък после и на чомлека ще даде вкус на пушено. Ще снимам и ще ти пратя снимките да видиш(но няма да е веднага).
    Мерси за бързите отговори, и на мен са ми изчезвали дълги постове, ама пиша обикновено вечер,изморена съм и го отдавам на разсеяност. Не се ядосвай аз винаги получавам положителна емоция и заряд от целия ти блог<3
    мнго топли прегръдки Люси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Звучат чудесно и двете рецепти. Мечка на барбекю..това трябва да се види :) Сигурна съм, че ще спретнеш нещо много вкусно. И благодаря, че намираш време да се отбиеш, макар и уморена. Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...