вторник, 11 юли 2017 г.

Зелен боб с картофи / Green Bean and Potato Stew



Преди време ви разказвах за неспирната ми любов към зеления боб, помните ли?! Естествено, тя е в своя пик през лятото, когато успявам да си се набоба здраво ( колкото и неделикатно да ви звучи това). Напоследък наблягам на постните ястия, както се вижда и в блога, но горещините определено не ме подтикват да готвя месо, нито да го ям. ( Don`t! ) Ето защо и днес ще ви предложа нещо лесно за приготвяне, питателно и сравнително леко ястие - постна яхния от зелен боб с картофи.



Доста познато на българите ястие, като не всеки слага картофи, но предвид това, че не консумирам хляб, един-два картофа в купичката са ми достатъчни да го заместя. Рецептата е сравнително стандартна, но като източник ще посоча тази от Супичка, за да мога да ви дам същите количества, макар и самата аз да го правя на око.


Ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
500 г зелен боб
500 г картофи
1 голяма глава лук
2 броя моркови
2 броя домати
1/2 ч.л. захар
4-5 скилидки чесън
1/2 връзка копър
сол / червен пипер на вкус
олио

Започвам като нарязвам лука на средно ситно - аз използвам чопъра. Нарязвам и морковите. Почиствам боба от двата края и нарязвам на две-три, в зависимост от дължината.

                   

В дълбок тиган загрявам малко олио и запържвам лука и морковите. Прибавяме и наситнения чесън.


След две-три минути добавям и зеления боб и разбъркваме. Подправям с червен пипер - около една чаена лъжичка.


Накрая прибавяме нарязаните на едро картофи, разбъркваме и подправяме всичко със сол. Доливаме една-две чаши вода, в зависимост от това колко гъсто искате да стане ястието.


Оставете ястието да къкри на тих огън и след около 15 минути добавете блендираните домати. Аз винаги добавям и щипка захар, за да балансирам киселото, но понякога си зависи и много от доматите. Оставете ястието да се вари, докато е готово.

                  

Опитвайте и допълнете с вода или с още подправки, ако е необходимо. Времето за варене на зеления фасул е понякога вариращо :) 


Преди поднасяне поръсете с нарязания на ситно копър за свежест.


Мммм, голяма вкусотия казвам ви. Аз отивам да си хапна една купичка, а на вас пожелавам една слънчева и усмихната седмица! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

15 коментара:

  1. Здравей!Може ли зеления фасул да се замени с грах в тази рецепта? :)

    ОтговорИзтриване
  2. Люси,
    моята баба беше голям майстор на яхниите - правеше разкошни постни яхнии, както и такива с пилешко месо и много лук.Тази яхния е традиционна в нашия дом и аз много често я приготвям.Имаме много вкусен сорт зелен боб, който е чудесен за яхния или салата.
    Поздрави и весело и прохладно лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! Така вкусно описваш яхнийките на баба, че пак ми се прияде. Дай рецепта за тази с лук :) Поздрави от все сърце, мила!

      Изтриване
    2. Люси,
      няма нищо специално на яхнията с много лук.Просто се нарязват на ситно 7 - 8 големи глави лук и най - напред се запържва до зачервяване пилешко месо / нарязано на порции /,посолява се на вкус, добавя се лука, 1 - 2 с.л. доматено пюре, 8 - 10 сушени сини сливи и всичко се залива с хладка вода / не много, само да се покрие на половина месото /.Вари се на тих огън и става разкош.По желание може да се добави 1 с.л. нишесте или брашно и подправки - чубрица и червен пипер.
      Поздрави !

      Изтриване
    3. Лени, звучи ми много хубаво. Направо ще я опитам скоро :) Имам и сушени сливи! Благодаря, мила! <3

      Изтриване
  3. Поздрави прекраснице 😘 и яхнията ти е прекрасна и любима 😃

    ОтговорИзтриване
  4. Браво! Вкусно! Аз си мислех, че само аз и дъщеря ми сме пристрастени към зеления боб във всякакъв вариант. Вече съм спокойна, че не сме сами. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поли, въобще не сте сами..направо клуб на зеления боб да заформим :) Поздрави!

      Изтриване
  5. Здравей може ли зеления фасул да е от буркан.Благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  6. Много са вкусни тия постни яхнии на мен също нещо неми се яде месо и все пържим чушки и домати с яйца ,без яйца но утре ще направя една яхния със зелен боб . Благодаря !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) И аз съм така ..или поне докато е лято :) Поздрави и сладко похапване на бобчето!

      Изтриване
  7. Здравейте, радвам се че споделихте тази вкусна гозби, аз също я приготвям по този начин но слагам и малки пресни тиквички и по малко картофи .Опитайте и вярвам че ще ви хареса ,аз също не ядем хляб и избягвам дори и картофите а тиквичките са по подходящи за диета..

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...