петък, 21 април 2017 г.

Прасковки / Peach Cookies


Сега точно не съм си в България, но чувам, че зимата е много лоша тази пролет! То не е дъжд и студ, че и сняг не липсва. Дано не "попари" разцъфналите дръвчета, които така хубаво вече се препичаха на пролетното слънце. Все пак лятото ще искаме да се радваме на плодове от градината, но  поради липса на точно такива още сега, ви предлагам един така да се нарече, направи си сам вариант в домашни условия.  


Познатите ни от миналото и обичани от всички сладки "Прасковки" по рецептата на мама.
Дали заради обилните трапези по Великден, но някакси ми се иска да си направя почивка от големите сладкиши и да се подслаждам с по една-две сладки от буркана, със сутрешното кафе.
Аз не ги бях правила от години, но една вечер ме осени идеята за тях и мира на ми даде докато не се поразрових в маминия тефтер. Хубавото е, че тестото може да направите предната вечер и в съботата само да отдадете на сладкоправене. 



Необходими продукти:
4 бр. яйца
250 г кисело мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
1 пак. амонячна сода( бакпулвер)
200 мл олио
120 г пудра захар
около 700 г брашно
2 бр. ванилия

 Пълнеж:
125 г масло
1 ч.ч. захар
1ч.ч млени орехи
1 ч.ч. прясно мляко
трохите от издълбаването

Още:
захар за овалване
ядливи бои
листенца за декорация

Тестото правим като разбиваме яйцата с пудрата захар на крема. Гасим содата бикарбонат в киселото мляко и оставяме да шупне. Прибавяме към яйчената смес, а след това от брашното (постепенно, за да видим , колко ще поеме) , олиото, другата сода ( бакпулвера)  и ванилиите. Замесвамe меко, леко лепенещо тесто и оставяме да отлежи 12 часа или не, честно казано понякога не чакам толкова. Но е идеално, ако го направите предната вечер ( например днес ;) ) 


Откъсваме от тестото малки пареченца, и с леко намаслени с олио ръце, оформяме топчета колкото орех. Редим върху хартия за печене и печем в умерена фурна, около 170 градуса с обдухване, докато се зачервят.


Готовите сладки издълбаваме докато са още топли, тъй като е по-лесно. Аз направих два вида плънка - единият бе домашен ванилов крем, а другата - традиционна, като за меденки: Трохите от издълбаните сладки, залети с топлото мляко, слагаме маслото и млените орехи. Правя плънката на око, като понякога експериментирам, като добавям малко леко кисел мармалад като от сливи например.


Пълним сладките с избраната от нас плънка и слепваме една за друга. След това потапяме сладките в леко размити с водичка ядливи боички с цветове- жълто, оранжево или червено. Докато са още мокри овалваме в кристална захар и украсяваме с листенца от чимшир или нещо друго подходящо.  

 Макар и да изисква малко повече "играчка" за направата на тези сладки, удоволствието да опиташ отново този домашен, автентичен вкус си заслужава да си отделите един час отгоре. Все пак за какво друго са почивните дни, особено когато са така студени :)

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!

32 коментара:

  1. Люси,
    чудесни сладки са се получили , спомням си ги, но и аз от доста отдавна не съм ги правила.Чудесни са.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! И аз не бях опитвала вкуса им отдаван, затова им се радвам толкова на домашния вкус :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Люси перфектна рецепта.Отдавна търсех такава Но би ли дала малко пояснение за пълнежа. Маслото се разбива със захарта ли и във какъв ред да направя пълнежа. Благодаря ти предварително и поздрави. Миглена Георгиева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Може да ги разбиеш предварително, а може да сложиш трохите и захарта и после да ги залееш с горещо мляко и те ще се разтворят в него, а след това добави маслото и орехите. Поздрави!

      Изтриване
  3. Прекрасни са ,непременно ще ги направя!Беше много отдавна когато ги правех!Благодаря че ми върнахте хубавите спомени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за оставения коментар. :) Поздрави!

      Изтриване
  4. Успех Люси стискам палци ,дано спечелиш :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много красиво, цветно и пролетно предложение, Люси -
    любими сладки "прасковки", прекрасни в твое изпълнение...
    И отново ще ти пожелая успех, талантливо и слънчево момиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти от все сърце, Дианка! Прегръдки !

      Изтриване
  6. Спомен от детството, аз май не съм правила до сега.
    Ама как ми намигат..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Намигат ли...грабни си тогава :) Има достатъчно!
      Поздрави!

      Изтриване
  7. Prekrasni i vkusni! pozdravlenia! Moiata maika gi praveshe. smiatam i az ,da gi napravia! Uspeh ot men! samo napred i nagore! Shte uspeesh milichka!

    ОтговорИзтриване
  8. За крема да попитам дали трябва да загрея млякото и маслото преди да добавя трохите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За плънката от трохи, млякото е добре да е топличко, което ще размекне маслото., то нека ад е най-много на стайна температура, не разтопено. Важно е да получим консистенция като на паста :) Поздрави!

      Изтриване
  9. Здравей Люси,
    Имам нужда спешно от помоща ти. Правя прасковките и когато ги пека се издува едно рогче и стават ужасно грозни, а не кръглички. Не мога да разбера къде греша. Лерзан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Лерзан! Пиша ти при първа възможност. Не знам каква може да е причината за това, тъй като си е класическата рецепта за прасковки. Сещам се само за това, че може би сместа ти е по-суха, за да няма тежест да се разлее или пък не си охладила тестото достатъчно. Не е нужно цяла вечер, но все пак е хубаво да стегне леко в хладилника. Пиши ми какви са твоите наблюдения и дали се справи с останалото? Поздрави!

      Изтриване
  10. Здравей Люси,
    Не станаха красиви, сега отивам на High Street да ги дам на кошарите😭, поне да не ги хвърлям в боклука. Иначе са вкусни, но формата им е ужасна. Мисля, че е от печенето. Пробвах и други рецепти и станаха по същия начин. Пека с обдухване. Пак ще пробвам. Понеже се занимавам със сладкарство и какви ли не вкусотии не приготвям и едни праскови да ми се опънат 😜😍😍😍. Пакостлив уикенд ти желая.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непонзнат! Може би наистина има нещо различно в печката или пък смета за брашното, знам ли и аз :( Но трябва да го помислим и да намерим решение, че не може да оставим точно прасковки да ти се опъват. Ще гледам да съм на линия, ако искаш да мъдруваме варианти :) Сигурна съм, че ще ти се зарадвам на сладките така обаче. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  11. Хай, ще го измислим. Но засега се напекох на прасковки🤣🤣🤣🤣. Не се отказвам, след седмица две пак и ще пиша! Лерзан съм аз!

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, Люси!

    Намирам се в ЮАР. Тук содите и бакпулвера са обикновено в по-големи пакети. Колко грама е пакет амонячна сода/бакпулвер? Предполагам е 10 гр. или 1 с.л. без връх. И да не объркам грамажите и да не се получат сладките. Какви листенца си сложила на прасковите на снимката? Тук нямам чимшир.
    Ще приготвям почерпка за децата в градината и да им направя нещо от България. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси! Моята много добра приятелка Деси живееше в ЮАР до преди години- какво съвпадение :) Да, имай предвид 10 г като грамаж, а листенцата са от мента, която купих като връзка от магазина :) Поздрави, усмивки се надявам български сладки да се харесат :)

      Изтриване
    2. Прекрасни са Люси, задължително ще ги направя 😘

      Изтриване
  13. Изглеждат чудесни Люси, задължително ще ги направя 😘

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря <3 Ще се радвам да ти харесат, Таня :)

      Изтриване
  14. Разкошни на вкус, върнах се в детството.
    И доста бройки излязоха.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам и благодаря, че ми оставихте коментара си! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  15. Страхотен блог Люси, вече няколко пъти попадам на твои рецепти, днес със сигурност ще пробвам тези прекрасни прасковки, които със сигурност ще намерят място в моя испански блог, много бих искала да намеря и рецепта за торта с еклери ако има, тъй като не намирам, предварително благодаря....ще споделям резултати

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Силвия. Имам торти с еклери, само напиши "торта с еклери люси" в Гугъл и ще ти се покажат. Има и търсачака в блога, но з ада я видиш трябва да преминеш на уеб версия в долната част на екрана :) Благодаря за думите и поздрави най-сърдечни!

      Изтриване
  16. Здравей, Люси!
    Спазих точно рецептата, но когато изпекох сладките, станаха червени отвън и тестени отвътре, ужасни на вкус и се напукаха. Втората доза изпекох без вентилатор, не се напукаха, но така или иначе изхвърлих всичко. Не ги държах в хладилника 12 часа, но само 3 или 4.Защо ми се получи така?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Jiva. Не мога да бъда сигурна каква може да е причината, може би са били много големи топчетата ви и не са се изпекли отвътре. Така или иначе този вид сладки се овкусява повече от самия крем, така че е трудно да прецените вкуса без него. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...