петък, 27 февруари 2015 г.

Печени полски понички с крем / Polish Doughnuts - Pączki


Никога, никога, никога повече пържени понички за мен! Открих рецепта, която направо ми върна доверието в поничките, защото от край време е може би едно от най-неприятните ми неща за готвене. Именно те пък са една от най-любимите храни на половинката, и затова не веднъж съм се навивала да ги правя, макар и не с голяма охота. Изпробвала съм много и различни рецепти, като досега фаворит ми бяха именно публикуваната от мен рецепта за пържени понички с крем ( рецепта тук).
И дори тогава обаче не мога да кажа, че всичко потече по мед и масло, защото висенето на котлона да ги пържа, смяната на олиото, непрекъснатото внимаване да не прегорят и т.н, определено не ме карат да ги правя често. Досега! 


Родих се с тази рецепта, честно ви казвам! Толкова е лесна, а резултатът е просто убийствено вкусен! Няма я тежката мазнина на пържено тесто, а вътре са толкова пухкави, че просто не виждам смисъл някога да приготвя друга рецепта ever!!! 


И тъй като съм супер развълнувана, че попаднах на нея, искам да я споделя с вас, в подробен вариант, за да можете да видите колко е лесна и няма начин да сбъркате.  Традиционните полски понички също често се пълнят със сладко, но аз реших да приготвя крем, тъй като имах останали жълтъци. Ще напиша рецептата и за крема, като за това количество понички ми отиде половината крем. Но още повече обяснения следват сега, след като ви кажа и необходимите продукти:

За поничките:
1 1/2 ч.ч. брашно (плюс още за доомесване)
1/4 ч.ч. захар
щипка сол
1/2 кубче мая
2/3 ч.ч. затоплено мляко
3 с.л. зехтин
2 жълтъка
1 ванилия

За овалване:
1-2 с.л. масло
1/3 ч.ч. захар


Крем пълнеж:
350 мл прясно мляко
2 жълтъка
2 с.л. царевично нишесте
4 с.л. захар
лимонова кора
1 ванилия
40 г масло
50 г печени и млени бадеми
1 с.л. сок от лимон

Тъй като приготвих крема предната вечер, ще започна от него. За целта в подходящ съд слагам млякото и поставяме на котлона. В него добавяме захарта, ванилията, лимоновата кора и лимоновия сок. Оставяме млякото да загрее.


В друга купа смесваме жълтъците с царевичното нишесте, като прибавям и една-две супени лъжици прясно мляко, което предварително сме заделили, за да ни помогне сместа да се хомогенизира.


Когато млякото заври, прибавяме яйчената смес на тънка струйка, при непрекъснато бъркане с телена бъркалка. Кремът ще започне да се сгъстява. От този момент му трябват само няколко минути, докато е напълно готов. Махаме от огъня и прибавяме маслото и ядките.



Изсипваме крема върху студен поднос и покриваме с фолио за свежо съхранение. Оставяме да изстине, а  след това прибираме в хладилника, до момента, в който ще го ползваме.



Тестото за поничките приготвих по следния начин. В купичка смесих  леко затопленото мляко, захарта, една супена лъжица от брашното и маята и оставих на топло да шупне. В друг съд пресях останалото брашно и добавих към него солта и ванилията, а след това и надигналата се мая.


Разбъркваме, прибавяйки след това жълтъците


и зехтина.


Омесваме хубаво, като към този момент ще получим меко, лепнещо тесто.


Върху набрашнен плот прехвърляме тестото, като месейки, прибавяме още брашно така, че да се получи хубаво, меко, но не лепнещо тесто. Слагаме го в купа и го оставяме на топло, покрито с кърпа, да се надигне ето така:


След това разточваме тестото и изрязваме кръгове с помощта на чаша (в моя случай) :)


При мен излязоха общо около девет по-големи понички. Оставям ги да се надигнат още малко, като не е необходимо да удвоят големината си.


След това ги пъхаме да се пекат в предварително затоплена на около 190 градуса фурна за около 10 минути или до получаването на хубав светло кафяв цвят ето така:



Докато са още топли, пристъпваме към овалването им: За целта разтопете маслото и сипете захарта в плик.


Топвайте поничката леко в маслото, а след това я пъхнете в плика със захарта и почвайте да раздрусвате, така че хубаво да полепне със захар.


След това с помощта на шприц пълним поничките с крем, като използвам по-голям накрайник, за да се улесни пълненето :)


Получиха се наистина бързо и лесно, а  ароматът им запълни стаята така, че наистина нямаше как да им устоя дори по време на снимане :) 



И тъй като почивните дни са точно на прага ни, ви призовавам  да ги приготвите тези дни и да се убедите в прекрасния им вкус!



64 коментара:

  1. Разкошни са,но от теб ,какво друго да се очаква :) Несравнима си! Още утре ще ги направя.Благодаря за рецептата.Знаеш ли,не ми стигат думите да изкажа,колко съм впечатлена от теб :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Милена! Наистина е мило да чуваш такива неща за себе си - значи си върша работата добре :) Надявам се да успявам да ти подаря приятни емоции в кухнята, както ти с коментарите си! Прегръдка!

      Изтриване
  2. Определено ще ползвам и аз тази рецепта! Изглеждат толкова меки и най-важното - че се пекат!
    Люси, благодаря за споделената рецепта!
    Приятна петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! Наистина гарантирам, че са прекрасни! Дълго време търсех рецепта за печени понички, които да си имат вкус на понички, а не на хляб! Усмихнати почивни дни, мила!

      Изтриване
  3. Притеснява ме лим. сок в млякото- няма ли да го пресече? Иначе рецептата е страхотна и ще се пробва. Ядяха ми се понички, а не ми се пържат.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, аз го направих така и както се вижда от снимките - нямаше проблем. Ако все пак ви притеснява, добавете лимоновия сок в последствие :) Радвам се, че рецептата ви харесва! Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря, Люси! Ще ги направя непременно!

      Изтриване
  4. И обещаваш, че са вкусни, като пържените...? Хубави почивни дни, Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още по-вкусни са, Веселче! Обещавам! :) Усмихнати почивни дни и на теб, мила!

      Изтриване
  5. Малеее .... голяма беля ми отваряш момиче :) Като за начало че ще ги сънувам а пък после ... ще се правят :) От кога си търся и аз рецепта за понички с крем, ама да не са пържени.
    Записвам си рецептата на мига :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, хем се извинявам, хем не съвсем, защото ще ми благодариш после, казвам ти :) Наистина супер лесна и вкусна рецепта! Силна прегръдка от мен!

      Изтриване
  6. Много обичам понички, но никога не съм правила печени. Твоите Люси, изглеждат много изкушаващи! Непременно ще ги направя.
    Благодаря за рецептата и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, наистина ще се радвам да ги опиташ, да не забравиш да ми кажеш какви са ти впечатленията после! Спестява толкова работа тази рецепта, а резултатът е по-добър, отколкото изглежда! Прегръдки и весели почини дни от мен!

      Изтриване
  7. Ох, Люси, проблемът е, че искам да ги отмъкна всичките:))) Страхотни са! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех, Кате, ако можеш взимай ги, ще направя пак :) Когато случа на толкова успешна рецепта, започвам да я правя доста често! Поздрави, мила!

      Изтриване
  8. Прелестни са,Люси!Поздрави и честита баба Марта:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Милена! Честита баба Марта и на теб!

      Изтриване
  9. Как се изкушавам, ако знаеш, с тези разкошни пухкави понички..., представям си как се топят в устата с разкошния крем по средата!
    С удоволствие ще опитам рецептата, така или иначе закуски от този вид се харчат със светкавична скорост вкъщи :)
    Благодаря за споделената рецепта, мила Люси, както винаги е страхотна!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, много ще се радвам да ги опиташ и да споделиш впечатления. Според мен наистина е най-добрата рецепта за понички, която съм опитвала и гледам да не се заричам, но едва ли ще направя друга скоро :) Прегръдки и от мен и усмихнати почивни дни ти пожелавам!

      Изтриване
  10. Извинете но не разбрах кога се слага крема,преди да се опече или след това.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Кремът се пълни след изпичането на поничките! Поздрави!

      Изтриване
  11. Станаха превъзходни.Току що ги опитахме.Благодаря за страхотната рецепта :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за позитивната оценка! Радвам се, че са ви харесали - да ви е сладко!

      Изтриване
  12. От седмица гледам и преглъщам и най-накрая им дойде реда на тези пухкавелки. Обаче, нещо не ми провървя с крема :/ Млякото с лимоновия сок ми се пресече зловещо (ползвам сухо мляко обикновено, не знам дали има нещо общо с това) и се наложи да го хвърля и да сложа нова доза без лимонче.Забърках кремчето, сгъсти се и стана чудесно на вид и на вкус. Покрих с фолио и след изстиване, прибрах в хладилника за през нощта. И днес имах вместо кремче, нектарче с консистенцията на рядка боза :( Спасих положението като смесих част от него с твърд сняг от белтък и така напълних няколко понички, а на останалите пълнежът беше набързо разбъркан течен шоколад със заквасена сметана. Наистина са прекрасни поничките и ги унищожихме с кеф, но ме гложди защо се получи този гаф с крема ми?
    Адмирации, Люси, за всички красиви и вкусни рецепти и невероятното им поднасяне с думи и снимки! И за вкуса към хубавата музика ;) Поздравче http://www.youtube.com/watch?v=b15yaPYNDRU&list=RDolFchpRcgao&index=24

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Олеле, Анна. Препотих се три пъти само докато чета! Много съжалявам за мъките по рецептата, но и аз не мога да си го обясня. Това с лимона - както и да е. Възможно е да стане, макар и при мен да не се получава, но можеш да добавиш лимона и по-късното в крема. Ако ти се пресече крема, друг път минавай с пасатора и проблема е решен. Но виж тази магия с хладилника - хич не го разбирам! Ти нали не го прибра топъл в хладилника? Защото така и задушен ще създаде конденз и съответно вода, която ще капе в него. Самия крем все пак се получи гъст, нали? Поздравявам те за твоята изобретателност обаче относно видовете крем, които си направила! Благодаря ти още веднъж, за милите думи, макар и че рецептата не ти се получила добре. Страхотно поздравче! Позволи ми да ти върна жеста и да ти пожелая страхотен ден - https://www.youtube.com/watch?v=6AoA6_99wiY

      Изтриване
    2. Благодаря и аз за хубавия поздрав :) И моля те, няма нужда ти да се потиш - аз съм оплескала нещо с хубавата рецепта и ти нямаш грам вина за това! Кремът стана гъст (освен ако не съм преценила добре и е трябвало да се сгъсти още) и го покрих почти веднага с фолио... Може и това да е била грешката и да е трябвало леко да изстине? Прибрах в хладилника чак 2-3 часа по-късно и на другия ден си намерих бозичката :D Ще правя пак, много ясно, пък с всякакъв пълнеж ще са си хубави тези понички и винаги ще се намери спасителен вариант ;) Пак благодаря за чудесната рецепта и не само :)

      Изтриване
    3. И аз благодаря още веднъж, Анна :) Прегръдки и много пролетно настроение!

      Изтриване
    4. Може ли да изкажа непрофесионалното си мнение от собствен опит? Кремът с нишесте се втечнява от слюнка, когато е опитван със същата лъжица,с която се бърка в него. И на мен ми се е случвало да извадя от хладилника течни кремчета, след като сме яли част от тях преди това.

      Изтриване
  13. Здравейте! Страхотно апетитни понички! Благодаря за рецептата! Ще бъдат изпробвани в най-скоро време. Имам само 1 питане: Още топли ли се пълнят с крема или след като изстинат? Прекрасен блог! Поздравление!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и благодаря! Аз напълних почничките още топли, но предполагам, че няма проблем да се напълнят и по-късното! Но все пак - какво по-вкусно от топли понички :) Поздрави!

      Изтриване
  14. Моля, не е необходимо да ми отговаряте на въпроса за момента на пълнине с крем, т.к. поничките са направени и почти изядени :) Прекрасни! Вече и любими в моя дом :) БЛАГОДАРЯ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам,че са ви харесали :) Опитах се да пиша възможно най-скоро, но нямах възможност да отговоря веднага! Сладка седмица ви пожелавам!

      Изтриване
  15. Люска, НЕВЕРОЯТНИ СА! Аз направих 19 бр от това количество и ползвах рецептата за крема от другите ти понички( пържените). По- вкусни не бяхме яли!!!
    Целувки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина много се радвам. Откакто имам тази рецепта не съм изпробвала друга и се радвам, че и на вас ви харесват! Силни прегръдки!

      Изтриване
  16. Е,как може така...Тези понички са ОПАСНО вкусни и предизвикват безобразно пристрастяване ! :-) Благодаря! Дерзайте, уважаема Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Вики! Това е невероятно добър слоган за реклама на тези понички! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  17. Здравей Люси :)
    мерителната чаша 200мл ли е и в тази рецепта за поничките?( някъде в други твои рецепти видях,че 1 мерителна чаша =200мл)
    Благодаря предварително!
    Ааа, и 1/2 кубче мая на колко горе-долу грама се равнява(15-20гр.?)

    Милена ххх

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Милена, Да, по принцип ползвам за мярка от 200 мл, ако е друга, я посочвам допълнително. цялото кубче мая е 42 г, така че около 20 г :) Поздрави!

      Изтриване
  18. Здравей!
    Направих поничките, надуха се, но като започнах да ги пълна и нямаха дупка отвътре. Защо? Половината от тях направих с дупка и шоколадова глазура. Станаха много хубави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси! Малко не можах да разбера как нямаха дупка, после ги направила половината с дупка и шоколадова глазура? Както и да е, те не са напълно кухи, но с много пореста текстура, която позволява крема да прониква като плънка. При мен нямаше проблем с пълненето с остър шприц. Поздрави!

      Изтриване
  19. Здравей Люси, поничките ми станаха чудесни, наистина много сполучлива рецепта. Позволих си да рискувам с някои малки промени. Нямах подходящ зехтин и го замених с разтопено и поизстинало краве масло, овалях ги в купичка пудра захар. Доста се надигнаха и се наложи да ги пека половин час,че ми изглеждаха сурови вътре. Накрая спаднаха, не знам дали защото отварях фурната или така си е нормално. Отворих ги с ръце като мидички и по настояване на мъжа ми ги напълних ОБИЛНО с крем, така че заприличаха на малки тортички. Добре,че заради малкия ми син бях сварила двойна доза крем. Горкото обикаляше като гладно котенце докато траеше дългата процедура по втасването, та му отделих една чашка крем.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариета, много се радвам, че са ви харесали и сподели отзивите си тук! Изкушаващо и апетитно звучат твоите мини тортички и се радвам, че у дома са ги оценили подобаващо! Поздрави и усмихната седмица!

      Изтриване
  20. Чудесна, сполучлива и много лесна за изпълнение рецепта! От много време им се канех на тези понички и когато ги направих останах много приятно изненадана! Толкова са вкусни и мекички, направих с крем, но аз си хапнах с Нутела. Чудесни са дори без пълнеж! Определено ще ги правя често! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, че сподели впечатления тук, Радостина ;) И за мен за момента са най-любимата ми рецепта за понички и също обичам да комбинирам крема с шоколад :) Поздрави и усмивки от мен!

      Изтриване
  21. Прекрасна Люси, след дълго облизване по снимката, ги направих. Спазих точно указанията и се получиха фантастични. Половината напълних с Нутела, а другите с домашно ягодово сладко. Разкошни са! БлагДаря за прекрасната рецепта и вълшебния блог. Прегръдки, Яна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, че са ти харесали, Яна! Благодаря много за думите и отзивите. Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  22. Здравейте и от мен! :)
    Мисля още тази вечер да ги пробвам, но имам един въпрос (моля за извинение ако вече е зададен):
    Фурната само на долно ниво ли се пуска или на горно и долно, и дали е с вентилатор или без?
    Предварително благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и извинявам се за забавянето! Може да екъсно, но ще отговоря - пека ги на нормлана фурна ( горен и долен) с вентилатор. Поздрави!

      Изтриване
  23. Здравей,Люси.Току що ги направих -крема се получи чудесно,но..поничките не станаха. Чудя се дали може да ми кажеш защо самото тесто не се наду -въобще.Дали грешката ми е,че сложих маята на края,а не жълтъците,както е написано. Благодаря ��

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Меги! По принцип винаги маята се слага първа в тестото , когато се замесва, но не съм убедена, че ще спре целия процес на дрождите ,ако не е същата последователност. Да не би в маята да е бил проблема? Не мога да си обясня - не съм имала проблем с тази рецепта досега, както и никой друг с тестото в коментарите. Аз съм напиасла, че не бухват прекалено много преди втасване все пак, но съвсем да не "мръднат" не е нормално. Поздрави!

      Изтриване
    2. Много благодаря за отговора все пак🙂 Може и от маята да е. Но разбира се изпекох нещичко от тестото-да кажем се получиха кръглички бисквити- мекички😊 Просто си взимаме " бисквитка" и гребваме от кремчето-вкусно е 😁

      Изтриване
  24. НАПРАВИХ ПОНИЧКИТЕ,СТАНАХА ЛЕСНО И ДОСТА СПОЛУЧЛИВИ.НО НИКОИ ОТ СЕМЕИСТВОТО МИ НЕ ГИ ВЪЗПРИЕ,ИЗНАМЕИХА ГИ ПО ТЕЖКИ ОТ ПЪРЖЕНИТЕ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен. Въпрос на вкус е вече това, важнот е, че си се справил/а
      Подрави :)

      Изтриване
    2. Много ми харесаха и явно ще станат любими, защото избягвам пържено!

      Изтриване
  25. Здравей, искам да попитам мога ли да заменя маята със суха и ако да, то цяло пакетче ли трябва да ползвам? Благодаря предварително 🤗

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Да, цялото пакетче. Поздрави!

      Изтриване
  26. Здравейте, Люси! Благодаря много за перфектната рецепта! Пържени те изобщо не могат да са им конкуренция като вкус и текстура!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за сладките отзиви, Еми :) Поздрави най-сърдечни!

      Изтриване
  27. Мила Люси, това е най-сполучливата и лесна рецепта за понички. Благодаря, че я сподели и продължавай да влагаш сърцето си във всичко, което готвиш. Удоволствие е да чета и изпълнявам рецептите ти ❤️🍀

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за така хубавия отзиви и коментар :) с такива читатели как да не продължа <3 прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...