сряда, 19 ноември 2014 г.

Постни арменски сладки /Armenian Cookies


Започнаха коледните пости и по традиция трябва да ви предложа и някоя постна рецепта. Този път не ми трябваше много да мисля, защото тази е една от любимите на семейството ми и и у дома доста често се хапват. Вече няколко пъти съм правила снимки на вкусните арменски сладки, но тази година реших, че е крайно време да я пусна тази рецепта. Не само защото са идеални за постите, но и защото са в тематините за наближаващата зима форма на снежни топки. 
Тези сладки са наистина едни от най-лесните за правене, затова и с лекота можете да ангажирате дори малките да помагат. 


Със своята сърцевина от разтопен локум и хрупкава ядка, сладките са най-вкусни, когато са още топли, но ако имате късмет да ги опитате и като изстинат ( което при по-многобройно семейство няма шанс :) ), ще се убедите, че са прекрасни на вкус, дори когато престоят.


Добре е, че от една доза излизат доста сладки и ако не се изядат веднага, няма проблем, защото десертът е много траен и лесно се съхранява.

И така, няма да отлагам повече, ето я и самата рецепта:

Необходими продукти:
3 ч.ч. брашно
1 ч.ч. олио
1 ч.ч. вода
1 ч.л. сода ( може да се замени с бакпулвер, ако не обичате сода :) )
щипка сол
шепа орехови ядки
кутия локум

За овалване:
пудра захар
ванилия

В подходящ съд слагаме да заври на котлона водата и олиото. 

 

Веднага щом заврат, прибавяме содата и солта и махаме от огъня. ( Забележка: Тук е мястото, където ще кажа, че содата може да се замени с бакпулвер. Аз слагам малка равна, чаена лъжичка, но тези от вас, които нямат търпимост към содата, могат да ги направят само с половин чаена лъжичка, или да изгасят содата предварително в малко оцет


Изиспваме наведнъж пресятото брашно и бъркаме с дървена лъжица до получването на горещо "мокро" тесто.


Докато тестото е още топло, късаме малки парченца от него и оформяме кръгчета с дланта си. 
В средата слагаме парче локум и четвърт орехче.


Аз се спрях на локум с  вкус на нар, който бе наистина много мек и ароматен.


Завиваме на топче и редим в тавичка, застлана с хартия за печене.


Печем в предварително загрята фурна на 180 градуса докато сладките порозовеят.


Когато са готови, още топли овалваме в пудра захар, в която сме сложили една ванилия :)


  Опитайте и вие!


113 коментара:

  1. От няколко дена и аз съм им се наканила, а ти ме подсещаш Люси, че няма време за чакане! Постни, ама толкова апетитни са, бързам да се почерпя, поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Вили! Наистина са вкусни, нищо, че са постни:) Захващай се за работа тогава и споделяй впечатления :) Прегръдка!

      Изтриване
  2. Май нито съм правила, нито съм опитвала... Голям пропуск от моя страна, ако съдя по снимките. ;) Открадвам засега едничка от твоите, Люска! :) Само искам да попитам - врящите вода и олио пръскат ли, или просто снимката ме подлъгва? Защото не мога много-много да се справям с пръскането...
    Поздрави, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, наистина са много лесни и бързи за правене. Не пръска водата, не се притеснявай :) Прегръдка, приятелче!

      Изтриване
  3. Много изкушаващи сладки, Люси. Отдавна мисля да ги направя. Благодаря за споделената рецепта и снимков материал.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Габи! Опитай ги, наистина са идеални за сезона :) Аз правя индивидуални пакетчета и раздавам по празниците. Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  4. Люси, тези постни сладки тъкмо навреме ги предлагаш!
    А такъв свещник и моята дъщеря си купи наскоро и много му се радва! :)
    Прегръдка)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! И аз не мога да му се нарадвам, такива спомени ми носи :) Прегръщам те и аз!

      Изтриване
  5. Наистина изглеждат лесни. Люси, снимала си ги и си ги поднесла много красиво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нат! Почерпи се, не се срамувай :) Интерактивни сладки с шепи раздавам :) Поздрави, мила :)

      Изтриване
  6. Люска, божествени са :)
    И с този локум....
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Почерпи се, макар и само виртуално. Благодаря ти, че никога не ме забравяш и ми идваш на гости. Прегръдка!

      Изтриване
  7. Люси, сладките са невероятни, а за представянето им и снимките направо нямам думи....Наистина ме запали да ги опитам! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Радост! Ще чакам отзиви, когато ги направиш. Стискам палци да ти се усладят, както и на мен :) Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  8. Както винаги, актуално и мооого вкусно предложение от теб, Люси :) И Коледно, и постно, и ароматно..., прекрасно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Люси,тук вече ухае на Коледа!Сладките ти са невероятни,искам целия поднос!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти, мила! Почерпи се тогава :) Прегръдка!

      Изтриване
  10. Трайни ли са,биха ли издържали едно пътуване до чужбина :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Да, трайни са и биха издържали пътуване :) Поздрави!

      Изтриване
  11. Пробвах ги - чудесни са !! Благодаря ти за рецептата ! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте,много апетитни изглеждат и лесни за приготвяне!А дали в тестото може да се сложат смлени орехи ?

    ОтговорИзтриване
  13. Люси, преди дни видях тази публикация и мислех, че съм записала рецептата. Да, ама - не.
    Вчера с часове търсих и се опитвах да си спомня къде точно бяха страхотните оваляни в бяла пудра сладки, досущ като снежинки. Че си имам един съвсем нов коледен поднос за сладки и много ще му паснат. Сега вече я имам записана на сигурно място и няма да пропусна да ги направя. Хубав уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ти хареса вкуса им, както и вида им, Кремена :) Приятни и усмихнати почивни дни ти желая!

      Изтриване
  14. здравейте люси -аз също много обичам да правя сладки и това което ме заинтригува в твоята рецепта е че няма захар в тестото ,това така ли е или има грешка .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен! Да, наистина няма захар, но няма нужда, тъй като локумът и пудрата захар правят сладката наистина сладка :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  15. Здравей Люси! Прекрасни сладки и снимки! Колко броя сладки излизат горе -долу от една доза? И една кутийка локум /сега опаковките са толкова малки ,че почти локум няма в тях :D / достатъчна ли е за тази доза? Каква пудра захар ползваш ,защото имам на Крина и то не прилича на пудра захар въобще.
    Моята майка правеше постни локумки , само вода ,олио ,брашно и мая за хляб.
    Като ги овалваше си имаше един трик ,който ще споделя с теб - току-що извадени -топваше всяка сладка в студена вода за секунда и после овалваше в пудрата захар и се получава хубав и плътен пласт.
    Ще се радвам да получа отговор! Хубав и усмихнат ден желая и успех на прекрасният блог!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, мила и благодаря за споделения трик! :) Ще се възползвам! Не мога да ти кажа колко ми бройки излязоха последния път( май бяха към 50), то си зависи и колко големи ги направиш. Аз всяко локумче го разрязвам на четири, но и винаги имам и допълнителна кутийка под ръка, най-вече защото има два вида - едните са в по-пълни, другите в по-празни кутийки :) ( че даже скръндзите понякога не слагат всички бройки вътре :)) А иначе пудрата захар - така е ! В България нямаме хубава! Понякога си взимам от Гърция и други страни, но от България просто избирам на око. Не ползвам конкретна марка! Сега последния път ползвах една от Кауфланд, която беше на по 400 г мисля, със жълто-зелен етикет. Благодаря ти за милите думи и че ми писа! лека вечер и весело посрещане на празниците!

      Изтриване
    2. Люси ,готови са . Невероятно вкусни сладки ,топят се в устата. Ползвах брашно за кекс и не сложих набухвател. Малко ми се напукаха при печене и заради голямата ядка станаха големички. Някак не успях да им придам идеално кръгла форма. 1 кутийка локум / същата марка като твоя ,но обикновен - от 140г ми стигна май -бях нарязала две ,но остана.
      Пудра захар купих на Биосет /дано не се приеме като реклама / и е страхотна ,като едновремешната / почти всичко тяхно май е читаво /.
      63 броя ми излязоха ,но са доста големички - по -малки е по -красиво.
      Благодаря за бързият отговор ,весели празници и на теб мила!

      Изтриване
    3. И аз ти благодаря, че ми писа! Много се радвам, че са ти се усладили, пък и доста бройки са излязли, това е добре. ще имам впредвид тази пудра захар, май съм ползвала и от нея :) Иначе това е идейка за този вид брашно, браво! Поздрави, мила!

      Изтриване
  16. И аз да споделя коментар: бързи, лесни и чудесни! Моето тесто може да се е получило малко по-мокричко, та ги попекох доста повече, отколкото предполагах. Получиха се мноОоОоОооооого вкусни, но трябва да изтраят до утре за гости. Благодаря за рецептета, Люси! Както постя много ми паднаха на сърце тези сладки, но със сигурност ще бъдат на трапезата ни и през блажно време. Любка Симеонова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, че сподели впечатленията си, Любка! Надявам се и гостите да ги харесат! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  17. Здравейте,

    Направих сладките и станаха ужасно содени, не стават за ядене. Рецептата не може да е с една ч.л. сода, това е прекалено много, не станаха хубави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен! Вече стигнах до заключението, че всеки използва различна лъжичка за чаена лъжичка и може би във вашия случай е дошла повечко. Следващия път сложете половин лъжичка или пък заменете с бакпулвер и няма да има проблем. Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  18. Благодаря за рецептата Люси!Станаха страхотни!Аз обаче вероятно ги препичам.Кажи, моля те колко време да се пекат сладките?


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Рика! Не съм сигурна колко време ги пека, но едва ли ще ти помогне, защото всяка печка е различна. Аз се ориентирам по цвета им. Изваждам ги малко преди да порозовеят, но си личи, че променят цвета си. Сърдечни поздрави! :)

      Изтриване
  19. Лелеее, страхотни са, но имам едно питане...трайно ли са,защото ми се ще да зарадвам близките след две седмици или ще трябва да правя отново?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Стояне! Самите сладки са трайни, но смятам, че пудрата захар ще се овлажни за това време. В най-добрия случай, ще трябва да ти пудриш отново :) , но според мен те са най-вкусни още топлички! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  20. Здравейте!!! Искам да попитам от една доза сладки-колко броя се получават.Благодаря предварително!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Зависи от големината им. Около 50 - 60 броя! Поздрави!

      Изтриване
  21. Благодаря за отговора!!! Ще ги направя за годежа ми.

    ОтговорИзтриване
  22. Благодаря за рецептата, Люси! Страхотни се получиха. Сложих сода, никак не се усещаше ароматът й. На вкус бяха точно такива, каквито обичам - крехки, ронливи, хрупкави. Ще си ги запиша в блога, като много любими :) Поздрави и хубави предпразнични дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи, много се радвам, че са ти харесали, мила! Това със содата явно е много индивидуално, пък и може би всеки слага различно количество. При мен също не се усеща :) Благодаря ти, че ми писа и весло посрещан на празниците!

      Изтриване
  23. кажете къде ми е грешката малко се разпльокнаха при печенето и станаха доста ронливи :((
    иначе са доста лесни и вкусниииии :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет! Според мен причина може да бъде да сте направили тестото по-сухо, може би сте сложили повече брашно за това количество вода и мазнина! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  24. Вчера ги направих.Наистина са страхотни! Тези от магазина вече ги забравям и няма да купувам,а ще си меся у дома :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам :) Откакто имам и аз тази рецепта, бе съм купувала от магазина! Поздрави и благодаря за оставения коментар!

      Изтриване
  25. А 1ч.ч. вода 200 мл ли е или повече?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Използваната от мен чаша е от 200 мл :) Поздрави!

      Изтриване
  26. ЗДРАВЕЙТЕ!
    СТАНАХА ВКУСНИ, НО МИ СЕ ИСКА ДА СА С ЕДНА ИДЕЯ ПО-СЛАДИЧКИ :-)
    МОГА ЛИ В ТЕСТОТО ДА ДОБАВЯ ПУДРА ЗАХАР?
    УСМИХНАТ И СЛЪНЧЕВ ДЕН ОТ МЕН :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Щом искате повече сладичко, предполагам, ще е по-добре да сложите половин чашка захар към водата и олиото, да се разтвори докато се варят. Предполагам, че можете да сложите и пудра захар в самото тесто, но внимавайте да не сложите много и да тестото да стане по-сухо след изпичане. Поздрави и усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  27. Как печеш Люси едновременно на двата реотана ли?

    ОтговорИзтриване
  28. Мила Люси :) Най-после направих тези вкусни сладки. Благодаря, че има хора като теб :) Толкова много красота, уют и вкусотии на едно място :) Весели празници и дерзай :) Прегръщам те :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за думите, Ася! Прегръдка и от мен и пожелания за светли празници!

      Изтриване
  29. Много , много лесни и вкусни ! Благодаря за рецептата , ще продължа да ги правя и без да има празници
    Весели празници и от мен Люси !!!


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оставените отзиви! И аз така правя, когато ми се хапва нещо вкусно, но няма много продукти у дома! Весели празници!

      Изтриване
  30. Много вкусни , и лесни и с малко продукти . Благодаря Люси , весели празници и да продължаваш с нови идеи за вкусотии !!

    ОтговорИзтриване
  31. Много ми харесаха и ще ги направя.Благодаря за чудесните рецепти.Весели празници на всички.

    ОтговорИзтриване
  32. Днес ги приготвям за втори път!Уникално лесни и страшно вкусни!Единствено сега ще добавя малко захар,да са една идея още по-сладки!Благодаря за страхотната рецепта,дори едногодишния ми син си ги хапва вкусно-вкусно ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите, Анонимен! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  33. Здравей Люси.Току що ги направих но на мен не ми се получиха.Ясно е че нещо съм сбъркала.На всички се получават само на мен не.Не знам много ли мазнина сложих малко ли брашно...Колкото и да се печаха все по сплескани ставаха и меки.Нямаше изпичане,просто много мазни останаха.Иванина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Иванина! Аз ползвам за мярка чаша от 200 мл. Досега не ми се случвало да си променят формата при печене. Явно е, че трябва да са по-сухи, за да я запазят. Опитай с пълни чаши брашно и по-малко течност, но по принцип не съм имала проблеми с мерките досега. Поздрави!

      Изтриване
  34. Страхотни са.Вчера ги направихме . Много сполучлива рецепта. Благодаря ♡

    ОтговорИзтриване
  35. Здравейте! Благодаря за рецептата!
    Преди два дни ги направих и станаха невероятни! Наистина много вкусни и доста на брой. Содата не се усещаше въобще.
    Имам само един въпрос. Имате ли представа защо локума не се разтопи? Отвътре парчето си беше цяло, а очаквах да е изцяло разтопено.
    Реотана беше пуснат отгоре и отдолу.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! :) Радвам се, че са ви харесали! Не мога да ти кажа със сигурност причината - всеки път е различно, но зависи много от качеството на локума, колко е пресен и т.н Поздрави!

      Изтриване
    2. Много благодаря за отговора! Ще ги пробвам отново и ще се съобразя със съветите.
      Поздрави!

      Изтриване
    3. И двата ми опита да направя тези сладки се оказаха несполучливи въпреки старанието ми мазни с гаден вкус на сода.Не зная къде греша но много искам да се науча да ги правя.Д.Тенева

      Изтриване
    4. Привет, Анонимен! Неприятно е, че имате такъв неуспех с рецептата - може да се опитате да намалите содата и да сложите малко бакпулвер. Самите сладки не смятам,че са мазни, но все пак са рохки и крехки. Може би самия десерт не ви е толкова по вкуса. Не бих могла да предполагам повече за съжаление! Успех и поздрави!

      Изтриване
  36. Здравей Люси! Тази вечер направих сладките, но не ми се получиха. Тестото стана тъмно вътре, недопечени, миришат на сода. Пекат ги около половин час. Къде греша? Благодаря предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Gina! Може да ползваш и бакпулвер, ако те дразни содата, но качесвтото на брашното и локума, ще окажата влияние върху крайния продукт. Може би си ги направила по-големички, за да останат недопечени или фурната пече различно. Тези сладки са сред най-любимите на хората в блога, но тук-таме има и неуспешни опити. Стискам палци да се получат и да ти харесат! Поздрави!

      Изтриване
  37. Здравейте! направих сладките по иказаниата,но ми се получиха много мазни,дали нещо не съм объркала? Иначе са много лесни и бързо стават.Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Да си призная това са едни от най-обичаните сладки в блога, но на всичките 90 процента от коментиралите има около 10, които се оплакват от това, че са мазни или усещат содата. Не зная дали е въпрос на вкус, тъй като почти всички ги намират за чудесни или има някакво разминаване при правенето има като пропорции. :( За съжаление мога само да гадая. Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  38. Току що приключих, а първата порция са вече охладени. Естествено наградих себе си с една сладка. Вкусът е божествен! Рецептата е много лесна за изпълнение. Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам. Благодаря за оставения коментар :) Поздрави!

      Изтриване
  39. Здравей, Люси. Първо искам да ти благодаря за страхотната рецепта, точно приключих печенето на сладките. Да си призная станаха хрускави отвън и много меки и мазнички отвътре, но на вкус са божествени и хич няма да им се цупя. Утре ще присъстват на трапезата за Бъдни Вечер. Весели и споделени празници. Поздрави, Ваня П.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти з аоставните отзиви, Ваня. Пропуснала съм да ти отговоря на време, но по-добре късно, отколкото никога :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  40. Люси направих арменските сладки яд ме е само за едно защо не съм ги правила досега уникални са благодаря ти вълшебнице продължавай да твориш все така !!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за прекрасния коментар :) Прегръдки!

      Изтриване
  41. Здравейте
    Днес попаднах на тази рецепта ,но не
    виждам в тестото захар.Ще станат ли достатъчно сладки само от локума и пудрста захар?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Цеци! Според мен са достатъчно сладки със захар отвътре и захар отвън :)

      Изтриване
  42. Страхотни са и на вид и на вкус! Благодаря за вкусната рецепта :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за отзивите :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  43. Привет,Люси! Поредно благодаря за изключително вкусната рецепта! Аз използвах бакпулвер и нямаше никакъв проблем! Съмнявам се че за сутрешното кафе ще остане нещо... ���� Светли празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Теди! Втора доза ще се прави явно :) Нищо, поне стават бързо и лесно! Хубав ден на теб и весло посрещане на празници!

      Изтриване
  44. Знам, че времето за печене е индивидуално и все пак може ли да ме ориентирате ? Вчера ги направих и явно ги препекох, защото локумът беше станал на нищо... Та някакъв интервал за печене може ли да ми кажете, понеже вчера не забелязах да порозовеят, въпреки че тестото ми стана перфектно :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Рали :) явно проблемът е е това, че вече не всеки локум е качествен. Има си такива, които не стават за нищо и в самото начало - убедила съм се при правенето на козунаци. След пет минути в загрята фурна вече може да се види дали почват да сменят цвета от чисто бяло към леко, бледо розово и да се извадят. За това време би трябвало и локумът да се поразтопи от топлината, но едва ли има време да се развали, така че не е възможно за мен да си ги препекла, като дори не са сменили цвета, по твои думи. Довери се на интуицията и вкуса си, грабни един бонбон по-време на печенето и опитай как е, така ще видиш дали има трябват още една-две минути. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  45. Мисля да ги направя, но с пълнеж от шоколад, защото някои от моите домашни не обичат локум. Дали ще имам проблем?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така няма да са постни и честно казано, на мен ни харесват повече с локум, но ако искате, може да опитате. Аз ви препоръчвам да направите една сладка, да я опечете и опитате и ако ви харесат, тогава да направите цялото тесто ;)

      Изтриване
  46. Здравейте,сладките са вкусни,направих ги с бакпулвер,хапнахме ги,но на мен ми миришат на олио,къде обърках?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Сигурно е въпрос на вкус или вид олио. Може да прочете коментарите, че хората усещат различни вкусове, на някои им харесват, на някои - не. Някои предлагат олиото да се замени с мас, аз пък ви предлагам и масло. може да да опитате всичко, стига да не постите ;) Поздрави!

      Изтриване
  47. А колко време издържат имате ли представа? Чудя се ако утре ги направя дали ще стават за хапване и другата седмица примерно.. ��

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ели! По принцип сладките издържат много време, но самата пудра захар се овлажнява. Може да подменяте пудрата захар и тя е единствена, която променя вкуса според мен. Поздрави!

      Изтриване
  48. Здравей Люси, благодаря за рецептата, малко са мазни, но много вкусни. Пекох сладките 20 мин на 180 градуса и още 10мин на 150 градуса с вентилатор. Следващият път ще ги направя с половин чаша олио.Весели празници от Радост

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Радост :) Всеки усеща различни вкусове в тези сладки, някои са им голям фен, точно такива, други не са впечатлени. Смятам, че рецептата може да се направи със сода, с бакпулвер, с масло, олио, мас, с различна плънка и човек трябва да си я натаманява по вкус ;) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  49. Любимите ми сладки, за пръв път ги правя сама и успях, благодаря за страхотната рецепта ! На всички вкъщи им харесаха !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам, Мадлен :) Поздрави и усмивки! :)

      Изтриване
  50. Здравей, Люси! Моята половинка безумно обича локум. И е ял някъде, някакви уникални локумки с много локум и почти прозрачно одеялце :) (както се шегуваме). Били са навити триъгълници, предполагам. И аз вече опитах няколко различн, ууж традиционни рецепти за локумки, но все стават мекички, а не трошливи и сухи. И в този ред на мисли смятам да изпробвам твоята рецепта, но имам следното питане. Тестото ще позволява ли да се разточи на тънък блат, за да увия локума в тиъгълник и да получа форма на малки кроасанчета?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ив! Мисля, че няма да имаш проблем да ги направиш и на триъгълничета и на кроасанчета. Надявам се да станат по-близко до този вкус, с прозрачното огледалце ( много ми хареса сравнението ти) :) Поздрави най-сладки :)

      Изтриване
  51. Честита нова година Люси, с пожелание да е мирна , щастлива и успешна. Реших след многото храна и шоколад по празниците да разпусна с тези божествени сладки , правила съм ги и стават един път, но се чудя дали не може да заменя олиото със зехтин ,или поне да е 50/50?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Непознат и за много години! Едва сега се прибрах отпуската при семейството и наваксам с въпросите и коментарите, които не са малко, но се залавям, къде навреме, къде малко късно, но предпочитаем да не оставям без отговор никого :) Много зависи от това какъв е зехтина според мен - има много силни и такива, които не са толкава натрапчиви., като цяло трябва да станат, но зависи и от това, до колко харесвате вкусът му и дали ще го счетете за неприятно, ако го улавяте. Аз съм на принцип от опит глава не боли, пък и тази рецепта е е една от икономичните, така че бих опитала :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  52. Привет,
    Благодаря за страхотната рецепта! Правя сладките за около 9ти или 10ти път вече и всеки път се изяждат изключително бързо вкъщи. Но изядат ли се, веднага спретвам нова доза. Много са лесни. А и щом аз с 3-месечно бебе се справих (предвид липсата на време), всеки ще се справи да ги направи.

    Имам само един въпрос. Всеки път когато овалям сладките в пудра захар, тя веднага се намокря от мазнината на сладката. Не стоят така като твоите на снимката. Допускам, че може би е от пудрата захар или аз ли в грешен момент ги овалям, не знам. С пудра захар Сладея ставаха една идея по-добре, ама сега с Фамилекс чак вкусът им се променя много и захарта става една хрупкава и мокра. Овалвам сладките, веднага щом ги извадя от фурната. Възможно ли е там да е грешката? Или да попия мазнината с кухненска кърпа ли, не знам.. Какво мислиш?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Станимира. Мисля, че може да опиташ всички варианти като цяло. няма как захарта да не се овлажни. Винаги може да поръсваш свежа порция захар, след като са се охладили. Първото овалване да е докато са топли, а другата поръска - докато са студени. Може да опиташ да ги направиш и с друга мазнина, като масло например, за да стяга после и да не стоят така мазнички :)

      Изтриване
    2. Привет отново,

      Благодаря за съвета! Ще опитам различни варианти и ще споделя кое е проработило. :)

      Поздрави!

      Изтриване
    3. Ще се радвам :) Благодаря :)

      Изтриване
  53. Здравей, Люси!
    Благодаря за прекрасната рецепта и за начина на представянето й
    Аз не съм много опитна и обичам бързите и лесни вкусотийки. Попаднах на твоята рецепта и веднага я изпробвах. Станаха разкошни и много вкусни курабийки, но ти това си го знаеш 😀.БЛАГОДАРЯ!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. АА, моля, моля, аз може и да знам, ама обичам да ми се припомня. Благодаря отв се сърце, че го направи <3 Прегръдки!

      Изтриване
  54. Здравей, Люси? Отдавна търся рецепта на локумените топчета от баничарницата на Бакалов. Тези подобни ли стават?

    ОтговорИзтриване
  55. може ли във водата да се добави малко вино

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...