сряда, 15 октомври 2014 г.

Хрупкав печен карфиол / Crunchy Roasted Cauliflower


В последно време станах най-големия фен на карфиола и това си личи по зачестяващите рецепти с него. Но няма как да не споделя с вас още една, когато е толкова добра. А днешната е наистина такава.
Хрупкав запечен карфиол на фурна, който с нищо не отстъпва вкусово от всякаквите там снаксове и чипсове, идеален е за похапване пред телевизора от семейството, но една голяма разлика - изключително полезен и поне сто пъти по-добър на вкус.

 

У дома толкова се хареса, че вече редовно се приготвя за "гризкане", като в магазина винаги получавам репликата "И да не забравим карфиола!".

Сигурно си мислите, че преувеличавам, но мога да ви кажа, че съвсем не е така. Опитайте го и се убедете сами, като рецептата има още едно предимство. Става супер бързо, в което ще се убедите сами веднага :)

Необходими продукти:
400-500 г карфиол
500 мл прясно мляко
сол
галета

Сос:
заквасена сметана
горчица

Измиваме карфиола хубаво и го накъсваме на малки розички.


В тенджерка изсипваме млякото, малко вода и подправяме със сол.


Когато млякото е пред завиране, слагаме карфиола и бланшираме за кратко. Внимавайте да не го преварите, трябват му само няколко минути.



Изваждаме карфиола и го овалваме в галета.


Можете да го залеете с малко разтопено масло / олио преди да го пъхнете във фурната.


Печем до златисто във фурна на 180-200 градуса, в зависимост от фурната. Нека карфиолчетата да са на разстояние едно от друго, за да не се овлажняват. Разбърквайте ги от време на време, ако е необходимо.
Ако решите да не слагате масло при печенето, може да решите да ги залеете с разтопено масло докато са горещи, преди сервиране. Става идеално мезе :)


Аз изпробвах и двата варианта и ми харесаха еднакво.
 Следващите пъти обаче ги приготвих със съвсем малко мазнина и съчетах с един мой любим сос от заквасена сметана и мека дижонска горчица. Съотношението на продуктите е на вкус.


Няма такава вкусотия...Обещавам ви! Опитайте и вие! :)

38 коментара:

  1. Цялата ти серия с карфиол е по мой вкус, Люси,
    а новите сладкиши, както винаги страхотни!
    Благодаря за чудесните идеи и хубави есенни дни за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря, Дианка! Винаги си добре дошла :) И ти пожелавам пъстра и вдъхновена есен! Прегръдка!

      Изтриване
  2. Люси, последната снимка е толкова съблазнителна,
    че сякаш чух хрупкане :)
    И сосът е чудесен :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Наистина са много хрупкави :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  3. Харесва ми,още повече,че мога да дам така и на детето :) Благодаря за идеята :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е , Милена :) Много лесна и полезна рецепта! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  4. Млякото го изхвърляме ли след бланширането?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен, млякото не е нужно да се изхвърля. Можете да го използвате за супа, марината, да направите сос, или да го излеете върху месо за печене. :) Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря, Люси, работя вече по въпроса :)

      Изтриване
  5. Опредлеено ме убеди! И при първа възможност ще си имаме и ние вкусен и хрупкав карфиол а ла Люси. :)
    Прегръдки, Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мило ми Гери :) ! Дано ви се услади, както и на нас! Прегръдки и усмивки!

      Изтриване
  6. А,това варене в мляко съвсем ми е новост,Люси,трябва да се тества,за да открия разликата,сигурно си има такава.А иначе паниран карфиол и аз много обичам,на фурна обаче все още не съм пекла,ще опитам,благодаря ти за вкусната рецепта!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, според мен млякото подобрява вкуса и запазва прекрасния цвят на карфиола. Питаха ме вече няколко пъти дали може само във вода и казвам, че може, но тези които го направиха във мляко потвърждават, че се усеща във вкуса :) Надявам се и на теб да се хареса! Прегръдки и на теб, мила!

      Изтриване
  7. По принцип карфиол ядем само в туршиите и все не можех да намеря рецепта, която да ми хареса и да пробвам да го направя по друг начин, но сега наистина ме заинтригува и ще пробвам! Благодаря за споделената рецепта :)

    ОтговорИзтриване
  8. Вчера правихме паниран карфиол,но ако бях протела тази рецепта щях да я изпробвам.Изглежда толкова вкусно....
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Надявам се да имате възможност скоро и да опитате и тази рецепта! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  9. И аз като Роси...Обещанието накрая ме кара непременно да опитам, не че снимките не ме спечелиха..

    ОтговорИзтриване
  10. Гергана Жечева20 октомври 2014 г. в 16:34

    Чудесна рецепта. Много харесвам карфиола и имам няколко изпитани рецепти, тази определено ще влезе в списъка ми. Благодаря! ;-)

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте и благодаря за хубавата рецепта.
    Имам едно питане - карфиолът на хартия ли се пече или с мазнина?
    Мерси предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен! Пекох върху хартия за печене :) Сърдечни поздрави :)

      Изтриване
    2. Много благодаря. Захващам се :)

      Изтриване
  12. Здр, какво ще рече дижонска горчица?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, наименованието на дижонската горчица идва от град в Източна Франция. Този вид горчица има специфичен вкус, но на пазара вече съществуват множество различни марки, които я предлагат. Поздрави!

      Изтриване
  13. В момента го правя, но минаха 30 минути и все още изглежда недобре запечен. Бихте ли написали колко време ориентировъчно му трябва ? Благодаря !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Не мога да кажа със точност, тъй като зависи от много фактори - количество, сила на фурната, колко дълго е варен в млякото, на каква гъстота е карфиола в тавата, тъй като за да се запече добре трябва да се изсуши от влагата. Аз
      го правя на око, но не мисля, че трябва да ви отнеме повече от 40 минути. Поздрави!

      Изтриване
  14. Здравейте, сега си направих от този карфиол. Аз по принцип не го ям, но исках да започна да го ям. Това е невероятно вкусно и вече ми е любимо! Благодаря много!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! И аз проядох карфиол едва от миналата година, та напълно разбирам как се чувствате! Има рецепти, които са просто отварящи -очите :) Поздрави от сърце и много се радвам, че споделихте впечатления!

      Изтриване
  15. Здравейте, Люси :) Тази вечер приготвих печения карфиол, наистина стана вкусен, особено със соса! :) Само че ми се стори малко мек, очаквах да стане по-хрупкав.Може би съм го варила малко по-дълго. Хрупкав ли трябва да бъде?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Петя! Радвам се, че ти е харесал! Да, може би причината е, че малко си го пресварила, все пак се пече после, но това понякога си зависи и от карфиола, а и не трябва да се пекат много гъсто едно до друго. Но като цяло няма да стане хрупкав чак като чипс :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  16. Много вкусно, благодаря за рецептата.:)

    ОтговорИзтриване
  17. Варенето на карфиола в мляко убива силния специфичен аромат на зеле в карфиола и става наистина прекрасен паниран карфиол. Благодаря за рецепатата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милия коментар, Нели :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  18. Благодаря за рецептата, стана много хубав и хрупкав.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...