вторник, 2 юли 2013 г.

Бърз хляб с бакпулвер / Quick bread with Baking powder

 

С най-голяма радост ви съобщавам, че си намерих рецепта за хляб, който мога да приготвя без намесата на моя враг - маята - и съм много щастлива. Не че сме такива врагове, но няколко пъти водих неуспешна битка с една суха мая и оттогава все се изприщвам като знам, че трябва да използвам такава. Разбира се, имам  редица успешни резултати, използвайки най-вече мая на кубчета, но все пак това фиаско от миналото ме преследва.

Досега разчитах предимно на содата за направата на различни видове теста, но много ми харесва и този вариант, тъй като няма как да се получи типичният дъх. Вече втори път приготвям този хляб в седмица и мисля, че ако решите да го изпробвате, няма да съжалявате. Както казаха вкъщи "Нямаше нужда да правиш основно. И това си е достатъчно вкусно :) "

А ето и необходимите продукти:
500 г брашно
10 г бакпулвер
70-80 мл олио
леко топла вода за средно меко тесто - около 150 мл
1 с.л. сол
1 ч.л. захар


В купичка смесих брашното, бакпулвера, солта и захарта и хубаво ги разбърках. След това започнах да прибавям постепенно от олиото и водичката, като месих бавно и внимателно така, че да се получи хубаво незалепващо, но все още меко тесто. Оставих го да почине 20 минути.


През това време извадете грил тиган (или пък плосък с незалепващо покритие) и точилката. Откъснете малко топче от тестото и разточете хлебчето във всички посоки така, че да се получи тънък лист. Метнете го върху тиганчето и печете за по 1-2 минути от двете страни. 

 

Аз обичам да ги мажа леко с четка, топната в масло, веднага след като ги извадя в чинията. Освен това си ги поръсвам и с малко наситнен чесън. 


И ето го и крайният резултат - ароматни и топли плоски хлебчета с бакпулвер!

14 коментара:

  1. Поздравления Люси, много добре изглежда. и аз имам проблеми с маята и избягвам да я ползвам. смятам да опитам тази рецепта, още днес

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Мария! Надявам се да ти допаднат :) Слънчев ден от мен!

      Изтриване
  2. Stanaha mnogo hubavi :) Malko omotah receptata ,no se spravih ...Opushih i kushtata,ama tova mi e ot tigana znam si go ,che ne stava hah :) Nakraq raztopih maslo i presovah chesun,masloto dobi neveroqten aromat ,a sushto taka v testoto slojih i chubrica :) Blagodarq za receptata shte si q polzvam

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диляна, много се радвам, че са ви харесали тези хлебчета. Аз също ги мажа с чесново масло и стават много ароматни :)

      Изтриване
  3. preporuchvam receptata i zasega se haresva :0) junesh uspehi navred ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни сa! Току що видях един злояд мaлчугaн кaк опрaзни чиниятa!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз ги правя с кисело мляко: кисело мляко-200гр, брашно -200, бакпулвер или сода-1 ч.л., сол-1 щипка. До меко тесто,което разделям на 8 топчици, разточвам на тънки кори и на грил тигана. Може да се смесват различни брашна.След обръщане намазвам с масло и задушавам под кърпа.


    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделента рецепта, ще я опитам! Поздрави!

      Изтриване
  6. Благодаря Ви Люси! Рецептата Ви е много сполучлива!Избягвам употребата на мая и пърленките бяха перфектно допълнение към снощната ми вечеря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за споделения отзив :) Поздрави от сърце!

      Изтриване
  7. Здравейте,
    На мен водата за това количество брашно ми дойде малко и трябваше да сложа още. Само при мен ли е този проблем? Чакам да почине тестото, което не е много меко, но ще видя какво ще се получи след 15мин.
    Поздрави,
    Мери

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мери! Тестото обикновено се прави на око, замесва се или с по-малка част от брашното или с по-малка част от водата и се добавя едно от двете постепенно, докато се оформи необходимото тесто. Няма проблем, че си добавила вода :) Надявам се да са ти харесали :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  8. Благодаря за отговора. Въпреки всичко, станаха много вкусни. Довечера ще видя как ще ги оцени малкия критик синът ми :).
    Поздравления за страхотните рецепти, не съм активна в коментарите, но съм изпробвала много от рецептите, които са чудесни!
    Прекрасен ден желая! 😊😊😊
    Поздрави,
    Мери

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...