неделя, 5 юли 2020 г.

Сочен шоколадов сладкиш с череши / Moist Chocolate Cherry Cake with Fresh Cherries



Обичате ли череши? А шоколад? Ако отговорът на двата въпроса е "ДА",  значи сте на правилното място, в идеалния момент, защото днес ще ви изкуша с един чудесен, лесен и много бърз десерт с череши. Толкова  е страхотен, че за първи път ще оставя снимките да говорят повече за него, отколкото аз самата.


Знаете, че това е необичайно явление при все , че винаги има какво да говоря, дори и когато се обяснявам, че няма какво, но този път просто искам да ви оставя да се убедите сами. 


Знаете, че съм на вълна, простички, лесни и не много претенциозни рецепти, защото 2020 не заслужава излишно да се тормозим за каквото и да е било и смятам да направя реверанс към точно такъв вид постове в блога Поне за лятото. Искам да си почивате, да се насладите на живота и да спрем да мислим за външния вид на каквото и да е било поне за малко, а да оценим сърцевината му! Като например тук - тя е сочна, шоколадова изпълнена с вкусни череши! 



Рецептата за сладкиша е стара колкото света и видях, че публикувана вече тук, като аз реших да си спестя още усилия, използвайки направо брашно за кекс на София мел, което е набухвател.

Ако се случило, че в момента сте без сладкиш у дома или е на привършване, може да забъркате този, докато си говорим и пак ще хапваме заедно накрая - става много бързо :) 




Ето и необходимите продукти:
200 г захар
150 мл олио
150 г шоколадови стърготини ( или нарязан шоколад) 
400 г череши без костилките
4 с.л. тъмно какао
4 яйца
1 ванилия
алкохол ( по избор) 


За глазурата:
масло
захар
какао и 
тъмен шоколад
сметана

Започваме като разбиваме яйцата със захарта на пухкав крем. 


През това време разбъркваме брашното с какаото и ванилията.


Прибавяме ги постепенно към яйчената смес, като получаваме смес малко по-гъста от кексово тесто. Прибавяме постепенно олиото,  шоколадовите пръчици, алкохола (аз ползвах ром) и накрая черешите, като последните интегрирам разбърквайки със шпатула на ръка.


Изсипваме сместа в леко намазана с олио тавичка (моята е диаметър около 28 см) и пъхаме да се пече на 170 градуса  с обдухване за около половин час. 


След като сладкишът е готов, разрязваме на квадрати заливаме със заливка, която е по желание, но според мен така става още по-шоколадов и сочен. 
Заливката винаги правя на око: слагам масло ( около 120 г и захар и какао на вкус, и когато стане тъмна рядка смес, към тях прибавям или останал ми шоколадов ганаш  или просто сметана и шоколад. 


Украсяваме с още череши.


Обичам да го хапвам още горещ, а гарнирам ли го с топка сладолед, честно казано няма никакъв разлика със суфлето, а става в пъти по-бързо и лесно. 


Може да го направите и с други плодове по избор, а ако нямате от брашното за кекс, използвайте Класик, но добавете пакетче бакпулвер. 


Толкова сочен и толкова вкусен! 


Не губете време, а си го пригответе - животът е твърде кратък за да отлагаме удоволствието! 


Аз ви оставям и отивам към кухнята, където ви готвя следващата изненада, а тя ще бъде с тиквички :)

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди! 


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!


12 коментара:

  1. Чудесен сладкиш,Люси!И аз го правя често,любим ни е с череши,вишни и малини!:-) Благодаря за страхотните, вкусни и достъпни рецепти, които споделяш с нас!😍

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря за милите думи и че намери време да ми пишеше, Ани! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Направих сладкиша със сливи,но и без заливка стана уникален. Утре съм решила да направя медения чийзкейк Благодаря за идеите Люси.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за милите думи и отзивите, Непознат! Радвам с,е че всичко ви се услажда и си похапвате и сте доволни от живота :) Усмивки!

      Изтриване
  3. Здравейте, в сладкиша не се ли слага някакъв набухвател?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, ползвам брашно с набухвател, затова няма бакпулвер. Поздрави!

      Изтриване
  4. Здравейте, ако нямаме брашно за кекс колко набухвател се слага на 300 грама брашно? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. Така го удави накрая, че...онемях...лъщи, та се не трае...искам го!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Слагам ти в чинийката, Весе :) Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  6. Привет, може ли да ползваме замразени плодове, предвид настоящия сезон? Благодаря!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...