понеделник, 24 май 2021 г.

Тирамису без яйца с ягоди и шампанско / Strawberry Tiramisu Without Eggs Recipe

 

Честит 24-ти май, приятели!  Ден на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност. Честит празник на и град Благоевград. Ако сте от новите ми читатели "Здравейте, аз съм балгоевградчанка", нищо, че душата ми е от Сейшелите.

Мина доста време откакто отпразнувах този празник с десерт, но тъй като тези дни ми се струпаха зареждащи празненства с роднини - ту абитуриентски, ту юбилеи, реших, че искам да отбележа и последния ден от дългия уикенд с нещо толкова сладко, колкото и факта, че тази работна седмица е само четири дни. 

Дойде сезонът на череши, ягоди и всякакви благости и тъй като Благоевград съдържа "благо" в себе  си е напълно задължително днес да го отбележим с нещо благичко. 

Освен това, в него е родена Люска Плюска, която както знаете създава доста благи неща и не след дълго Благоевград може да е известен с този факт, че е най-сладкарският град в България, а не с това, че може да "те натепат пред Ъндър-о, ако си взел последната Джумайка от Бакалов"

 (Или ако не си от тук, в превод : "Има статистическа вероятност да станете жертва на физическо насилие пред известен благоевградски нощен клуб, намиращ се до популярна закусвалня, от която клиентите си закупуват тестени изделия след консумация на алкохол, с предпочитания към тази, носеща името на града ни" ) 

И така, нека не губим време, а ви споделя рецептата за днешната вкусотия, която става за 15 минути., без печене, без нерви, лека, лятна, свежа и супер вкусна. Торта ли е, десерт ли е, тирамису ли е - не знам. Но има шампанско и ягоди и това определено я прави твърде съблазнителна. Ако искате да я пригодите за деца, може да пропуснете алкохолчето, макар че няколко поколения българи биха потвърдили, че това никога не е било проблем.

Но ето и колко бързо става. Вижте какво ви трябва:


Необходими продукти:
250 г ягоди
20 броя бишкоти
500 г маскарпоне
160 г заквасена сметана
100 г пудра захар
100 мл течна сладкарска сметана за разбиване
1 ванилия
130 мл сладко шампанско
100 мл компот от ягоди/ сок

Подгответе си съд за сглобяване на тортата. Почистете и измийте ягодите и ги нарежете. Изберете леко, сладко и ароматно шампанско.


Разбийте с миксер маскарпонето и пудра захар, прибавяйки след това и останалите два вида сметана. Прибавете и 30 мл от шампанското и ванилията и разбийте, докато получите пухкав и вкусен крем. Не е нужно да е много сладък, но ако решите, може да коригирате захарта по желание. 

     

В купичка или чиния сложете компота ( захарен сироп или сок, по възможност светъл на цвят) и шампанското. Потопете в тях бишкотите за кратко и наредете в поднос. 
Сложете част от крема, а отгоре разпределете нарязаните ягоди.
Сложете още един пласт напоени бишкоти и украсете отново с крем, като го шприцовате за по-красив вид. 

                 

Украсете отгоре с още ягоди, като аз имах и кокосов чипс, който също предаде чудесен завършек.


Добре е да оставите тортата в хладилника, поне за час, да може да поеме от крема, 


но и веднага да си отрежете парче, няма да ревете от мъка, повярвайте ми! 


Нарекох тортата тирамису, зашито прилича на такова, а знам, че много хора биха искали да потърсят идея за такова без яйца, като това е такъв вариант. 


Аз започвам да режа парчетата и се надявам да стигне не само за цял Благоевград, но и за всички, които днес са решили да честват нещата, с които се гордеят. 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястие, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!





1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...