петък, 12 февруари 2021 г.

Шоколадова палачинкова торта / Chocolate Crêpe Cake

 

Празникът на любовта и виното е съвсем близо и докато едната част от влюбените се тревожат, че ще трябва да се ръснат за цветя, то аз да ги "упокоя", че и Осми март наближава и майките също ще има нужда от внимание. Затова реших, че може би ще искате тази година да поднесете нещо по-лично и вкусно за тези очарователни дни. Пак букет, но този път от вкусове, а какво ще е пожеланието, което ще напишете - ще оставя вие да решите. Тъй като тортата е много бърза за правене, може да я направите и същия ден, макар аз да съм любител на поне един път преспала торта в хладилника. ( one night stand with a cake- с това се изчерпва любовният ми живот напоследък)

И така, да не кажете, че съм съм ви спряла тортите, ще има много. Истината е, че имам много в черновите, но все чакам подходящ повод в който да ви ги "сервирам", защото виждам, че повечето сме се стиснали като кокоши г*з я заради кризата, я заради диетата, я заради това, че никой почти нищо не празнува и не се събира с хора. Но! Вярвам, че за всеки празник си има торта и днешната е точно такава - казва Oбичам те"" на любим човек на всеки език. Аз я посветих на мама в последния момент, защото така го усетих и вярвам, че и вие трябва да напишете името, което е заслужило най-много любовта и привързаността ви. 

И така, днешната торта не бих нарекла диетична, но и не бих я нарекла тежка. Бих я нарекла определено шоколадова, но не и твърде сладка. Бих я нарекла чудесна и супер вкусна, ако позволите, защото за втори път се доверих да овкуся такъв сладкиш с кокосова захар( виж как изглежда тук) .

 Ако помните първият път беше този чудесен десерт тук, а сега, както Господ говори на Азис какви текстове да пише, така и аз получих провидение да сложа именно кокосовата захар в шоколадовия крем. Истината е, че тя има доста карамелен вкус и ухание и става нещо средно между шоколад и карамел и аз самата не мога да си го обясня как може да  е толкова вкусно???


Хубавото на кокосова захар, че освен, че се добива се по традиционна технология, която не се е променила от векове, има и нисък гликемичен индекс и прекрасен аромат, за който ви говоря и по-горе. Щом го помирша и ми идват още стои идеи в главата. Знам, че ще ме питате дали ще може да я замените и разбира се, че ще можете, но все пак препоръчвам ви да опитате тортата в оригинал. не случайно ме питаха сто човека после за рецептата :) Ето я и нея:

Необходими продукти

За палачинките: 
4 яйца
200 г брашно
500 мл айран
3 с.л. тъмно какао
70 мл олио
1 ванилия
щипка сол

За крема:
1 литър прясно мляко
5 с.л. ( 50 г)  брашно
4 жълтъка
125 г масло
2-3 с.л. (20-30 г) тъмно какао 
щипка сол

За украса:
150 мл сладкарска сметана
200 г шоколадов ганаш
ягоди

Започваме като приготвяме първо палачинките. Като цяло ще ви трябват около осем палачинки и тази доза е доста голяма, но тъй като ние сме лакоми си правим цялата доза. Ако решите да направите и само половината  ще ви стигне.   Разбиваме в блендер или на ръка всички съставки за палачинките, като течността трябва да стане една идея по-рядка от боза, затова съобразете я, ако има нужда от още брашно или течност. Ако нямате мляко, сложете вода, а с айран стават най-копринени. 

        

След като сместа е готова, изпичаме палачинките в загрят и намазан с малко олио тиган. Нищо, че не е много тъмна първоначално, когато тръгне да се запича, тя ще потъмнее. Докато правя палачинките се заемем и с крема.

Винаги може да посегнете на някой готов пудинг с варене, ако искате още да опростите рецептата. Ако го направите не пропускайте да добавите към него, докато е още горещ- масло или шоколад, за да го направите с малко повече домашен вкус.

Сега обаче ще ви кажа и моят крем, който си е типичен домашен крем, но с какао и ароматната кокосова захар.

    

Слагаме млякото и захарта да се загреят на котлона, като млякото веднага придобива онзи карамелен цвят и ухание.

През това време в купичка разбиваме жълтъците с останалите съставки, като прибавям малко по-малко и от млякото, докато получим по-рядка кашичка, която ще ни е по-лесно да прехвърлим при млякото щом се загрее.


Когато тръгне да завира, прибавяме какаовата смес и бъркаме енергично, докато кремът тръгне да се сгъстява. Дърпаме от огъня и прибавяме маслото, което ще го обогати още. И тук може да добавите още шоколад, ако искате, но аз реших да се доверя на сладостта на кокосовата захар - така и десерта беше една идея по-диетичен, въпреки всичко.  


След като всичко е готово, във форма за торта с махащи се стени, с размерите на палачинките, които сте направили, слагаме една палачинка, после крема, после пак палачинка , после пак крем и така докрай. 


Оставяме тортата да изстине напълно преди да я прибера в хладилника за една нощ или няколко часа. Важното е кремът да стегне добре.


Аз винаги имам готов ганаш ( рецепта тук) под ръка, но вие може да ползвате и течен шоколад. Моят ганаш обикновено е с хубав черен шоколад, за да си подсигуря хубав вкус, цвят на ганаш и да не  е твърде сладко. 
Прибавяме по-голямата част от него, като е изстинал, но все още течен, докато разбиваме изстудената сметана, за да направим пухкавия крем за измазване и украса на тортата.


С останалата част изписваме и името на човека, който ще получи тази вкусна торта отгоре, а докато си мислех да измажа тортата отстрани със същия крем ми хрумна да полепя стените с кокосова захар. Тя е като ситен пясък и стои като смлени какаови бисквити първоначално. Разбира се, след това започва да се топи, но това  я прави сякаш е залята с карамел по краищата.


Украсяваме малко свежи ягоди и захарни сърчица, ако имате такива ;) 


Тортата е просто вълшебна. Мека, със сочен крем отвътре и пухкав и свеж завършек отгоре.


Вярвам, че това е тортата в която ще се влюбите, ще накарате някой да се влюби във вас или ще каже "Обичам те " по най-красноречив начин <3

Съгласни ли сте? 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястие, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди! 


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.  Благодаря ви, приятели!













Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...