петък, 7 юни 2019 г.

Мешана скара в хлебче / Mixed grill in whole bread recipe


Нямаше ме повече от седмица и се надявам да сте си направили ударната доза диета, защото беше тая до тука! Почва се нов сезон, нови рецепти, нова доза изкушения, които дори не сте си и помисляли и може нескромно да звучи, но истината понякога е такава!

Освен два листа списък рецепти от ваши желания, имам в чернови такива от миналата година, които си чакаха прилежно реда, а от моята почивка в Холандия се завърнах с много нови идеи и няколко нови тигана и друга посуда.

 Сладоледът ще е на почит това лято и в блога, както и още много торти без печене, плодове, кремове, сладкиши, по-леки и диетични ястия, рецепти от старите тефтери, постно, месно и въобще въртележка от рецепти за всякого по нещо. 

Днешната рецепта например, макар и традиционно петъчно да ви представям винаги нещо сладко, е солена, но си има причина. Тази събота има само един процент шанс да вали и ви предлагам да грабвате шапката, чантите, гащите и да ходите на скара-пикник!
 Малко гора, малко мръвка, ( или зеленчуци на скара за тревопасните), федербал, не се сърди човече, биричка и да посрещнем лятото вече, нищо че се опитва да ни издави. 
Аман от бургери, пици и дюнери, време е за една нашенска мешана скара, но в нов прочит. :)   



Като се има предвид, че трябва да помъкваме дървени въглища, прибори, вода и какво ли още не, ми хрумна чудесна идея, да мариновам месото по много по-мързелив начин, вместо да трябва да помъкна целия рафт с подправки от вкъщи. 
Да мия чинии на съседното поточе също не ми беше в agenda-та за деня, затова реших да намаля шанса за цапане като затворя цялата скара в един голям, издълбан хляб. 
Аз не мога без зеленчук, дори когато правим мръвка, като мои фаворити винаги ще са чушките и лука на скара. Така и така въглищата ще горят дълго, защо да не си пекна и малко гъби и тиквички, а доматите ги оставям пресни - за свежест. 


Като се вдигна на планината, после цял ден не ми се слиза и яд ме хваща, че не мога да си позволя да остана там поне два-три дни. 
Тези преживяния ме връщат назад в детството, когато леля ми и лелинчо ми от Пловдив водеха цялото ни семейство на платки край язовирите и прекарвахме дните си в игра, плуване, ловене на риба, чистене на риба, готвене на риба, мазане на филии с лютеница, люпене на семки, а вечерите край огъня с китарата на леиелинчо и песните на цялата група. 

Помня, че звездите бяха толкова силни, а майка ми сочеше с пруст млечния път, а аз се чудех къде видя мляко горе, като аз нищо не виждам!
Помня също, че единия път бяха взели и мини телевизор, тъй като ние децата настоявахме, но след две седмици така и никой не го включи. Ох, отплеснах се....

Сега ми остават само тези топли и вкусни уикенди, в които мога да преживя този спомен и ухание на жар, мъх, влажна гора и неистово желание да притвориш очи на шарената сянка и да слушаш ромоленото на водата близо до теб. Е, и да похапваш разбира се...нещо като това!


Стига съм ви дърдорила, че е време да си кажа и рецептата. А ето я и нея: 

Необходими продукти:
1 бр. цял хляб
Около 1 кг месо по избор ( свински пържоли, пилешко филе, наденички, карначе и т.н) 
черен пипер
синапени семенца
сол

Още:
зеленчуци : чушки, тиквички, гъби, кромид, домати


Реших да овкуся пържолките със терияки соса за барбекю на Кикоман ( с мед), тъй като ще им придаде максимум вкус на марината, без да е необходимо да нося много подправки. Пък и е хубаво да имаш нещо по-така на месото, иначе всичко ще мирише еднакво. 

Мариновам месото ( пилешко и/ или свинско) в терияки соса, черен пипер, сол и малко синап. Оставям на страна и си паля огънчето :) 


Соевия сос също нося, тъй като са ми по-лесно за пренасяне в багажа, пък и е чудесен за подправянето на зеленчуците - лук, тиквички, а за гъбите е божествен.


Наденичките, които бях взела не съм мариновала, за да няма всичко еднакъв вкус, какао казах по-горе.
Редя всичко на скарата и пека на порции :) 


За свинските пържоли слагам още терияки при печенето, тъй като искам да се карамелизират добре.


Станаха просто чудесни :) 


Взимаме целия хляб и изразяваме едно капаче по хоризонтал, а след това издълбаваме средата от вътре.


Започвам да редя ред зеленчуци, ред месо - лук, пилешко, чушки, наденичка...


гъбки, а накрая от сочните свински пържолки, като може да добавите още от соса, ако искате ;) 


Отгоре завършвам с ред резенчета свежи домати :) 


Режем на две, три, четири или колкото решите части, 


и се наслаждавате на нашенска вкусна мешана скара с гриловани зеленчуци, в хубав, мек български хляб, наред нашата хубава, българска природа ! 


Да не повярваш, че за целта е допринесъл този сос, но истината си е истина и не мога да подмина нито този факт, нито това, че въпреки голямото плюскане, пак имах място за десерт - запечен мармелоу на жар. ( сплесках го между две шоколадови бисквити, за още повече damage за талията)  

                     

Оставям тези вкусни кадри да ви подканят за малко приключения тези почини дни и се надявам да опитате моето предложение, а после обезателно да коментирате и да оставите отзиви тук. 
Усмивки от все сърце, скъпи приятели! 

п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;) 



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!






4 коментара:

  1. Отговори
    1. Много ти благодаря, Миглена! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  2. Люси,
    страхотно предложение за настъпващото лято и сезона на грила и барбекюто.Моя приятелка печеше навремето и цели яйца на жар.Стават страхотни и ухаят на печено.Винаги използваме хубавото време и на село печем и зеленчуци, и месо, и сирена на грила и скарата.Със соевия сос в допълнение се получава превъзходно меню.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! И аз ще опитам така с яйцата, звучи интересно, а и вкусно :) Изпращам ти много сърдечни поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...