петък, 23 февруари 2018 г.

Принцеси / Princesses - Bulgarian Minced Meat Sandwich


В толкова задачи не съм се виждала от годината, в която се готвех за олимпиада по математика. Вярно, естеството им е различно, но както тогава, и сега имам намерение да се справя през проблеми с каквото и да ми се изпречи на пътя. Понякога многото работа може да те лиши от дребни удоволствия като това да гледаш някой филм вечер, да почетеш книга или да си събуеш панталоните преди да си легнеш, но..голяма работа :)
Днес обаче имах няколко свободни минути в повече и веднага се усети. Появи се онова миражно изображение в главата ми, на ароматен сандвич с кайма, подправки и сочен кашкавал. 


А уханието му  може да те накара да преосмислиш всякакви мераци за постене. 
За щастие тази закуска с лекота може да си приготвите и през почивните дни, когато и най-често се глезя с нея. Понякога си забърквам сместа в петък вечерта и я оставям в хладилника, за да може каймата да попие от всички подправки, а на сутринта, докато съм направила кафето, вече се пекат и първите филийки.
Разбира се, че говоря за любимия ни български сандвич "Принцеса" или както му казват на места "Странджанка". Доколкото ми е известно обаче, двете сe различават в рецептата си и начина на приготвяне, така че далеч не са едно и също.
И като съм тръгнала да издавам благоевградски тайни, сега ще ви кажа как си ги правим в нашия край.
Тук не ги правим на скара, а на малката соц-скаричка (или парти-грил).

Продукти:
400 г кайма
1 1/2 ч.ч. рендосан кашкавал
1 яйце (може и без)
подправки: черен пипер, кимион, чубрица / шарена сол за поръсване
масло

Започваме като в купа смесваме каймата, една чаша от рендосания кашкавал, яйцето и млените подправки, които са на вкус. Объркваме добре и оставяме в хладилника за половин час или от предната вечер за през нощта. (И да не чакате въобще, пак ще е вкусно, но все пак споделям най-вкусния вариант.) 
След това намазваме филийките с малко масло и отгоре разпределяме от каймата, като аз обичам да е на по-тънък слой. Поръсваме малко от останалия ни кашкавал и слагаме на скаричката да се запекат за няколко минути.
Поднасям с резен домат и малко шарена сол, тъй като според мен това е най-вкусната комбинация ;) 


Признавам си, моите снимки са от преди година, когато ги направих с типов хляб и така и не се наканих да ги пусна, защото не ми изглеждаха добре, а и колкото пъти да ги правих после, все се изяждат веднага и нямаше време за снимки. Много вкусни сандвичи, но почти е невъзможно да се снимат много апетитно, заради типичния цвят на каймата.
За вкуса им обаче гарантирам с  две ръце, така че ако си търсите идейка за бърза вечеря довечера и чудесна закуска за утре (защото са идеални и студени на следващия ден), то направете си по една порция вкусни Принцеси!

П.п. "И принцът целунал жабата и тя се превърнала в красива принцеса...с кайма и кашкавал" :)

НОВО: Последвайте ме в инстаграм
Скъпи приятели, бих искала да ви поканя да последвате моя инстаграм акаунт https://www.instagram.com/lussievtimova/ 


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!


5 коментара:

  1. Ех,Люси,уникаТна си!;)И една толкова народна и семпла по същество рецепта за вкусни филийки ще направиш на вид и вкус като изискано гурме,с претенция за звезда Мишлен,а защо не и повече;)Имам вкусовото предчувствие,а то рядко ме подвежда;),че с типов хляб принцеските ще имат една идея по-дълбок и запомнящ се вкус.А пък с хубав домат и шарена солчица нещата отиват към поезия направо;).Признавам си,че такава принцеса бе единственото нещо,което имах чувството,че ще пукна на място, колкото и грубо да звучи;),ако не похапна на секундата,докато бях бременна с втората си дъщеричка.От едно семпло кафененце на ул."Съборна" в София,където работех преди време,правеха ги невероятни.Сега,тихичко си признавам;),че съм в същата ситуация май;),защото чакам...трета принцеска;).Умишлено избягвам да гледам кулинарни предавания и да зяпам по разни изкушения,но при теб просто ми е закон да се отбивам всеки ден,и няма как да не се изкуша;).Целувам те много и ти благодаря за вкусната подсетка;)Ще направя тези принцески,защото вкъщи се очертаваме мнозинство принцесите;),а пък на таткото, с толкова жени на главата,горко му;),ама поне няма гладен да остане;).Прегръдки,Люсе!:)С обич,Марта;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте, много силни прегръдки на теб и всичко в теб :) Толкова ти се радвам и като получа някой твой коментар, направо ми иде да седна с кафето да си го чета като писмо от скъпа приятелка! Много прегръдки пращам на всички принцеси у дома, а таткото освен да се чуства като крал, друго не му остава - благословен е! Усмивки, мила!

      Изтриване
    2. Благодаря ти от сърце,Люска,за топлите думи!;)И на мен си ми много скъпа,просълзи ме и не,това не е заради хормоните сега;).Просто човешка химия е,макар и отдалеч;)Отвътре ми става топло на душата,като съм при теб,макар и виртуално,и ти пожелавам да получаваш двойно повече щастие от това,което ти даряваш с вкус и колорит!Прегръдки и от мен, мила;)

      Изтриване
  2. Ех,
    принцесите са толкова вкусни и лесни за приготвяне.Бързо , лесно и много вкусно с тях може да се нахрани много народ.А твоите наистина са неустоими.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Лени! Почерпи се с някоя Принцеска, макар и виртуално! Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...