понеделник, 5 февруари 2018 г.

Романтична Италия: Пиле "Путанеска" и паста с бейби спанак / Chicken Puttanesca and penne with baby spinach garnish



Добре започва тази седмица, за разлика от миналата. Имах доста голям проблем, за който ще ви разкажа друг път, когато съм в оплакващо настроение, а не като сега - щастливо и хвалебствено :) И как да не съм като получих първия си подарък за Св. Валентин - огромна кошница с невероятни италиански продукти от най-високо качество. Не, че нещо, но като цяло съм малко трудна да ми се правят подаръци, защото макар да харесвам почти всичко (положителна натура съм), малко неща реално бих искала да притежавам. Ето защо, подаръци, които мога да изям са повече от добре посрещнати, а щом са италиански, направо ще ви целуна ръка.  Хем ги имам, хем после няма да ми заемат място. 

Аз съм си бохемче и знаете че обичам да си хапвам разнообразно, щедро и много, ама много да е вкусно. Ето защо италианската кухня ми е може би любимата и това си личи по това колко много пъти вече съм била натам главно за да ям. Ръка на сърцето си слагам, ако трябва да избирам да вляза в базилика или бакалия, ще ме заварите във втората да си посръбвам пино гриджо, абсолютно без грижо :)

От сега казвам, в статията ще има реклама на продукти, та който не му изнася, да се чувства предупреден, но аз няма да си затварям очите и устата, когато попадна на нещо, което си заслужава да се хвали и да срещне по-голяма аудитория.





Приятелите ми от Вера Италия ми направиха най-страхотния подарък, защото ми дадоха възможността сама да си сглобя кошницата -подарък и на мен очите ми изтекоха, хора! (даже сега гледам, че са заредили нови кухненски красоти и само да свърша със статията си поръчвам онази симпатична мелничка за кафе)

Тази възможност ще имате и вие, разбира се, ако посетите магазинчето им, като от сега ви казвам, няма да сбъркате, каквото и да си вземете. Аз старателно обаче подбрах няколко продукта и за мен и за вас, защото много ми се иска този блог да ви бъде полезен по най-различни начини. 

Все по-често ме питате да ви предлагам марки за продукти и разбирам, че голяма част от вас силно се интересува от това, какво има на пазара в готов вариант, което е добро като качество и цена. Точно затова избрах няколко такива продукта, които бих купила самата аз и ги вложих в една пробна вечеря за предстоящия празник на любовта.



Аз едва ли ще имам възможност да готвя много след работа тогава, а пък на ресторант честно казано не ми се ходи точно тогава. Ресторантите са препълнени, всичко е доста демонстративно : коя  по-голям букет ще внесе, кой по-скъпо вино ще поръча, жуженето в ресторанта е напрягащо, чувстваш се неудобно дори да целунеш половинката си пред погледите на останалите, а на съседна маса други направо ще се изядат, трети пък честват Трифон гръмогласно и въобще е един невероятен стрес за душата и портмонето. Ето защо, на този ден препоръчвам да сте си у дома, или поне за мен е така. (Всеки следващ ден може да се иде на ресторант и няма да го има тоя цирк) 

Да, но ако сте у дома, значи да се готви. Ето защо днес ще ви предложа една рецепта, която е просто перфектна във всяко отношение. Ще ви предложа и вино към нея, ще ви запозная по отделно с различните продукти и вие сами ще прецените дали не е по-добрият вариант за вас, да прекарате една незабравима романтична вечер у дома, с вечеря, която ще запомните.

Представям ви класиката пиле "Путанеска" с гарнитура от пенне с бейби спанак:



Необходими продукти:
За пилешкото:
1 пеперуда пилешко филе
120 г моцарела
2-3 с.л. галета
1 с.л.  босилеково песто / босилек
сол


За пастата:
200 г бейби спанак
2-3 скилидки чесън
1 ч.л. масло  

И така, да поканим истинската Италия у дома със следните стъпки.
Започваме като разполовяваме гърдите на две филета, а след това ги разрязваме на две и по дължина от едната им страна, така че да образуваме джоб.
В тях поставяме парченца от нарязаната моцарела и малко от босилековото песто, което може да пропуснете или да замените с малко подправка босилек.



Затварям отново джобчетата и овалвам гърдите в галетата, и поръсвам с щипка-две сол. Поставям в подходящ съд за печене с малко зехтин. 

Често ме питате да ви препоръчам зехтин и сега ще го направя. Истинският и хубав зехтин е от огромно значение за вкуса на ястието, но и за нашето здраве, затова няма какво да ви лъжа, от италианския по-хубав няма. В магазините около мен намирам предимно испански или гръцки и започвам да се чудя какво да правя като моя приятел Ангел пред троен интеграл. 
Ето защо знаех, че ако поръчвам нещо от такова магазинче като Вера Италия, това ще е зехтин. Този е доста голямо количество, което го прави и много изгоден като цена. (сега погледнах, че е и на промоция). В линка ще може да научите защо е толкова специален и съм сигурна, че ще го харесате.

                      

Продължаваме нататък, като изсипваме соса върху гърдите, като добавям и още половин бурканче вода.



Може би знаете, а може би не, че сосовете са едно от най-трудните неща за направа в една кухня. Не случайно си има отделен готвач за тях, защото са взискателни и най-вече отнемат много време. В соса "Путанеска" ( повече тук) имаме домати, маслини, каперси, аншоа, вино и какво ли не, за да се получи този невероятен вкус и аромат. Вие може да си спестите целия труд като си вземете напълно готов сос, който съдържа само тези продукти, без никакви вредни консерванти и боклуци:


Задушавам съдчето с фолио и пъхам да се пече на 200, а след като заври и на 170 градуса за около 30 минути - достатъчно време да направите пастата.
За целта избрах пеннето на Манчини - една от най-качествените пасти, които може да хапнете вече и в България, направени на машини от бронз.( Виж повече тук.) 
Сварявам пастата в подсолена вода и отцеждам от водата. В тиган загрявам маслото с малко от зехтина и накълцаните на ситно скилидки чесън (може и да бъде пресен).

                 

След това прибавям пастата и спанака и запържвам, докато ароматите попият хубаво в продуктите.


Сервирам ястието с гарнитура от пастата и щедра порция от невероятния сос.


Специално внимание искам да обърна и на виното, което си избрах. Исках да ви предложа хубава италианско вино, на цена под 10 лева и го намерих отново в магазина на Вера Италия.

Производителят е Конти Зека, история започнала от 1580 година. Едно чудесно вино, което ще допълни цялата картинка с чудния си вкус на зрели плодове и кадифено усещане.

Какво по-хубаво като подарък за който и от двата празника да празнувате на 14-ти февруари? 


Освен тази сладка картичка, получих и бонус този романтичен панер за хляб, който може да видите на снимките, както и пакет таралини с лук, ръчно направени. Ако искате да ги погледнете и тях, слагам линковете им към магазина, за да бъде информацията възможно най-пълна (Ами така де, понякога се случва да сложа някоя рецепта, а пък вие да ме питате за сервиза..хубава работа, не говори добре за мен ;) 


И да се пръсна, пак не мога да спра да ям. Толкова вкусно и същевременно бързо отдавна не съм готвила. 
Надявам се моите празнични предложения да ви харесат и, както виждате, си държа на думата - ще има и още романтични рецепти и идеи.
Ако се чудите какво да подарите на любимия си човек, аз намирам няколко чудесни хрумки точно в този магазин, независимо дали ще ги поднесете като кошница-подарък или не. 



Не забравяйте, че любовта на мъжа минава през стомаха, затова и едно такова ястие и бутилка хубаво вино е всичко, от което ще имате нужда за да отделите малко време на връзката си. 
Пия за това и наздраве! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


4 коментара:

  1. Люси,
    чудесно ястие от италианската кухня.Е, без паста естествено не може да се мине.Между другото пастата и пицата са създадени в годините когато Италия е била много бедна и така италианските домакини са измислили простички тестени изделия за храна.Разгледах продуктите, не само мелничката за кафе ми хареса.Има интересни продукти, брашна, ориз, паста, чудесна арганова козметика и прибори за кухня.Определено ще си поръчам нещичко.Чудесно е всичко, и не чак толкова скъпо.
    Поздрави и благодаря за предложението !Спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, наистина има много хубави неща в магазинчето, Лени! И на теб много усмивки и сърдечни поздрави пращам!

      Изтриване
    2. А как точно се пече месото, изцяло покрито с фолио ли. Не го ли отвивате накрая?

      Изтриване
    3. Може и накаря да го махнете, ако искате - но за няколко минути, защото ще е готово и така ;)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...