петък, 27 октомври 2017 г.

Карамелизирани ябълки с мек карамел / Candy Apples Recipe


Днес ще ви представя една рецепта, която едва ли ще ви подсигури вечерята за деня, но със сигурност ще сгрее душата на мнозина от вас. Добре познатите ни от детството захаросани ябълки. Кой ли не се захласвал пред бляскавата им визия, като нарисувани в някоя приказна анимация и с ухание на топъл карамел.
Един изключително подходящ за сезона десерт, който няма да ви коства много средства, нито усилие за направата му.



Самата аз се каня от години да приготвя тези ябълки, и щом ми попаднат подходящи плодове у дома, като размери, свят и така нататък, веднага съм почвала да планирам направата им..и така всяка година..само планове. Ту ми липсваше захар, ту боя, ту клечки за ябълките, ту ябълките не бяха баш каквито исках.
Затова, тази година решена, че няма да оставя една рецепта да ми бърка в здравето всяка есен, реших, че ще си приготвя карамелизираните ябълки, с каквото има под ръка и въобще няма да се спирам пред нищо.


Една от причината винаги да ме е спирала леко тази рецепта е, че първата хапка за пробиване на твърдия карамел е много трудна, затова когато попаднах на такъв, който седи меко, като меките бонбони, си казах, ето тази рецепта ще е ( Доверих се на Руми и Ева :) ).
Вече бях взела няколко малки зелени ябълки от магазина и макар да са по-подходящи червените, защотъо ще засилят цвета, зелените ми допадат повече на вкус.
Реших, че ябълките ще бъдат чудесни за подарък на децата, които очаквах да ми гостуват и със сигурност ще им намеря занимавка, която в края на краищата ще ги накара да изядат и някой пресен плод.
Ако всичките тези доводи в полза на този десерт са ви спечелили, вижте и самата рецепта:


Необходими продукти:
6 бр. ябълки
1/4 ч.ч. глюкоза
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. течна сметана
2 с.л. масло
червена сладкарска боя


Първо измих и подсуших ябълките. Махнах дръжките и на тяхно място заучих дървен шиш. Тези за месо са много тънки, затова ползвах клечки за китайска храна, които имах у дома. Вие може да ползвате и дръжки от сладолед, както и дървени клонки за повече артистичност.
Като за първи път, на мен ми трябваше нещо стабилно, с което да съм сигурна, че ябълката няма да ми се изплъзне и пльосне в карамела :) 


С чаша си отмерквам глюкозата, като тук ще отбележа няколко трика за нея. за да ви е по-лесна за изсипване от буркана, може да я загреете за кратко на вода баня или пък за няколко секунди в микровълновата.
Много често ме питат и от къде да си набавите глюкоза, затова пак казвам, че по-големите вериги като Билла и Кауфланд, Метро или друг вид по-големи супер маркети също имат, просто и аз не съм обръщала внимание в началото :) 


Слагам захарта и глюкозата в касерола на котлона да заврат. Хубаво е да не разбърквате карамела в началото, а само леко да раздрусвате с кръгови движения тиганчето на котлона, за да не се образуват бучки.
Ако тръгне да ви загаря на места обаче, не му мислете, а си го разбъркайте. ( И да стане на бучки, има как да се оправи) 


Загрейте сметаната в микровълновата през това време до точка на кипене и добавете  в нея червената боя.
Дръпнете карамела от котлона и прибавите сметаната при непрекъснато бъркане на тънка струйка. Сместа ще тръгне да стяга.


Върнете на котлона и прибавете маслото. сега на по-тих огън оставете всичко да се разтопи отново и да се хомогенизира в хубав, червен и плътен сос. (Ако все пак са ви са се получили бучки, не се притеснявайте, а минете соса с пасатора.)

След това потапям ябълките, като за да стегнат по-бързо, аз ги бях охладила предварително. 


Нареждам ги върху силиконова подложка или хартия за печене, за да се отцеди излишния сос. ако ябълките ви са зелени като моите, може да искате да ги потопите още един-два пъти след това, за да стане по наситен цвета. 



За тази цел ще е хубаво да загрявате отново сместа, тъй като след охлаждане стяга бързо.



В крайна сметка се получиха едни малки бижута, които допринесоха идеално за есенната украса на масата.
А когато моите гости ги получиха,  очите им блеснаха. Вкусни десерти има навсякъде, но тези  остават в сърцето като скъп спомен.



И тъй като карамелът беше мек, лесно можете да се обели от ябълката, без да рискувате някой зъб.
Опитайте и вие!

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 

Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!



Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 

Благодаря ви, приятели!



8 коментара:

  1. Люси,
    много оригинален десерт, но наистина карамелът трябва да е мек.Иначе ще се хапват трудно с риск за зъбите.Може да се оцвети сместа и с какао, ще се получат шоколадови ябълки, но пък ще са вкусни надявам се.
    Поздрави и лека почивка !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! Наистина, ще са чудесни тези шоколадови ябълки! Поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Люси въпроса ми е може ли да се замени глюкозата със мед или агаве сироп. Благодаря ти предварително. Миглена.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Миги :) Не съм опитвала с другите съставки, за да гаранирам резултат. Навсякъде се ползва глюкоза, но по пътя на логиката няма какво лошо да стане...най-много карамелът да е по-твърд. Поздрави!

      Изтриване
  3. Много красиви и вкусни кулинарни изкушения правиш! Снощи правих ябълки по тази рецепта, но нещо не ми се получиха.

    ОтговорИзтриване
  4. Къде мога да ти прикача снимка да видиш и да си кажеш мнението? Милена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Милена :) Може да ми пратиш снимките на страничката на блога във фейсбук или пък на пощата.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...