вторник, 18 април 2017 г.

Картофено чудо с варени яйца / Baked Potatoes with Hard Boiled Eggs


Великден мина и съм почти сигурна, че във всеки трети дом скоро е се яде руло "Стефани". Как иначе да се оползотворят останалите варени яйца от празника. Така е, дори човек да си свари малко, все ще има кой да му подаде и скоро пак ще се озове с една кора сварени яйца. През годините обаче взе да ми втръсва пустото руло и започнах все по-често да посягам към любимата рецепта на мама за след празника - картофено чудо с варени яйца.


Много лесна, а същевременно и бърза рецепта, която може да направите в различни вариации, включвайки повече зеленчуци или пък не, но винаги вкусна. Аз сега ще ви я представя в най-икономичния вариант, но вие може да си добавите грах, моркови, спанак или нещо друго, което небцето ви обича.


Актуализация 2018-та година: Преди да премина към рецептата обаче, искам отново да ви помоля да ми дадете още повече стимул да ви представям винаги добри, изпитани и интересни рецепти, като гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител. 
Номинирана съм в цели четири категории. А ето как да гласувате за мен: 
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)


Благодаря от сърце на всеки, който ще го направи, защото вашата подкрепа значи много за мен и ме вдъхновява да продължа напред да създавам, изнамирам и споделям все така добри и подробни рецепти! 


А ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
4 бр. картофи
150 г сирене
1/4 ч.ч течна сметана
1-2 с.л. брашно
300 мл прясно мляко
20 г масло
олио
сол, черен и лют пипер
индийско орехче
варени яйца


Започвам като сварявам картофите, които са средна големина. За мен най-бързо става в микровълновата, а картофите са нарязани на кубчета. ( подправени с малко олио и сол) 


През това време и с избирам съда в който ще пека ястието. При мен тавичка с дъно около 24 см диаметър. Намаслявам леко с олио и нареждам разполовени варени яйца с жълтъка надолу ето така:

Може да ползвате по-малко или повече яйца,в зависимост колко имате да изразходвате и колко ще събере тавичката.
В купа намачквам още сварените картофи на пюре, добавям сиренето, сметаната и подправям с останалите подправки, без индийското орехче. Внимавайте със солта - обикновено сиренето върши тази работа!


Следващата стъпка е да приготвим сос "Бешамел". Загряваме маслото с малко олио в тиган и прибавям брашното, като разбъркваме, докато започне леко да почервенява.


След това може да добавите 30 мл бяло вино ( *само по желание) и само прясното мляко, като разбърквате енергично, за да не стане сосът на бучки. Ако решите да добавите вино за аромат, изчакайте една-две минути, докато се поизпари, преди да добавите млякото.
Сложете дребна  щипка индийско орехче към бешамеловият сос - става наистина чудесно.


Разпределете картофената смес равномерно върху яйцата и надупчете на места с виличка. Така след това, като разпределите отгоре


и соса, той ще пропие надолу в сместа, правейки я още по-вкусна и сочна.


Печем ястието за около половин час на 200 градуса, като след изваждане поръсваме с пармезан, кашкавал или пресни подправки като - магданоз и зелен лук.


Аз обичам винаги да експериментирам с този вид запеканка, като добавям различни зеленчуци, а защо не и шунка, гъби или каквото ви хрумне. 
Опитайте и вие!


П.п. Тази година козунаци не останаха, но за щастие пазя рецептата от по-миналата, когато направих една лесна и много вкусна рецепта за торта със сухи козунаци, която ще ви покажа още утре!
Усмихната седмица,приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

20 коментара:

  1. Галя Ганчева- Бошнячка
    Гласувах. Успех!

    ОтговорИзтриване
  2. Още един глас от мен. Успех!

    ОтговорИзтриване
  3. Не можах. След като се включа чрез fasebook страницата не ми разрешава да продължа. Много желая да гласувам за вас, тъй като ми харесват мн неща от вашия блог. Помогнете ми . Radosveta Petrova е профила ми във фейса

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ради! МНого благодаря за желанието да ме подкрепиш. Не знам дали си гласувала предишни години, поти същото е. Трябва обае да си си влязла във фейсбук профила, за да може да се впишеш с него. Ако ти е по-лесно, може да си направиш и регистрация, но не бих искала да ви ангажирам с това. Предполагам, е ще го направят само най-близките за мен. Тук съм описала подробно как става самото гласуване, в първия пост - https://www.facebook.com/Lussis-World-Of-Artcraft-492229107474274/
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  4. Люси,
    чудесна запеканка с варени великденски яйца.Преди години винаги боядисвахме много повече яйца - 40 или 60, но с течение на времето намалихме количеството.Обикновено с варените яйца приготвям разядки, салати или рула, но тази запеканка наистина ме впечатли.Чудесна е.
    Поздрави и Христос Воскресе !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лени, и аз помня, че боядисвахме повечко, но чак 60 май не сме правили:) Радвам се, е ти допада. От теб ще гледам други рецепти за раздрядки :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Успех! Гласувах и за двете категории. Заслужаваш!!!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз гласувах :) Чакам с нетърпение резултатите!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз гласувах, с две ръце и с два черпака :) Успех, Люси!

    ОтговорИзтриване
  8. Люси, и аз гласувах. Пожелавам ти успех!

    ОтговорИзтриване
  9. Яна Маркова19 май 2019 г. в 11:51

    Здравей, Люси!
    Попаднах на тази рецепта и се чудя, ако вместо яйца, отдолу сложа леко задушени пълешки месенца, дали няма да се получи доста добре? Ще посрещам едни капризни гости тези дни, а няма как с яйца да ги посрещна, а рецептата изглежда страхотна, та... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Янче! Много добре идея даваш :) сигурна съм, че ще стане супер вкусно, че и аз ще си го спретна :) Може да добавиш малко шарени зеленчуци ей така за цвят, да грабва окото, щом гости ще посрещаме ;) Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...