петък, 31 март 2017 г.

Торта на клечка / Cake on a Stick


След като вчера ви представих този безумно вкусен козунак, ви подшушнах, че днес ще има рецепта за десерт, който си струва да опитате! Нали не си мислехте, че така си говоря? 
И тъй като тортите са ми специалност, реших, че е време да ги напарвя още по-лесни ( и интересни)  за хапване, като ги сложа на клечка :) 

Това е една от най-харесваните и обичани рецепти, които съм приготвяла в последно време, като си мислех, че ще обере овациите предимно сред децата, тъй като десертът е толкова закачливо примамващ, но и тук ме изненада!

 Възрастните го нападнаха с такава скорост, с която последваха и обажданията да ме питат каква е тази чудесия и кога ще дам рецептата?

 Така, че предварително се извинявам за тези от вас, които са на диета или пък си мислеха, че ще правят само козунаци тази събота и неделя. 


Я, заделете още едни 40 минути за тази вкустотия и шашнете децата, съседки, приятелки, милото  или пък хора, които не ви лазят по нервите :) ! 



А ето и самата рецепта:
150 г масло
150 г брашно
150 г захар
150 г царевчино нишесте
3 бр. яйца
1 пак. бакпулвер
шипка сол:

За слепване:
мармалад от кайсии
маслен крем като от пасти "Витоша" или др.

Започвам като си пресявам брашното и прибавям бакпулвер и щипката сол.

   

Разбивам с миксер маслото, коетое добер да е на стайна темепратура, заедно със захарта на крем. Добавяме едно по едно яйцата, също на стайна темепратура, а след това малко по малко от останалите сухи състваки.

                        

Разбиваме докато се получи хубав, пластичен крем.


Загряваме фурнана на 190 градуса и застиламе с хартия за печене тавичките, в които ще печем. Поставяме от едната страна клечки за сладолед ( аз си ги събирах грижливо откакто си харесах рецептата) и шприцоваме отгоре от сместа. 
Аз си напарвих един шаблон от обикновен лист хартия, който изрязох в предпочитания от мен размер и очертах с молив въху хартията, за да се получат еднакви по големина накаря. 

              
Препоръчвам ви да напарвите първо очертанията и после да шприцовете пълнежа. Оставете разстояние между сладкишите, тъй като ще бухнат при печене.
Срещу всяко с клечка, шприцовайте "капаче" без ето така:)


Пека ги около 10 минути докато порозовеят. Изваждам ги и ги оставям да се охладят.
Слепвам ги с леко кисел мармалад като този от кайсии ( може и от сливи, шипки), които ще контрастират със сладкото и ще накарат блатчетат да омекнат, веднъж щом поемат от него. 
Може да ги слепите си течен шоколад или друг вид крем, но може би ще е добре леко да ги сиропирате :) 

              

Така слепените мини тортички нареждам върху решетка и ги заливам с ганаш, който приготвих от загрята 200 мл течна сметана, към която прибавих 200 г шоколад с парченца фъстъци и 50 г масло. 


Разбърквам докато се разтворят в горещата сметана и станат на хубав шоколадов сос. 
Заливам с него мини тортичките.


Оставям ги леко да се отцедят и шоколадът да стегне. ( Най-трудната част от рецептата :) ) 
Може да ги злеете и от двете страни или само от едната, както предпочитате.




Аз лично едва дочаках шоколадът да спре да стича и награбих едно да го тествам. Невероятно вкусно, а комбинацията напомня на торта" Сахер". тортичките бяха още по-вкусни щом постоят малко и мармаладът попие, парвейки ги направо топящи се в устата. 


След като глазурата стегна ги наредих в един поднос и раздадох на приятелите. От там нататък, вече ви разказах :)
И така, надявам се да ви харесат, колкото и на тях, а аз се захващам със следващата вкусотия, която съм намислила и може да видите първо в моя Инстаграм https://www.instagram.com/lussievtimova/

Усмихнати почивни дни, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук и моя инстаграм акаунт тук!
Благодаря ви, приятели!

24 коментара:

  1. Точно на Сахер приличат. Страшни са, Люска!
    В първия момент като ги видях във фейса ги оприличих на некърчета.
    Чудесна идея за торта на клечка и много ефектна. Хареса ми и това, че се правят бързо.
    Ще се възползвам от идеята и ще направя за някой повод, да ги шашна близките и аз :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Даре <3 Радвам се, че с ати харесали! Усмивки, мила!

      Изтриване
  2. Много интересна рецепта, ще я пробвам. Много се възхищавам на таланта ви. Искрено ви Благодаря, и искам да си призная, че благодарение на вас и двете ми деца имаха специални торти за всяка своя месечинка (макар и доста аматьорски направени от мен). Следя ви с голямо желание. Имате гласа ми и в двете категории. Успех.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изключително благодаря за милите думи и за дадения глас, Гери <3 за мен това е голямото признание - да съм вашия избор! Поздрави най-сърдечни!

      Изтриване
  3. Изобщо не съм си и помислила че се шегуваш сладурано 😘
    Чаках сладкото ти изкушение с нетърпение 😃 … диетата съм заключила в килера на тъмно 😉 така че не се притеснявай поне за мен 😃
    Разби ми фантазията с тези тортички на клечка 😃 Трепач са 😘
    Ще ги правя за внученце и за децата на приятелите ни … че даже и за тези дето се опитват да ми скъсат нервите 😉
    Давай следващата вкусотия 😘

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила <3 Ще се радвам да ви харесат, колкото и нас :)
      Усмивки и най-топли прегръдки от мен!

      Изтриване
    2. Нина Димова12 май 2018 г. в 19:47

      Супер решение,тъкмо изненада за 1-ви юни,за внучетата!Имаш гласа ми във всички категории и как иначе!

      Изтриване
    3. Нина Димова12 май 2018 г. в 19:48

      Нина Димова

      Изтриване
    4. Благодаря ти, Нинка <3

      Изтриване
  4. Ей, направо ме шашна с това. Клечки нямам, но се сетих за късите шишчета от Fakelmann. Страхотна както винаги, успех. Светлан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благогодаря от сърце :)
      Ще се радвам да те шашнат и с вкуса си :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  5. Това е повече от фантазия, Люси - неустоим разкош,
    много ефектно, апетитно и интересно решение ...
    Благодаря, поздрави за теб и Успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Диди!
      Твоите комплименти са като твоите творения - на високо ниво!
      Изпращам ти най-сърдечни прегръдки!

      Изтриване
  6. гласувах и в двете категории :) благодаря за удоволствието да чета блогът Ви :)
    Поздрави,
    Жени Иванова

    ОтговорИзтриване
  7. Люси, залепнах за екрана и останах без думи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Таничка <3
      Почерпи се, макар и виртуално!
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Здравейте,
    много ви харесвам рецептите винаги са сполучливи и оргинални.Тези тортички мисля да ги правя за благотворителен базар .Чудя се с какви размери са тези тортички приблизително.

    ОтговорИзтриване
  9. За трети път ги правя Много хубави. Днес започвам пак . Имам въпрос :ганаша ще правя с течен шоколад просто за да оползотворя наличния. Да сложа ли маслото по рецепта или не- за да не се втечни? Обожавам всичко ,което правя по Ваши рецепти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, непознат. Много зависи от качеството на течния шоколад. Има опасност да стои доста мек и да не втвърдява, ако не се сложи стягащ елемент. Поздрави!

      Изтриване
  10. Искам да попитам - когато правя някакви неща заляти с шоколад - НИКОГА НЕ МОЖЕ ДА МИ СТЕГНЕ �� Бонбони, понички, каквото и да е. И така нито мога да ги пренеса лесно, а като искаш да си вземеш се омажеш целия и не е приятно. Къде греша? Пробвала съм да смеся шоколада с масло, с прясно мляко, с олио, и все един е ефекта...В хладилник, във фризер, на стайна температура, просто не ми се получава :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Хриси! Много чудно е това, което казваш и може би причината е, че не стяга толкова бързо колкото мислиш, но е невъзможно твърдия шоколад да не втвърди повече след като изстине. Именно затова ганаша става на крем, защото шоколада се втвърдява, както и маслото. Особено пък в хладилник или фризер, след като и водата замръзва там. Това е някаква мистерия, която трябва да решим - каква марка шоколад и сметана ползват и колко време чакате ганаша да стегне?

      Изтриване
  11. Тази рецепта изглежда много вкусна и лесна. Определено ще я пробвам. А сигурно ще я вкарам и в менюто ми със торти които правя и продавам. Невероятна идея. Супер си ,продължавай все така.😉

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за милите думи :) ще се радвам да ви хареса <3

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...