понеделник, 20 юни 2016 г.

Най-вкусната пъстърва за лятото: Пъстърва "Тропика"/ The best fish recipe for the summer: Trout "Tropika"


След като тези дни ви съблазнявах с торта "Куба", идва ред на още една екзотична рецепта, а именно измислената от мен и според мен най-вкусна лятна рецепта за пъстърва "Тропика". Ананасът е плодът на сезона у дома и не мога да му се наям. Освен, че го хапваме върху домашна пица "Хавай", невероятно сочната ананасова торта с маскарпоне, която също вече ви наврях в лицата, без шанс да опитате, ако не си я приготвите сами, сега идва ред и на тази рибка. 
Една на пръв поглед обикновена идея, но се превърна в нещо, което ме накара да се обадя на майка ми в работата й и да й кажа: "само ако знаеш какво сготвих, щеше да си напуснала досега и да ми правиш компания за обяд"
Преди да си помислите, че прехвалвам ястието (което може и да е вярно :)), само да ви кажа, че консумирам риба поне два-три пъти седмично, при все, че не съм й най-големият фен. Полезните й качества, както и това, че е подходяща за хранителни режими, с които се сблъскваме с мераците за морето покрай лятото, я прави не само задължителна за седмичното меню, но почти задължително е да търся нови и интересни рецепти за да разнообразя вкуса. Така се роди тази рецепта, а вие вижте и преценете сами :)

Необходими продукти:
2 бр. риба пъстърва (измита и почистена) 
3-4 с.л. нарязан на кубчета ананас 
1/2 пиперка червена
1 люта чушка (червена/ зелена) 
1/2 с.л. чили паста 
1 скилидка чесън
няколко стръка копър
лют пипер на люспи
лимон/лайм
кокосови стърготини
кокосово масло (или друга мазнина) 
сол

Тъй като рецептата е моя импровизация, количествата са примерни, като се постарах да снимам използваните от мен продукти. Като за начало, използвах кокосово масло. Това е много полезна мазнина, от която слагам една-две супени лъжици в тавата, за да не залепне рибата. Любимото ми е за готвене на ястия и десерти, и макар все повече хора да го включват към кухненския си инвентар, все още има такива, които не се решават да готвят с него. Можете да ползвате и друга мазнина в случая, но за леко ястие с наистина тропически вкус, препоръчам тази.


Плънката приготвям като в купичка слагам кубчетата ананас (аз имах още от консервата за тортата). Прибавям нарязаната на ситно червена пиперка, люта чушка (количество по желание) - важното е тук да имаме изобилие от цветове. Ако лютата чушка не е люта, както беше при мен, добавих малко чили паста (купувам от Кауфланд). Тя е един от любимите ми продукти в хладилника, Има чудесен лютив вкус, но не е натрапващ. Комбинира се идеално със сладостта на ананаса и балансира цялата плънка. 

                         

Прибавям нарязана на ситно скилидка чесън,


както и нарязан на ситно копър. Овкусявам с няколко капки лимонов сок. Осолявам рибата отвън и отвътре и пълня с плънката.

                     

Поръсвам отгоре рибата с малко кокосови стърготини и лют пипер на люспи. Задължително гледам да балансирам вкусовете - сладко, люто и солено, както и свежо-кисело с помощта на лимона. 


Пъхам да се пече на 180 градуса до готовност. На рибата не и трябва много време за печене, затова ми е любимата седмична вечеря, но все пак времето и за готвене ще варира в зависимост от нейната големина.


Поднесете рибата отново с резенчета лимон/лайм и пресен копър. Месото се отделя лесно от костта, като си грабваме и от сладко-лютата плънка.

           

С лимонов сок освежаваме веднага току-що опеченото ястие и се наслаждаваме на една наистина вкусна вечеря! Надявам се да ви хареса и на вас, както и на мен! :)
Усмихната седмица, приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!



5 коментара:

  1. Люси,
    много нетрадиционно предложение с кокос и ананас.Но същевременно и много интересно като вкус.Леко пикантно, не мога да си представя вкусът на риба и кокос.Много странно ми изглежда.Но кокосово масло се използва за готвене.Суровото е доста скъпо, затова и не го загрявай.Ползвай от другия, по - евтин вариант за готвене.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. А може ли, аз да ти правя компания /и не само за пъстървата/..:)
    Страхотна е тортата с ананас, сега и рибата е невероятна...
    Прекрасни летни идеи, Люси - свежи, ароматни и неустоимо изкушаващи.
    Благодаря за удоволствието,
    поздрави и пожелания за едно вдъхновено и вълнуващо лято!

    ОтговорИзтриване
  3. Люси, експлозия от вкусове!Прекрасно,нестандартно,красиво!Има защо да я хвалиш рибката!

    ОтговорИзтриване
  4. Много ми допадна идеята за тази нетипично приготвена риба, обаче моите традиционалисти не биха и опитали, жалко, ще си дръпна твоята:)

    ОтговорИзтриване
  5. Лени,
    Диди,
    Нат и
    Весе, благодаря ви момичета, че се отбихте и ми се доверихте, макар и на пръв поглед малко нестандартна комбинация, тази риба наистина е много вкусна! Поздрави на всички от все сърце!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...