четвъртък, 10 март 2016 г.

Рецепти от филми : Крок Мосю / Croque Monsieur from "It's Complicated" Recipe


Ей, в такова време знаете ли какво ми се прави - нищо! А нищо в работен ден е малко невъзможно, но виж след това, е напълно изпълнима задача. Като например, че и тази вечер, както и много други подобни, мързеливи, дъждовни дни, ще си приготвя любимата бърза вечеря - крок мосю. Става за има- няма 15 минути, а върви чудесно с филма  "It`s complicated" / "Не  лесно", от където е и рецептата. 


Така...познахте! Това  е поредната кулинарна вкусотия, която е вдъхновена от някой филм и реших, че днес е идеално време да го опитате, ако не сте имали възможност да го направите досега.
Едва ли има друга сцена в киното, в която някой да възкликва толкова въодушевено за един печен сандвич, от тази, в която Алек Болдуин забелязва, че бившата (Мерил Стрийп) е направила такава вечеря не за който и да е било друг, а за конкуренцията (Стив Мартин).



Това сладко филмче често пускам за фон, когато готвя, тъй като освен много настроение и смях, ми носи голямо кулинарно вдъхновение.

В него Мерил Стрийп играе собственик на пекарна, която започва афера с бившия си съпруг, с който са разведени повече от 20 години, и той вече е женен за доста по-млада жена. 
Комичните случки не са една или две, свързани с терзания за редно и нередно, пушене на доста силна трева и странното усещане да имаш афера с мъжа, с който едва си успявала да седиш в една стая.
Освен невероятната актьорска игра, тук можем да се насладим и на много други сладки моменти - като гледката на перфектната кухня, постъпково правене на кроасани, ароматна вечеря от крок мосю и лавандулов сладолед с мед и една чудесна, голяма и с лъскава глазура шоколадова торта.


И тъй като се познавам, скоро време ще ме засърбят ръцете и ще пусна всичките рецепти от листата, но като гледам през прозореца, днешният ден определено е за Крок мосю. Този вкусен френски сандвич отново има много вариации, но аз си избрах тази рецепта, която бе толкова вкусна, че така и не ме кара да опитам друга. И като други, и тази представих на майка ми за дегустация (като я гледате колко е слаба, ще си помислите, че я храня с арсен, а всъщност яде за трима). И тя като мен се влюби в него и често ме кара да го правя. Тайната тук е чудесният домашен сос бешамел със задължителните елементи за овкусяване.


Препоръчвам да използвате хубав, качествен кашкавал - аз имах още от този, който си донесох от Холандия, но вие можете да купите всякакъв по желание - чедър, грюер, гауда или др.


И така..да преминем към рецептата, но преди това да ви помоля да гласувате за моя блог в годишните награди на Блоговодител! Ако смятате, че моето местенце заслужава признание в следните категории, ще се радвам да получа вашия глас тук:
А ето и рецептата:
4 с.л. масло
2 с.л. брашно
1 1/2 ч.ч. прясно мляко
сол, черен пипер, индийско орехче
1 с.л. дижонска горчица
4-8 филии хляб (зависи от желаното количество сандвичи) 
4-8 парчета кашкавал 
месо на слайсове: шунка, свинско филе


Започвам като в тиганче слагам две супени лъжици масло да се разтопят.


След това прибавям брашното и разбърквам на кашичка,


която оставям съвсем леко да се запържи.


Прибавям млякото и останалите подправки като горчицата, индийското орехче, черния пипер и солта.


Готовият сос трябва да изглежда така.


Взимаме четири (може и повече) филийки хляб и ги намазвам хубаво от външната страна с останалото масло, както и тавичката, в която ще ги печем.


Отвътре намазвам хубаво със соса ето така, 


а отгоре нареждам от филето и кашкавала (слагам дебели парчета кашкавал, нищо, че това на снимката тук не изглежда така, то бе само първото от няколко :))


Захлупвам филийките и пъхам да се пече в затоплена на 200 градуса фурна за няколко минути.


Маслото придава златиста и ухайна коричка отвън, а сосът в сандвича ще ви накара да се разтопите като кашкавал от удоволствието на вкуса :)



Опитайте още днес и се убедете сами! Скоро ще сте си у дома и няма по-подходяща вечеря, с която да се поглезите, а защо не и в компанията на това приятно филмче!



Усмихнат ден, приятели!


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


4 коментара:

  1. Много добре изглежда и звучи. Аз съм попадала на този вид сандвичи, но малко по-различни: филийките се намазват с горчицата, а се заливат със соса. Но този вариант ми допадна повече и още този weekend ще го пробвам. Благодаря за идеята и блога ти. П.П. Гласуванео е осъществено!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Понякога някой от оставените коментари ми се прокрадва и го виждам късно, но все пак няма да пропусна да благодаря за подкрепата. Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  2. хахахах онзи в предаването Бон Апети правиха "Крок Мадам", а вчера гледах същият филм, където правиха "Крок мосю" и си казах, че трябва да опитам поне единия от 2та сандвича! Таа снощи, заедно с приятелят ми, си направихме "Крок Мадам" - много вкусен и засищащ сандвич! Препоръчвам!
    До всички, които все още се чудят дали да го опитат, отг е - ДА! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оставените отзиви, Мая! И аз препоръчвам :) Поздрави от сърце!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...