понеделник, 7 септември 2015 г.

Най-вкусната : Бисквитена торта с маскарпоне и праскови / The Best ever : Cookie cake with Mascarpone and Peaches


Е, много съм доволна значи.. то  бива да ме бива, ама бива ли да ме бива чак толкова :) ( Бива, бива!!!) 
Пак имахме поводи за торти у дома, а именно рождения ден на бащата на моята половинка. И тъй като вече сме заедно от толкова много време, смятам, че разполагам с петдесет процента от правата над неговите родители, така че мога да кажа, че и моя татко имаше рожден ден! А всеки мой татко няма как да се размине без торта за рождения ден, особено ако обича сладичкото. 
Температурите миналата седмица не бяха много благоприятни за пускане на печката у дома, затова изборът ми от торти бе ограничен до тези без печене. Не мислих дълго преди да се сетя за любимата ми бисквитена торта, която бях сигурна, че и всички останали ще обикнат. Още повече, че е с праскови, а пък сега им е сезонът! 


И тъй като, като чуем бисквитена торта, повечето от нас се сещат за нещо съвсем семпло, реших да ви разбия представите и да ви отвея главата с някаква супер спираща дъха украса, която пък да бъде също толкова лесна, като тортата. Някаква иновация в домашната кухня, както се казва! 
В главата ми отдавна се въртеше идеята за украса от типа на рог на изобилието (ОТ ШОКОЛАД), но исках украсата да е лесна и нещо, което всеки може да си приготви сам у дома, без да се налага да търси материали от сладкарски магазини.
Така се роди идеята за тези потопени в ШОКОЛАД вафлени фунийки, пълни с ШОКОЛАД!


И за да не си помислите случайно, че тортата е хубава само на вид, ще кажа нещо и за вкуса. БОЖЕСТВЕНА Е! 
Това е най-много получилата комплименти досега торта от ВСИЧКИ! Представяте ли си?
Толкова е мека, с този богат нежен крем от маскарпоне, ароматни и сочни парченца от праскови, а сервирана изстудена от хладилника, може да ви накара да ядете това като три основни ястия за деня!
Като че ли предимствата й са малко, та вижте само колко лесна и с колко малко продукти се прави!
Необходими продукти:
2 пак. бисквити закуска ( х 370 гр)
500 г маскарпоне
200 мл сладка сметана за разбиване
2-3 бр. праскови

200 мл прясно мляко за напояване на бисквитите (може и вода) 

За фунийките:
10 бр. сладоледени фунийки
шоколадов ганаш (100 мл сметана/ 100 мл шоколад)

Започваме като разбиваме сметаната. Сметаната разбиваме винаги студена и се разбива много лесно в метална купа, тъй като също запазва температурата на продукта.

                

Към разбитата на сняг сметана добавяме маскарпонето и разбъркваме на пухкав крем.


Във форма за торти с диаметър 25 см започвам да редя бисквитите, които преди това съвсем за кратко потапям в затопленото мляко. Наистина за кратко, колкото да ги погали, иначе ще поемат прекалено много течност!
За кръглите форми нарежете бисквитите ето така, за да оформите лесно ъглите ( сн.2)

                    

При мен на ред отидоха по седем бисквити.  След като наредих първия ред, сложих малко от крема, а след това наредих плътно от нарязаните на много тънко обелени праскови.


 Отгоре слагам още малко от крема, колкото да изравни реда, ето така:


Слагам втория ред бисквити, отново не забравяйте бързото потапяне в млякото, което може да замените и с топла водичка.


На втория ред може да сложите праскови или пък да рендосате шоколад - зависи от това, дали искате да имате повече плод или повече шоколад :)

                  

Правя още един ред с праскови и крем, като първия, и накрая - последен завършващ ред бисквити. Измазвам тортата отгоре с крема и пъхам в хладилника за една вечер, да омекне.

Украсете тортата по желание, като аз избрах следното:

1. Малко бита сметана
2. Резенчета праскови, оформени като розичка в средата и ...
3. Страхотните шоколадови фунийки, а ето как да ги направите:

Изрязвам с помощта на ножче тип трион фунийките, бавно и внимателно, за да не се счупят. Можете да сложите и цели, но смятам, че по-малки са по-ефектни, а и дават пространство на шоколада да се разлее върху повърхността на тортата.


Потапям фунийките в ганаш, приготвен от затоплена до точка на кипене сметана, в която прибавяме начупения шоколад и бъркаме до неговото разтопяване. 
Шоколадовите фунийки слагам на поднос и за кратко в хладилник за да стегнат.


 Останалия ганаш шприцовам в тях, изливайки част от него по ръбчетата ето така:


 Направо се влюбих в крайния резултат!


И както тези рогчета изобилстват от шоколад, така пожелавам на нашия татко да изобилства от здраве, щастие, късмет и много, много успехи!



И макар тортата да е толкова мекичка и да ми бе малко трудно да отрежа перфектно парче, все пак успях, с което се надявам да ви подкокоросам да си спретнете едно такова удоволствие за през седмицата :)

 

А пък аз ще съм тук в случай, че искате да ми кажете колко ви е харесала или да ми пратите сметките от дебелариума :)

НОВО: Последвайте ме в инстаграм
Скъпи приятели, бих искала да ви поканя да последвате моя инстаграм акаунт https://www.instagram.com/lussievtimova/ 


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!


68 коментара:

  1. Здравейте Люси,много обичам бисквитени торти във всякакви вариации :)Тази непременно ще се направи изглежда невероятно.Да Ви попитам от къде купихте фунийките?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Фунийки има в Кауфланд.

      Изтриване
    2. Мария, благодаря за коментара и се извинявам, че напоследък все по-бавно отговарям на коментарите. надявам се скоро да мога да подобря "услугите " си :) Тези фунийки купих от Кауфланд, имаше различни видове, но аз се спрях на по-евтините и сама си ги направих по "джиджани " :) Поздрави!

      Изтриване
    3. Здравей Люси, правила съм я веднъж тази торта и какво да кажа...това наистина е най- вкусната бисквитена торта.Дойде ред пак да искам да я направя този път за РД на детенцето ми, въпросът ми е понеже сме около 15,16 човека дали ще стигне или да удвоя дозата, за да съм сигурна, че ще излезнат 16 парчета и ако направя двойна дозата дали ще е подходящ ринг към 30 см.Благодаря ти много и продължавай да ни радваш с такива рецепти

      Изтриване
    4. Привет, Деси и много ти благодаря :) Да, според мен ще ти стигне двойна доза, може и в правоъгълна форма да я направиш, но и 30 см форма пак става :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. Невероятна торта! Просто съм сигурна, че рано или късно ще направя този вариант на бисквитена торта с или без повод.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да пишеш тогава с отзиви, Алби :) Поздрави!

      Изтриване
  3. Е, ти нямаш милост... Вече наистина ще дебелея само като влизам при теб, Люска. Искам всичките ти тортиии.... Току-виж се наситя и не прималявам по всяка една. Или няма шанс? ;)
    Да ви е жив и здрав татко и да ви бъде най-радостна опора!
    Прегръдки, другарче! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Герка! Такъв е той винаги :) А за теб, има накъде да дабелееш, не ти е грижа,а така че твоите килограми не ми тежат на съвестта ;) Прегръдка, другарче!

      Изтриване
  4. Е,невероятна сте!Направо произведение на изкуството!Браво!Хем красиво ,хем вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Цвети! Черпя с парче, макар и виртуално! Поздрави и добре сте дошла на празника :)

      Изтриване
  5. Суперлативи! Брависимо! Уау! И т.н...... Нямам думи! Възхищението ми е огромно, неизмеримо! Още веднъж БРАВО!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, много, много!!! Най-сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. Боже, върховна е! И наистина изглежда много лесна за правене. Не разбрах само защо се режат фунийките, на тортата ми изглеждат цели, а не половинки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Краси, благодаря ти и бързам да отговоря, че много се забавих вече. Режа ги само напречно, не по дължина, тъй като са доста дълги и стигат до ръба на тортата. така са по-ефектни и има повече място да се лее шоколада :) Поздрави!

      Изтриване
  7. Поздравления, Люси, за поредната красота и вкусотия!
    Поздравления и за таткото, че има покрай него толкова кадърно и обичливо момиче! :)
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Хриси! И аз те прегръщам силно и ти подавам едно голямо парче!

      Изтриване
  8. Е бива ли така Люси!! Ако не знаех, че е с бисквити, не бих познала. Тортата е уникална, и такива само ти можеш да ги правиш!!
    Прегръдки Люси!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Вили! Ами с такова желания я правих, че си личи :) Заповядай парченце и за теб, мила!

      Изтриване
  9. Люска, още по нощите съзрях тази разкошотия, естествено си доставих и още по-голямото удоволствие да зачета...Знаеш, казвала съм и преди, но ще повторя - блазе на тези, които са най-близо до теб - ти си истинско съкровище - талантлива, остроумна, обичлива...
    В този смисъл рожденника - татко съм сигурна, че не на 50, а на 150 % те обича, като свое дете!
    Ти разбира се си го заслужила - и с отношение, и..и..и.., а с тази торта си го довършила съвсема:)) Уникална е просто. И както честичко напоследък посягам, така и сега ще ти ползвам идеята скоро, скоро! Благодаря ти, слънчице си ти и в кулинарното пространство! Прегръдка! (Не знам дали си имала път скоро към метростанция "Вардар" в София, но бая се бях залетяла една сутрин към една руса девойка, облечена рокерски:)), вземайки я за теб. Е, озаптих се да и се метна на врата и кротко си подминах:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, как да почна да изреждам благодарсности всеки път като наредиш думите - ама и теб те бива, ама много значи..не случайно си поет! Всеки път не само комплимент да направиш, ама ми бъркаш в сърчицето :) Искрено ти благодаря за всичко, пък нашия татко само да е жив и здрав, много още торти ще правя! А за теб, нещо по желание :) Виж, по София скоро не съм се мандала, така че някоя самозванка е била...иначе добре си се ориентирала как се нося! Прегръдки силни и сплескващи!

      Изтриване
  10. А не може ли да вмъкна и кокос някъде измежду кремовете?Дали ще се получи?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Стига да ви допада комбинацията на праскови и кокос - защо не! Поздрави!

      Изтриване
  11. Трябва ли задължително да е престояла една нощ в хладилник?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Не е задължително, но поне няколко часа, за да може да поомекнат добре бисквитите! Поздрави!

      Изтриване
  12. Люси,моля ви.преди две години по повод ваша рецепта ми пратихте рецепта за рачел,губи ми се няккъде,ако може да ми я напишете пак.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! рецептата тогава взех от моята леля и за съжаление и аз не съм я записала. ще ми отнеме малко време да се свържа с нея и да я попитам за нея, така че мога само да ви посъветвам да проверявате тук и когато успея, ще я напиша като коментар. Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  13. Люси, макар и със седмица закъснение, да ви е жив и здрав таткото и много, много да го обичате!!
    Тортата е ВЕЛИКОЛЕПНА и съм сигурна, че няма човек, който да не се изкуши както от вида й, така и от вкуса й!!
    Ако позволиш и аз ще се възползвам някога от прекрасната идея с фунийките!!
    Прегръдки и прекрасен ден, миличка!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Руми! Разбира се - възползвай се :) И парченце си вземи даже! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  14. Здравей Люси! Тортата много ми харесва и ще я приготвя със сигурност, само искам да попитам дали става достатъчно сладка за торта, след като има захар само в сладкарската сметана и бисквитите?
    Поздрави
    Катерина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Катерина :) Смятам, че тортата е достатъчно сладка, тъй като плодовете също допринасят със сладост, но винаги можете да си добавите малко пудра захар към крема (ако обичате много сладко). За нас сладкиша си е достатъчно сладък :) Поздрави!

      Изтриване
  15. Здравей Люси, още веднъж поздравления за наградата, ти я заслужаваш! Тези дни ще правя тази твоя вкусотия . Исках да те попитам, кога да намажа тортата отстрани със сметаната преди да я сложа в хладилника или след като е омекнала.
    Благодаря ти за споделените рецепти😘

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Анонимен! :) Аз измазвам тортата преди сервиране, след като махна ринга. Да, малко е мекичка отстрани, но това пък помага да се изравнят лесно кремовете! Поздрави и сладко похапване!

      Изтриване
  16. Тази торта със сигурност е много вкусна.Скоро правих за мои гости със същия крем и праскови,но вместо бисквити ползвах бишкоти.Декорирала си я много ефектно с тези фунийки,Люси,дано не забравя и някой ден ползвам идеята ти за украса,супер е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси! Комбинацията на тези продукти винаги е страхотна! Радвам се, че украсата ти допада - ще се радвам, да я направиш и ти! Поздрави, мила!

      Изтриване
  17. Здравейте.
    Днес направих тортата. Кръмът ми стана малко като количество. Успях да направя два реда бисквити (което е по-малко от един пакет от 370гр). Аз ли някъде сбърках или вие в количеството на бисквитите посочени в рецептата?
    Използвах компот от праскови заради сезона, дано се получи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, коментарът ви е отишъл в папка спам и сега успявам да го публикувам. Мерките са напълно точни и предполага, че просто сте нанасяли по-голямо количество крем. Аз нанасях тънки пластове, за да стигне навсякъде. Много други приготвиха тортата по моите мерки и не са имали проблем, което ми говори, че просто се получило така! Иначе няма проблем да ползвате компот - аз винаги така я правя през зимата! Поздрави!

      Изтриване
  18. А ако я направя с отцедени праскови от компот дали ще се получи ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, няма да има разлика. Аз през зимата винаги я правя с компот. Поздрави!

      Изтриване
  19. Здравейте , влюбена съм в рецептата и в тортата! Невероятно съчетание на любими съставки! Поздравления!
    Имам само един въпрос- Кога мажете тортата и отстрани , и по точно кога я махате от формата ? Много БЛАГОДАРЯ :)
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Яница! Махам ринга на тортата малко преди да я поднеса, като тогава я и доукрасявам с бита сметана ( и другите неща)и й придавам окончателен вид :) Поздрави сърдечни :)

      Изтриване
  20. Здравей Люси! Значи, правейки тортата, направо си представях снимките, които ще кача тук или във Фейсбук. Но докато се усетя, вече бяха останали само трохи, а домашното народонаселение се поглаждаше доволно по коремите:-(....Направо мега-страхотна тортичка! Влиза в Любими - хем лесна, хем вкусна. Хиляди благодарности за рецептата! Да се готвят божествените рулца с крем!А от мен: весели празници!

    ОтговорИзтриване
  21. Привет! Благодаря за страхотната рецепта и идея. Ето моя краен резултат! :)

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207027209821108&set=a.4101119408749.2155664.1305854058&type=3&theater

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много е хубава, Ивелина! браво! Благодаря, че я сподели и с нас!

      Изтриване
  22. Люси, благодаря ти за прекрасната рецепта! Вчера направих тортата за рождения ден на племеницата ми - НЕВЕРОЯТЕН ВКУС! Желая ти все така сполучливи рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за оставените отзиви, Яна! Поздрави на всички, хапнали от тортата и най-вече на майстора!

      Изтриване
  23. Az puk sum na drugo mnenie.Golqmo razocharovanie se okaza tazi torta.Biskvitite stanaha kato lepilo.Moje bi s domashni blatove bi se poluchila po-dobre

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, че не ви е допаднала. Макар и "един на милион" отрицателен коментар за тортата, всеки има свой вкус. Изобилие от торти има много, все ще намерите по-любима :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  24. Тази торта я правя вече за не знам кой си път. Хем маскарпонето я прави по-специална от обикновената бисквитена, хем става страшно бързо, пък за вкуса да не говорим... Използвам я за базова и експериментирам от време на време - сега отлежава в хладилника с малиново сладко вместо праскови :) Рецептата е велика!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите, Глория! Радвам се, че ти харесва, колкото и на нас. И аз обичам да експериментирам с нея, като е чудесна със сладко от боровинки и ядки :) Поздрави!

      Изтриване
  25. Здравейте! Тъй като не обичам сладкарска сметана, може ли вместно нея да използвам заквасена сметана 200 гр. и да добавя пудра захар?
    Благодаря за отговора :)
    Уникални неща правите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ивета и благодаря :) Да, може, но кремът няма да е толкова обемен и пухкав. Може да ви се стори по-малко като цяло, затова може би ще е добре да увеличите някои пропорции :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  26. Отново сте невероятна, Люси!

    ОтговорИзтриване
  27. Здравей, Люси, тази торта ни е любима и я правя за всяко събиране вкъщи. Толкова е вкусна, балансирана и лека, става всеки път и я правя буквално за 10 минути, без фунийките, с настърган шоколад :)благодаря за рецептата.Поздрави, Евгения.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря за оставените отзиви, Елена! Прегръдки!

      Изтриване
  28. Страхотна си! В четвъртък ще запретна ръкави, за да направя тортата, защото в петък ще имаме малък семеен празник, и смятам да изненадам фамилията. Досега съм правила обикновена бисквитена тоУта, но в тази се влюбих още докато четях рецептата.
    Много благодаря за прекрасните рецепти, които пишеш.
    Прекрасен ден и седмица.
    Ива.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Иве :) Надявам се да се влюбиш и във вкуса й после. Все още си остава най-любимата ми бисквитена торта и сигурно ще й напарвя още няколко различни варианта :) Поздрави и усмивки на семейсния празник за всички!

      Изтриване
  29. Здравей Люси, правила дъм я веднъж тортата и какво да кажа...това наистина е най- вкусната бисквитена торта.Идва ред пак да искам да я направя за РД на детенцето ми въпроса е дали според теб ще излезнам 16,17 парчета от нея или е добре да удвоя дозата и ако е удвоена дали ще е подходящ ринг 30см.Много благодаря и продължавай да ни радваш с толкова успешни рецепти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Деси :) Отговорих ти на предишния коментар, но си го оставила под първия коментар и може би не го виждаш :) Погледни малко по-нагоре ако обичаш, за да не го пиша пак. Поздрави сърдечни :)

      Изтриване
  30. Ох, съжалявам да не съм го видяла! Много ти благодаря!!!

    ОтговорИзтриване
  31. Здравейте,мисля да я пробвам,но да попитам мога ли да я покрия с гондан

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, тортата е много мека и не е подходяща за покритие с фондан :)

      Изтриване
  32. Здравей Люси, може ли да ми предложиш рецепта за какаово блат, с който да заменя бисквитките, тъй като живея в чужбина и тук нямаме такива. Благодаря ти и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат :) Тъй като тази торта си е специфично бисквитена, по-скоро е добре да опиташ да замениш бисквитите с други шоколадови от наличните. Винаги може да си сложиш и пандишпанов блат ( шоколадов), тъй като е най-крехък, но тогава тортата пак ще се промени значително. Аз бих я направила просто с други шоколадови бисквити :) Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...