понеделник, 23 февруари 2015 г.

Сръбска погача / Serbian Pogacha Bread



НОВО: Последвайте ме в инстаграм
Скъпи приятели, бих искала да ви поканя да последвате моя инстаграм акаунт https://www.instagram.com/lussievtimova/ 

Днес започва Великия пост, който ще продължи до Великден. Този пост е най-строг и продължителен - седем седмици, затова и ще се опитам да ви давам по някоя и друга идейка за постни ястия. Самата аз не спазвам поста, но пък обичам постните ястия и ще се опитам да намеря нови и интересни идеи, които да опитаме заедно. 
Днешното ми предложение е за така наречената сръбска погачица, която е наистина много лесна за приготвяне. Доказателство за това е, че дори аз успях да я направя, а никога не пропускам да кажа, че тестените рецепти не са ми силната страна.


И все пак, не мога да не се похваля, че задобрявам и в тази област, най-вече защото съм много доволна от резултата. Ще забележите, че рецептата не е изцяло постна, но се сетих, че можете да я направите такава само с две промени - заменете млякото с  вода и пропуснете яйцето.
Дори в оригиналната рецепта се използва маргарин, вместо масло, което ме наведе на мисълта, че можете да приготвите питката в постен вариант още днес, ако постите, и в непостен вариант - ако не го правите. Ако пък сте от вторите, можете да си я подсладите и по този начин :) 


Самата аз не бях купувала маргарин от години, но пък попаднах на един много добър такъв продукт за готвене, който е под формата на масло - твърдо и подходящо за готвене, без остра миризма. Не бих препоръчала честа употреба на маргарин, но ако ще карате този пост, мисля, че можете да си позволите да го приложите, най-вече в един-два десерта :)
Но няма да се обяснявам повече, ето и самата рецепта, която намерих тук:

Необходими продукти:
400 г брашно (и още за доомесване)
250 мл прясно мляко / вода
100 г маргарин / масло
10 г сусам
10 г суха мая
1 ч.л. захар
1бр яйце (пропуснете за постния вариант)
щипка сол

В купичка слагаме леко затопленото мляко, захарта, маята и 2 с.л. брашно. Разбъркваме добре за да се хомогенизира сместа и оставяме на топло да се надигне.
През това време в подходящ съд пресяваме брашното и добавяме щипка сол. 


Добавяме вече надигналата се мая и яйцето и замесваме. При замесването тестото поема още брашно, но не съм го мерила, просто прибавям, докато усетя, че тестото започва да се оформя по-еластично и нелепнещо.


Разделям тестото на 12 части, оформяйки ги като топчета.


Всяко от тях разточвам леко, като големината му трябва да е такава, че да стига до средата на тавичката, в която ще печем. Аз избрах такава с диаметър 22 см.


Всяко кръгче потапяме в разтопеното масло или маргарин и поставяме в тавата.


Процедираме така докрай, подреждайки тестото под формата на ветрило ето така:


Оставяме тестото на топло да втаса още веднъж за около 30 минути. Преди да печем, поръсваме със сусам.


Печем питката за около 20 минути на 200 градуса.


Много мека и пухкава и страшно ароматна!


А най-хубавата част - няма нужда от рязане и чупене- всяко парченце се измъква с лекота!


Убедете се сами и ...да ви е сладко!

Скъпи приятели, бих искала да ви поканя да последвате моя инстаграм акаунт https://www.instagram.com/lussievtimova/ 



Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!


21 коментара:

  1. Чудесна е, Люси!
    И аз съм ѝ почитател :)
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Добра си и още как, харесва ми оформлението, доста е хитро и ще го използвам! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошно изглежда, надигнала се е много повече от оригиналната рецепта ! Та нали се очаква ученикът да надмине учителя си !? :)


    ОтговорИзтриване
  4. Поздравления, Люси! Много е красива! Този начин на оформяне и аз някъде го видях и ще пробвам да направя питката в постен вариант - с олио.
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Люси, справила си се превъзходно! Много ароматна погачица...искам и аз едно делящо се парченце :)
    Сърдечни поздрави, мило момиче!

    ОтговорИзтриване
  6. Голяма вкусотия си приготвила,Люси!Поздрави и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотна е браво,задължително ще я пробвам.

    ОтговорИзтриване
  8. Луси, страхотна е! Не бях виждала така оформена питка. Погледнах и цитирания от теб сайт - твоята погача определено изглежда по-добре. Бухнала и пухкава, а си представям и аромата на масло! Ти всъщност какъв продукт използва?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Sunny, със закъснение от моя страна, за което с извинявам, бързам да ти отговора я- ползвах някакъв продукт за печене на растителна основа от Лидл, но не му помня името. Следващия път ще го снимам, но ми направи впечатление, че не е меко и не мирише на маргарин, което го прави идеален за постни ястия и десерти :) Поздрави!

      Изтриване
  9. Няма нещо, което да не ти е силна страна на теб. Фантастична погача!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотна погача задължително трябва да се пробва ☺

    ОтговорИзтриване
  11. Dani,
    Поли,
    festina,
    Тили,
    Веселка,
    Хриси,
    Деси,
    Анонимен,
    Sunny,
    Йоли,
    и Величка, благодаря ви, мили момичета! Понякога съм малко заспа и забравям да коментирам някои от публикациите и после виждам, че съм пропуснала. Думите ви са повече от подкрепящи и по-искрени от обикновени комплименти! благодаря ви от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много вкусно изглежда и тези ще я приготвя.
      Имам само един въпрос :)
      Тестото втасва ли след като се омеси или само след нареждането на питките?

      Изтриване
    2. Втасва само веднъж - след нареждането, Дани :) Да ви е сладко!

      Изтриване
  12. Направих я днес. Чудесна е!

    ОтговорИзтриване
  13. Чудна погачка! Браво! Аз много обичам да правя тюразни хлябове и тестени работки изобщо.

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей Люси!Тавичката в която я печеш 20см ли е

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Женя, написала съм 22 см, тя е там някъде. 22-24 см

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...