понеделник, 26 януари 2015 г.

Панирани кисели краставички с пълнеж от кашкавал / Fried Pickles filled with cheese


Преди няколко дена, слизайки в мазето, забелязах, че голяма част от зимнината ми е непокътната. То това туршийки, сладка, лютеници! Зацъках с език и си казах, това ще да е. Следващата седмица ще запретна ръкави и ще ви представя няколко рецепти, включващи именно такива продукти. Започвайки от днес с едно малко шантаво, но уверявам ви много вкусно ястие - панирани кисели краставички с пълнеж от кашкавал.



Попаднах на тази рецепта преди време някъде из нета и ми беше останала в главата като идея, но все си казвах, че ще я направя зимата, когато готвенето с кисели краставички звучи много по-приемливо. Оказа се наистина много оригинално съчетание, което малко ме озадачи "Защо не се предлагат такива неща по ресторантите и в България" 


Това е идеалното мезе за бира - топла сърцевина от кашкавал и лек резливо-кисел вкус на маринованите краставички, обвити в хрупкава коричка!


Защото съм алчна откъм сирене, набутах в краставичките и малко крема сирене, за да може да има още по-богат и кремообразен вкус :)


Ако вече съм ви спечелила да се присъедините към тъмната страна на недиетичните вкусотии, сигурно ще ви трябва и рецептата за да може да се поглезите с тази вкусотия !

Ето и самата нея:
необходими продукти:
Около 6-9 кисели краставички
около 100 г кашкавал
около 100 г крема сирене
кори за баница
олио за намазване и пържене

За соса:
1 с.л. лимонов / лайм сок
1 малка люта чушка
1 скилидка чесън
малко от сока на киселите краставички
сол

Започваме приготвянето с подготовката на киселите краставички. Според мен по-големите са по-лесни за обработка, но по-малките са по-вкусни, тъй като по-бързо се пържат и успяват да разтопят сърцевината от сирена.


Изтърбушвам краставичките с помощта на картофобелка.


След това слагам в тях малко крема сирене, и малко от кашкавала, завършвайки отново с крема сирене:

                      

Взимаме една кора от корите за баница и я сгъваме по средата. Разполовяваме с нож на две части. Във всяка част слагаме по една краставичка и завиваме по показания на снимката начин. Краищата може да намажем леко с олио, за да може да залепнат по-добре.


Така оформените пурички пържим в олио, като обръщаме хубаво от всички страни, за да сме сигурни, че топлината ще проникне до сърцевината им и ще разтопи кашкавала. За тези от вас, които все пак искат да опитат ястието печено на фурна, не се съмнявам, че ще се получи с почти същия вкус. Може би ще е добре в такъв случай да сложите малко олио в тавата, в която ще печете.


Соса приготвих като използвах домашната майонеза, за която публикувах рецепта преди броени дни, а останалите продукти смлях заедно в чопър и смесих с майонезата. Количеството им може да бъде коригирано според вкуса.


Опитайте! Няма да съжалявате! 

21 коментара:

  1. Много ми допадна тази рецепта, Люси! Поиграла си си с краставичките, но резултата си заслужава, ще опитам със сигурност и на момчето ми ще се харесат, много обича кисели краставички, а така пърженки направоооо!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Таничка! Да ти кажа не става трудно, а пък се надявам наистина да се харесат и от твоето семейство! не искам да се изложа, като знам какви вкусотийки им приготвяш редовно ! Прегръдка!

      Изтриване
  2. Люска такава идея не би ми дошла на ум!
    Но с голямо удоволствие бих опитала :)
    Кисели ли са, или мариновани краставичките?
    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, домашни кисели краставички съм ползвала, но смятам, че ще станат и с другите ;) Поздрави, мила!

      Изтриване
  3. Прекрасни са, Люси! Спечели ме с тази приятна рецепта за пореден път.
    Обезателно ще пробвам да ги направя. Обичам краставички- пресни и кисели, както и сирена, кашкавали /всичко млечно/. В комбинация са неустоими.
    Поздрави и усмихната седмица.

    ОтговорИзтриване
  4. Опасно си маймунче ти! Пълна си с дяволийки. От вкусни по-вкусни! Браво, Люси, прекрасно мезе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Йолинка! Прегръдка!

      Изтриване
  5. Люси тези краставички ме покориха...Поздравявам те за поредната прекрасна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Миленка! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. А де, защо нямаме такива вкусотии в менюто... Сигурно защото е твой звездният миг в показването им, Люска. ;) Ама браво, всеки път ме изумяваш с идеите си! Грабвам цели две краставички, сигурна съм, че ще харесат и на моя човек.
    Прегръдки, мила Люси! Изпращам ти цяла топка сняг - при нас пак заваля преди малко. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, слънце! Взимам топката, надявам си имаш и твоя и да се "замерим" и да си дарим малко детско щастие :)

      Изтриване
  7. Много различно и интересно предложение, Люси! Определено ме заинтригува.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  8. Люси,страхотна идея за тези апетитни пурички,но то при теб знам,че все нещо ново ще ме изненада и очарова!Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  9. Много оригинално, ефектно и интересно...
    Чудесни нови предложения, Люси, красиви, вкусни и ... впечатляващо представени!
    Поздрави за теб, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Таня,
    Aura,
    Dani,
    Габи,
    Йоли,
    Милена,
    Гери,
    Хриси,
    Роси и
    Дианка, благодаря ви момичета, че се отбихте и подкрепихте тази на пръв поглед леко шантава идейка :) Вашето присъствие и подкрепа е от огромно значение за мен и винаги ми е приятно да ви "посрещна" в моето местенце! Почерпете се и останете със здраве! Усмихнати зимни дни ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  11. Снежана Мицева28 януари 2015 г., 22:43

    Ех,тази сладурана майсторана!Голям късметлия е човека до теб!Умна,красива,работлива!Щастлива съм,че все още има такива като теб,дете!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Снежи! Много драго ми стана от думите ти! Благодаря, че има и хора като теб, да ни поощряват! Сърдечни поздрави, мила!

      Изтриване
  12. Наистина на пръв поглед, (но на заглавието!) е за малко шантава идея (каквито аз много харесвам! :))) , но тези невероятни снимки и описанието ти: "Това е идеалното мезе за бира - топла сърцевина от кашкавал и лек резливо-кисел вкус на маринованите краставички, обвити в хрупкава коричка!" убеждават каква вкусотия са тези панирани краставички!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! Каквато си е истината - казвам си! радвам се, че ти допадат моите шантави идеи и благодаря, че ми идваш на гости :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  13. Видях рецептата и току що ги направих.Лесни и много много вкусни.Само че замених готовите кори с обиквовено тесто-брашно,вода,сол и малко зехтин.Отново адмирации за нестандартното предложение!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...