четвъртък, 10 април 2014 г.

Кюфтета по Цариградски / Meatballs Ala Tzarigrad

 

Какъв вкусен обяд или вечеря очаква всеки, който реши да приготви тези апетитни кюфтенца по Цариградски! Поне ние, у дома, не се оплакваме и лакомо си ги изпапкахме, Така че от тях не остана нищо друго освен приятен спомен за неповторимия им вкус. Съчатахме ги с холандския напукан хляб, за който вече ви казах в предишната си публикация. Митко не пропусна възможността да натъпче част от яденето в питка и да яде като петгодишен, без да борави със сложните инструменти на масата, по-известни на света като нож и вилица :)


Не помня кога последно съм пържила кюфтета, но някак си вече времето ме кара да правя все повече и повече рецепти за ...бира :) За сега няма противници на идеята, затова и продължавам с пълна пара. Още отсега си казвам, че не бях правила тази рецепта преди и не знам доколко има "оригинална рецепта", но мога да кажа, че моят вариант ми се услади дотолкова, че намери място в блога. Но да преминем и към нея:


Необходими продукти:
За кюфтетата:
500 г кайма
1 яйце
1 филия стар хляб
100 мл прясно мляко
1 голяма глава лук
черен и червен пипер
*подправка за скара
сол (ако е необходимо)

брашно за овалване
олио за пържене

За гарниране:
картофено пюре
магданоз за поръсване

В купа смесваме продуктите за кюфтетата. Използвайте колкото се може по-качествена кайма, а пък ако можете, направо си направете сами такава в месарския, като накарате да ви смелят месо. Но понеже сме реалисти и знаем, че този вариант е малко по-скъпарски, ще си напиша само "кайма" пък вие (или портфейла ви) ще решите, кой вариант е по-подходящ.
Оставете каймата да поеме вкусовете, като я оставите поне за час в хладилника, а след това оформете от нея малки кюфтенца, които да оваляте в брашно.


Загрейте мазнина в подходящ съд и изпържете кюфтетата.


Още топли ги сервирайте върху "легло" от прясно картофено пюре. Реших, че няма нужда да пиша и рецепта за картофено пюре, защото така или иначе всеки го прави според вкуса си. Полейте кюфтенцата с една-две супени лъжици от горещата мазнина и поръсете с нарязан на ситно магданоз.
 

 Всички на масата!


Хапвайте ги още топли-топли и то лакомо-лакомо :)




17 коментара:

  1. Люси, избягвам пърженето, ама бих опитала от тази вкусотия, ще се "прежаля". ;) Ама наистина е облизващо вкусно! Браво на Митко, ей така се хапва уютно. :)
    Поздрави и усмихнат ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехех, благодаря ти Герка :) И аз съм така с пърженето, но понякога няма по-добър вариант да сготвиш нещо толкова вкусно :) И на теб ти желая хубав ден!

      Изтриване
  2. Люси,направо огладнях пред тези кадри-страшно апетитно сготвено и представено,поздравления!Точно такива миньонки най-много ги харчим у дома!Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, много се радвам, че ти харесва рецептата :) И на мен мини кюфтенцата повече ми се услаждат! Поздрави!

      Изтриване
  3. Люси, и аз рядко правя кюфтета, но твоите са много апетитни!
    В цариградските се слага и по една стафида :)
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, много ми харесва предложението ти и обезателно ще го опитам следващия път! Записвам си в умственото тефтерче :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  4. Люси, привет:), надявам се, ще позволиш на "ти". Открих блога ти наскоро, от блога на Роси, писала горе :) Очарована съм! Като започна от твоята визия - на красива млада дама, през много добре изглеждащата храна, та стигна и до самите рецепти - определено звучащи вкусно! На един дъх почти разгледах всичко. Повечето рецепти дори си копнах.
    Поздравления! Желая здраве и все такава креативност да лъха от тук. Ще влизам често:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам какво да кажа освен едно сърдечно благодаря за милите думи и не малкото комплименти :) Радвам се, че нещата, които правя, ти харесват ( и аз минавам на ти :) ), и се надявам да продължа да те изненадвам приятно. Винаги си добре дошла в моето виртуално местенце и се чувствай свободна да ми пишеш за въпроси или каквото и да е :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване
    2. И аз благодаря за гостоприемството! Чудесни са и козуначените ти предложение, разгледах ги!

      Изтриване
  5. Не знам какво е станало, но още по обяд оставих коментар за тези прекрасни малки кюфтенца! Много ги обичаме вкъщи, но много рядко ги приготвям. Точно следващата седмица ще имам гости и си мислех освен таратор да им направя кюфтенца (вече са пробвали мусака, кьополу и подобни) и мисля да са точно в този им вид!
    Прекрасна е рецептата, както са и снимките ти - направо са ароматни!
    Прегръдка и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, благодаря ти, мила! Ще се радвам да споделиш впечатленията на гостите ти за рецептата, надявам се да ги изумиш, както предполагам всеки път и правиш :) А пък този коментар някъде се е запилял по трасето явно, но ти благодаря, че го написа пак - няма как да не ми стане супер приятно! Поздрави и лек петък!

      Изтриване
  6. Аз им добавям изпържени на тънко нарязани кръгчета моркови овкусени със зел.пикантина и копър!Отгоре слагам кюфтенцата и украсявам с цели стръкчета копър!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Анонимен! Ще опитаме и вашия вариант! Поздрави!

      Изтриване
  7. Това ще го заръчам на майка да ме чака, като се прибера в България следващата седмица .... момиче, бях гладен, сега вече съм вълчи гладен ... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Привет! Дано ти се услади наистина след толкова чакане :) Сърдечни поздрави и благодаря, че писа!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...