понеделник, 9 декември 2013 г.

Закуската на хобита: Пухкави пържени филийки с мармалад / The Hobbit`s breakfast : Fluffy french toast with jam recipe



Може и да няма сняг навън, но зимата определено се усеща навсякъде около нас. Но за мен едно от най-прекрасните усещания е да се събудиш от топлината на горящата камина и аромата на топла закуска. Така, като в приказка, може да се почувствате, ако си спретнете такова вкусно угощение още с началото на деня. Ето защо ги нарекох "закуската на хобита", отново вдъхновено от прекрасните книги на Толкин "Хобитът" и "Властелинът на пръстените". Премиерата на втората част на "Хобитът" е тази седмица, затова и реших отново да я посрещна с нещо вкусно. 


Вече ви показах моите хобитски мини пайове с месо, но днес ще сме на сладка тема.
Както знаете от книгите, хобитите са си големи чревоугодници, ето защо им симпатизирам много ( А също така и сестра ми ме нарича така понякога :) ) .
Да се наслаждавам на спокойствие на храната си е също толкова важно за мен, както и за Билбо, така че и аз бих реагирала така, ако някой ми се изсипе на вратата неканен точно  в този момент:


Да започнеш деня с хубава, богата закуска е много важно за хобитите, ето защо намирам, че моето предложение е идеално за целта да бъде наречено "Закуската на хобита".

Представям ви пържените филийки на мама, които познавам от детството си. Разбира се и аз съм хапвала от обикновените филийки със сирене, но мама винаги е правила тази супер пухкава панировка, която обожавам и до днес.


Искам да я споделя и с вас, за да може и вие да си хапнете от тази вкусотия :) А ето и самата рецепта стъпка по стъпка (без частта с изяждането :) )
Необходими продукти:
1 бр. хляб
3 яйца
2 с.л. кисело мляко
3 с.л. брашно
1 щипка сода
(олио за пържене)

мармалад по избор
пудра захар за поръсване

Започваме първо като групираме филийките две по две и ги слепваме с мармалад (или сладко) по избор. 


В купа разбиваме яйцата. В отделен съд шупваме содата в киселото мляко. След като шупне, прибавяме брашното към киселото мляко. На всяко яйце, което ще използваме, се пада по супена лъжица (равна) брашно. Смесваме всичко на хубава каша, която след това прибавяме към яйцата и отново разбъркваме.
 

В тази смес потапяме двойните филийки и след това пържим по около минута от всяка страна.


Филийките стават много пухкави и вкусни, ако искате можете да ги отцедите върху парче кухненска хартия.


За да придадете още по-интересен вид на филийките, можете да изрежете с помощта на формичка "прозорче", от което да се вижда прекрасният пълнеж на филийките.


Награбвайте ги, докато са още топли, че гладните хобити не чакат ! :)

 

14 коментара:

  1. Люси, грабвам веднага едничка, преркасни са... Никога не съм опитвала слепени по този начин, страшна идейка. :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, благодаря ти отново, Гери ! Непременно трябва да опиташ тогава, защото са уникално вкусни :) Ами направо си вземи и втора, пък да почерпиш и половинката :) Сърдечни поздрави и успешна седмица!

      Изтриване
  2. Супер са! Наскоро ядох и с крем сирене и сладко, по същия начин, ммм, само обогатявам идеята! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Сонче! Аз също вече посъветвах любителите на соленкото, да ги слепят с крема сирене, въпреки че у дома се яде и сладко със солено :) Поздрави и на теб!

      Изтриване
  3. Обезателно ще ги пробвам не съм правила по този начин но мисля че ще ни допаднат.:)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря за прекрасната идея! Направихте ме щастлива!Желая всичко най-прекрасно да Ви се случи и Весели Коледни празници!

    ОтговорИзтриване
  5. Много благодаря за прекрасната рецепта! Хубаво е, че има хора с такива красиви и полезни идеи!Желая на Вас и Вашите близки много щастие, крепко здраве и Весели коледни празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Райна, благодаря ви много за милите думи! Желая от сърце на вас и вашето семейство весело посрещане на празниците! :)

      Изтриване
  6. Ах, как обичам пържени филийки! Да ти кажа честно нямам търпение да се върна в България, за да хапвам сладко сладко. И аз не бях виждала слепнати, но идеята много ми харесва.
    А и не спирам да се хихикам на видеото, често и аз реагирам така. :))
    Поздрави и усмихната седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Алекс! Радвам се, че ти допада поста, пък те не са сложни като рецепта. Сигурна съм, че няма да се затрудниш да ги приготвиш на всякъде! Прегръдки от мен!

      Изтриване
  7. страхотно изглеждат!!! браво Люси. идеите за кино менюта са толкова вдъхновяващи. искам да ги опитам всичките.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Мария! Усмивки от мен за теб!

      Изтриване
  8. Tova e bila lubimata zakuska na Elvis Presli,no pulneja e fastucheno maslo i techen shokolad

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Любимото ястие на Елвис е бил сандвичът "Fool`s gold". Според мен той доста се различава от пържените филийки, тъй като с е прави от цял хляб, изпечен в масло, после разрязан и издълбан. Напълнен с фъстъчено масло и сладко, а по средата има препечен бекон. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...