неделя, 15 септември 2013 г.

Прясно зеле на фурна с наденица / Cabbage with sausage


Тези дни ми е някак есенно, макар тя официално да не е дошла. Да, ама пък на мен официално ми се припи червено вино, което е много голям показател. Освен това онзи ден се наложи да си сложа чорапи и си дадох сметка, че нещата стават сериозни :) Ето затова реших да питам стомаха си дали му се хапва вече по-зимно ястие и се оказа, че е така. Ето къде щяха да отидат две зелки от градината, които тихо и кротко чакаха реда си.

И докато малко се съмнявах дали да качвам толкова проста и традиционна рецепта в блога, Митко се тъпчеше щастливо и ми каза, че всеки трябва да може да си направи такава вкусотия, пък било то и начинаещ кулинар. Убеди ме, какво да се прави :) И ето ги необходимите продукти:

1 бр. по-голяма зелка
2 бр. наденица
3 бр. домати
1 бр. люта чушка
1 ч.л. захар
червен пипер
черен пипер
чубрица
олио
сол

Започваме, като измитото и почистено зеле нарязваме на средно големи парченца.
 

Слагаме в купа и добавяме две-три щипки сол, с които го омачкваме. В малко олио запържваме зелето, докато омекне и намали обема си. Добавяме една ч.ч. топла вода и оставяме да поври няколко минути.

През това време измиваме и нарязваме доматите на малки кубчета. Аз предпочитам да добавям една малка люта чушка (не много люта), вместо чесън. Нарязваме я и нея на ситно.



След като водата е поизвряла, прибавяме доматите и чушката, и добавяме 1 ч.л. захар и още сол / олио -  на вкус. Ако е необходимо, прибавяме още малко топла вода - 1/2 ч.ч.. Разбъркваме хубаво и прибавяме подправките - чубрица, черен и червен пипер. Разбърквайки пържим още няколко минути.


Прехвърляме всичко в подходящ съд за печене. Слагаме във фурната на 200 градуса, докато заври. След това намаляваме и печем до готовност - около 15-20 минути.


През това време нарежете наденицата във форма по желание. Обичам да пека месото отделно от зелето, тъй като ястието запазва лекия си вкус на постно, въпреки наличието на месо отгоре.



Подредената наденичка печем още няколко минути, докато се запече.



Ястието сервираме още топличко, в комбинация със салата от домати или...чаша хубаво червено вино.


Крехкото зеле можете да похапнете и върху филийка, докато навън тихо се сипе хладния дъжд :)


Есента дойде!


6 коментара:

  1. Току що си хапнах прясно зеле с доматки :) Ако бях видяла твоята рецепта може би и наденички щях да му добавя :) Изглежда апетитно !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) То сега му е времето за тази рецепта, пък и постничко пак си е много вкусно!

      Изтриване
  2. ПРИ ТОВА ЦВЕТНО ОПИСАНИЕ И ДА НЕ СИ ГЛАДЕН ЩЕ ТИ СЕ ПРИЯДЕ!ИЗГЛЕЖДА СТРАХОТНО А И С ЧЕРВЕНОТО ВИНЦЕ И ЕДИН ПРИЯТЕЛ ЗА КОМПАНИЯ СИ Е НАПРАВО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА ГО НАПРАВИШ!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Червеното винце наистина си е задължително към това ястие :)

      Изтриване
  3. Люси, повечко такива рецепти качвай, да знаеш, че много ми допада! И как огладнях сега... Ще си запазя апетита за утре. ;)
    Поздрави и честито ти пролетно настроение! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси Гери ! Аз все се чудя дали да качвам толкова прости рецепти, но вече знам, че от тях понякога човек повече има нужда. :) Поздрави и от мен :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...