вторник, 23 март 2021 г.

Маслинов хляб без месене / No knead olive bread

 

Трети локдаун, пипъъъл! Който купил тоалетна хартия - купил, който купонясвал-купонясвал, който наложил зеле - пак да налага, че зимата се завърна! 

Така поне не ни е яд, че си седим у дома, защото то навън най-много ръжа да хванеш : или дъжд, или сняг, или глоби.  

Признавам си, не съм спряла с упражненията и мотивацията ми  да посрещана лятото тази година с няколко кила надолу, макар че както се очертава няма да го посрещна по-далеч от Струмското дере. 

Обаче, от време на време си позволявам да хапвам неща и извън диетата! Ето, казах го! Особено когато готвя или пък установявам, че няма хляб за половинката, а навън вече натрупва снега и на никой не му се излиза. 


Днес искам да ви споделя за чудесния хляб с маслини, който сътворих този уикенд и ни напълни душата ...буквално. Уханието на току-що изпеачен хляб може да разчувствува и каменното сърце на възлюбения на Лияна, а  ние у дома му се насладихме в толкова много варианти. Ще забележите и чудесната му текстура, защото този път го оставих да втасва един цял ден, бавно, както си трябва. 
Не съм майстор в правенето на хлябове, и точно за това аз мога да ви говоря, когато кажа, че една рецепта е лесна. Имах един пакет останало брашно за пица на София мел и направих ей такъв чуден хляб и искам да ви разкажа колко лесно става.

Необходими продукти:
375 г брашно за пица София мел
1/2 пак. суха мая ( 4 г) 
1 1/2 ч.л. сол
1 ч.л. мащерка
кората на половин лимон
60 г черни маслини
80 г зелени маслини
2-3 с.л. зехтин
340 мл хладка вода

Започваме като пресяваме брашното в купа и прибавяме към него маята, захарта и разбъркваме.

Прибавяме лимоновата кора и мащерката.


Прехвърляме в миксера с приставка за месене и прибавяме хладката вода, като оставяме тестото да се меси за около 5 минути, прибавяйки постепенно олиото, солта и маслините.
После месим още около 3 минути.


Прехвърляме тестото в намазана със зехтин или олио купа и покриваме със стреч фолио. Оставаме да втаса на студено за няколко часа, а може и в  хладилника за една нощ.


След като тестото е удвоило обема си, го оформяме на топка или продълговат хляб, с помощта на малко брашно, като внимаваме да сме по-нежни с тестото и да не го месим и да излиза от него въздуха.


Прехвърляме в подходящ съд и оставаме да втаса повторно, като аз пак го оставих за поне два часа в една от по-студените стаи. 
(Замесих хляба сутринта и нетърпеливата ми натура успя да устиска да го чака чак до вечерта, но се бяха получили чудесни мехурчета. )

Преди да го пъхнем да се пече, правим разрези по кората му с помощта на бръснарско ножче.
на дъното на фурната поставяме малка тавичка с вода, която да създаде пара във фурната, за още по-хрупкава коричка.


Печем хляба около 45-60 минути на 200 градуса.

Обожавам маслиновите хлебчета, а тези филийки са чудесни за студени сандвичи, топли сандвичи, супи, лещи, бобчета, грахчета, топеници, тостери и въобще хляб, който ще искате да ядете с хляб ако има как. :) 
Пригответе го и ми кажете - има ли по-голям от хляба? 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте ме в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястие, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди! 


Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 

Благодаря ви, приятели!





4 коментара:

  1. Здравей, Люси. Хляба ми харесва и ще го пробвам. Имам два въпроса. Защо се слага лимоновата кора, ако нямам може ли без нея? И брашното, може ли с обикновенно?
    Поздрави Катя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Катя :) да,може и с обикновено брашно,а лимоновата кора е за аромат. Може да я пропуснеш :) Поздрав и усмивки!

      Изтриване
  2. Люси,
    страхотен е хляба, прекрасно изглежда.Ще го пробвам.
    Поздрави и усмивки от Варна !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце, Лени! Поздрави и усмивки и от мен!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...