понеделник, 13 януари 2020 г.

Мъжка лазаня с бекон / Bacon Wrapped Lasagna



Ето, че почти преполовихме и този месец, а аз още не мога да се съвзема. Ще кажеш, че съм му ударила страшна почивка по празниците, но ви уверявам,че въобще не е така. Всеки знае, че с дете почивка няма, рано се става, цял ден се тича, а събере ли се семейството на едно място и всеки ден да се готви, все не е достатъчно.
Ето, че 2020-та започна, а аз още се чувствам като ударена с мокър парцал - не мога да се наспя, не мога да се наям ( това второто е по-страшно), а желанието ми излизане навън е обратно пропорционално на трупащите се причини да го направя, наред с желанието да си запазя работата. На всичкото отгоре и диета реших да правя,( както знаете) и днешното ястие не влезе в нещата, на които се насладих.



Причината за днешната рецепта е мъжкото присъствие в живота ми, което настоява за лазаня, ама с повече месо. Понякога се почват някакви блянове за милфьой с бекон, супа с месни пръжки вместо крутони и лазаня, но с два вида месо. Така и така съм на диета и депресията е мой верен спътник, реших, че поне хората около мен  нека да са щастливи, пък техните усмивки радват и мен. 

Наистина се радвам, че го направих, защото се получи ей тази красавица, която ме съблазняваше с чудните си дипли. Знаете за моето правило "италиански ястия - с италиански продукти", затова и този път си набавих повечето неща от Вера Италия
След правниците има много оферти, като много исках да купя истински хубава панчета ( бекон), вместо някое менте от магазините. Беше ми важно, за да не си разваля хубавата лазаня с някой миришещ на гадно бекон, а италианската панчета е така вкусно осолена, че няма равна. Корите за лазная също са съвсем различни от тези в магазините, в което може да се убедите и сами. С ярко жълт цвят, благодарение на яйцата, а шуплестата им структура поемат сосовете много по-добре.


Image result for O sole mio pavarotti gif"Спрях се и на друг вид кашкавал - Баите - защото е по-изгодният вариант на пармезана, отново с високо качество и невероятен вкус. 
За мое щастие за сега съм отрязала само сладкото и тестените продукти ( все пак е зима, хелоу) и затова успях да шмугна няколко хапки от панчетата и кашкавала в устата и .......OSM ( O Sole mio) , напълно разбирам защо човек му иде да запее на италиански.

Рецептата за този вид лазаня се "въргаля " из нета от доста време и ето, че дойде време и аз да я тествам. 


Изключително съм доволна от резултата, макар и лично да не успях да я опитам в готов вариант, но пък мъжката половина остана много доволна. Определено е рецепта, която бих пригодила и друг път, защото като цяло става бързо, пък е и ефектна и може да се сервира за специални случаи. Ето я и нея: 


Необходими продукти:
400 г кайма смес
400 г млени домати
500 мл сос Бешамел *
1 глава лук


Както винаги, и този път съм сложила активни линкове върху продуктите, които може да ви интересуват каква марка са. 
Рецептата е много лесна и затова бързам да ви я споделя - може пък да решите да я направите за вечеря ;) 

Панчетата е в кръгла форма, затова аз реших да я срежа по средата и да ползвам парчета във формата на полумесеци за покриване на формата. 
Ползвах силиконова форма за хляб с размери 21 х 11 см в основата.

Отрязах два-три резена от бекона, които запържих в сух тефлонов тиган. Исках да видя вкуса на месото, дали е достатъчно солено и колко още мазнина да добавя. Лапнах си няколко вкусни късчета, добавих още една-две лъжици нарязан бекон и запържих с още 2 - 3 с.л. зехтин. 

                            

малко след това прибавих нарязания на ситно лук, докато омекна, а веднага след това и каймата. Може да ползвате и по-малко кайма, но както казах - у дома се яде повече месо :) 

                            

Работим на средна степен на огъня, за да не прегорим лука и каймата, като овкусяваме с италианските подправки на вкус. Добавете сол, ако е необходимо, макар, че панчетата върши същата работа :)
Накрая прибавяме млените домати и разбъркваме. Обикновено добавям още 100 мл вода, ако са от консерва, за да може да поизври течност и сосът да се ароматизира повече. 

                             

През това време подготвяме останалите съставки за лазанята - рендосваме кашкавала и кипвам вода за корите. Може напълно спокойно да ги слагате директно от кутията, но аз обичам преди да ги редя да ги потапям за кратко ( няколко секунди)  в топла вода. така ми е по-лесно да си отчупя парче, ако искам да си натаманя корите по формата. 

                             

Приготвяме си и сос Бешамел*, който съм описвала десетки пъти, затова тук само ще сложа линк към най-близката рецепта, която може да ползвате, макар повечето от вас, сигурно да го знаят наизуст.

След като всичко е готово почваме да сглобяваме ястието.


Във формата поставяме лист от попарените кори за лазаня, а отгоре нареждаме малко от каймата. 

                           

Върху него слагаме няколко супени лъжици от бешамела, не е нужно да е плътно покрито и поръсваме с кашкавала. Повтаряме с нова кора и така докрай. 
При мен отидоха към пет- шест кори, като някой начупвах и наслагвах, тъй като формата ми се увеличаваше във височина. 

Завършваме отново с пласт от бекона, като се стремим хубаво да облечем лазанята от всички страни, като пристискаме леко накрая, за да стане една обща и стабилна фигура.

                            

Може да приберете ястието да стегне в хладилника за около час, преди печене, но аз не го направих - инсталирах го във фурната на 180 градуса и пекох около 40 минути до час. 

 

След като яденето е готово, го оставяме да се охлади напълно и след това го обръщаме върху подходяща чиния или поднос.


Може да поръсите отгоре отново с кашкавал и да запечеше на грил функция във фурната.
Аз реших да я снимам в по-студен вариант, за да мога да отрежа тези красиви парчета. 
Да не ви заблуждава обаче - загреете ли я, сосовете пак се отпускат, кашкавалът се разтопява и няма кой да чака да снимам - 


направо ми я нападат с вилицата :) 
Надявам се моето предложение за зимно вечеря да ви е харесала, а пък ако искате да видите моите диетични "мъчения" ще гледам да ги споделям в Инстаграм акаунта си, за да не дотягам, но знам, че много от вас искаха да видят какво хапвам по време на диета. 

А, сега ви оставям с още малко вкусни кадри и не забравяйте - близките ни трябва да ядат, независимо каква диета спазваме ;) 

Усмихната седмица, приятели! 


п.п. За още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/ , където тези дни може да видите и предстоящите рецепти в блога ;)


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...