събота, 20 октомври 2018 г.

Вкусна ябълкова торта без бяла захар / Healthy oatmeal apple cake


И тази седмица ви изкушавах с какво ли не - сладко, солено, посно, тестено и пак нали не си мислехте, че ще се разминем с десерта. Дълго време си мислех какво различно да ви предложа, което хем да ви изненада, хем да е точно такова каквото търсите и искате. Реших, че след безглутеновата торта е ред на такава, но без бяла захар и с пълнозърнесто брашно и овесен ядки. Още повече, че има и рендосани ябълки и канел а- вкусът на есента. Тортата мога да впиша в графа полезни или здравословни, но най-вече вкусни. Напомня ми на нещо като ябълково тирамису, с тази разлика че в пъти по-леко като вкус. Друго предимство е, че става много бързо, което е чудесно предвид ангажиментите, които ме затрупаха. Надпреварата за вкусна рецепта със соев сос е в разгара си и аз се надявам блогъра, който да подкрепите да съм точно аз. ( Повече за това може да научите тук). 

Днес пък отново яхвам метлата и опрашвам към столицата, където ще взема участие в първото по рода си 24-часово надпиване с бира ( аз няма да се състезавам ;) )  или иначе казано онлайн шоуто Бирнавал, което ви представих вчера на моята страница във фейсбук. То ще започне този следобед и ще се излъчва директно на моята ( още ред други) фейсбук страници. Шоуто има развлекателен характер и ще ви срещне с много познати и не толкова познати лица от творческата сцена - актьори, музиканти, влогъри и блогъри, където ще говорим за това, което ни интересува, вдъхновява или просто кара да се замислим. 



Добре е тогава да започна деня с нещо вкусно и полезно като закуска - овесени ядки например. с ябълки, например :) И цедено кисело мляко. Или иначе казано с едно парче торта! Ако искате и вие да не изпитвате вина от удоволствието, опитайте тази рецепта. Намерих я в сайта на Бон Апети и я адаптирах според вкуса си. Ето я и нея: 


Необходими продукти:
За блата:
1 ч.ч. овесени ядки
1 1/2 ч.ч. прясно мляко
2 бр. яйца
50 г кафява захар
1 ч.л. сода ( може и бакпулвер)
1 щипка канела

Крем:
300 г скир /  цедено кисело мляко
300 г маскарпоне
мед на вкус
25 г тъмно какао

Още:
3 бр. ябълки
50 г кафява захар
1 ч.л канела


Започваме като измиваме, обелваме и рендосваме ябълките. Към тях прибавяме захарта и канелата и разбъркваме добре. Оставяме в хладилника, да пуснат сока си и се захващаме с блата.
За него накисваме овесените ядки в леко затопленото мляко, за да набъбнат леко.

                          

През това време разбъркваме яйцата със захарта, брашното, канелата и содата. ( Содата може да загасите с оцет, ако сте чувствителни към нея или да замените с бакпулвер)


Прибавяме млякото и разбъркваме добре. Оригиналната рецепта е само с една чаена чаша мляко, но при  мен се получи малко по-гъста смес, като за меденки. Затова ви предлагам да увеличите течността с половин ( или повече) чаени чаши мляко, за да поличите нещо като кексово тесто. 
Разпределяме сместа във форма за торта с диаметър 26 см, предварително застлана хартия за печене. Пъхаме да се пече в предварително загряна на 180 градуса за 15 минути. 

                          

 След като блата е готов, махаме хартията и го оставяме да.изстине. След това го обръщаме в същата форма с долната част нагоре и разпределяме ябълките. Техния сок,ще сиропира и навлажни блата.


В друга купа смесваме скира (цеденото кисело мляко) и маскарпонето. Още една промяна , която направих. В оригинал рецептата на Бон Апети е само с цедено кисело мляко, но забелязах, че някои читатели са имали проблем с това, че кремът се разтича. реших да го променя като използвах скир и маскарпоне, и двете на стайна температура.
Скирът е исландски продукт, който е много вкусен, богат на протеини и много ниско съдържание на мазнини. Вече се предлага и в България, а маскарпонето си го знаете. Направих един пухкав и стабилен крем, който овкусих с мед на вкус. Предлагам ви и вие да направите така.


Разпределяме отгоре крема и изравняваме добре. Оставяме тортата в хладилника за час- два, а след това поръсваме обилно с какао. 

                             

Аз добавих от себе си и малко лешникови ядки.



Според мен е удачно да има ядки към такъв десерти и то не само овесени :) Не знам колко са големи промените, които направих, но се получи много вкуса и сочна тортичка.

 


В долната си част блатът бе още  малко сухичък, но както казах, аз не бях увеличила количеството мляко. 
За тортата без бяла захар, стана просто идеална. Може да я поднесете на деца или хора с хранителен режим без угризение. Предполагам, че може да замените и маскарпонето изцяло със скир и ще стане също вкусно.



Аз ви оставям с този последен кадър и ви пожелавам сладък и приятен уикенд. 
Поотпочинете си, че какви рецепта съм ви подготвила, ще ви взема акъла! :) 



Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!


15 коментара:

  1. Днес пробвах да я направя, понеже гледайки снимките няма как човек да не се изкуши, но блата не ми се получи. В рецептата прочетох, че сместа за блата трябва да бъде като за кекс и такава и ми беше. А на снимката, към рецептата за блата ти, сместа изглежда много по–гъста, от колкото за кекс. Съответно не разбрах, аз ли сгреших като направих сместа като за кекс или ти си го описала грешно?! ����

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Снежи! Как не се получи блата точно? Ето какво съм написала " Оригиналната рецепта е само с една чаена чаша мляко, но при мен се получи малко по-гъста смес, като за меденки. Затова ви предлагам да увеличите течността с половин ( или повече) чаени чаши мляко, за да поличите нещо като кексово тесто. " Тъй като аз спазих рецептата както е в оригинал на Бон Апети, но блатът ми стана точно такъв - гъст и тежък, като за меденки ( Затова и снимката е такава). После прочетох в коментарите на техния сайт, че и други хора смятам, че блатът има нужда от още течност, тъй като и на тях им е станал сух. Затова и съм увеличила с малко млякото ( и добавила опция с още ако трябва) в моя блог, за да добиете по-скоро кексово тесто, което няма да ви стане толкова твърдо. По-добре да е нежно и да се разпада лесно с лъжица, отколкото да е сух. Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  2. Люси, крема от скир и маскарпоне с миксер ли го разби, за да стане пухкав? Питам, защото навсякъде предупраждават маскарпонето да не се разбива с миксер, за да не се втечни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, както съм го снимала в купата с лъжица го разбърках.Те и двете съставки са си пухкави и нежни, когато са на стайна температура :)

      Изтриване
  3. Zdravei snoshti go napravih neska go opitahme strahoten e samo blata se nujdae ot dopalnitelno siropirane zashtoto ostava suh pozdravi :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Явно въпреки увеличеното количество на течността, блатът все още остава леко сух. Ще се опитам да коригирам рецептата повторно възможно най-скоро, тъй като вярвах, че от Бон Апети са го направили и проблема се е получил само при мен. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  4. Привет, Люси,
    И аз приготвих сладкиша, но блата който се получи бе "степан" . Така ли всъщност трябва да е или не ? Това , което бе попил блата от сока на ябълките е минимално....нещо не ми се връзват нещата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Както отговорих и на коментара по-горе, смятам да преработя този блат от Бон апети, тъй като мислех, че проблем е станал само при мен, тъй като рецептата имаше позитивни отзиви. Сокът беше попил до средата на блата и ще се опитам да разработя нов, подобен блат. Така е като правя чужди рецепти ;), не мога да гарантирам много много. Но ще се наложи да го преработя! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
    2. И на мен така, блата стана сухичък, но следващият път ще си сиропирам блата допълнително....децата мбого хо харесаха

      Изтриване
  5. Здравей, Люси,
    прекрасен сладкиш. Направих го с поправката за млякото. Блата стана хубав и се напои от сока на ябълките.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Грета, привет! Много се радвам, че се получил при теб. Изглежда обаче, че някои все още имат затруднения с него и ще се опитам да разбера каква е причината. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. Здравейте, тортата се получи много добре, вкусна е , блата наистина не се напоява много добре, но пък и така ни хареса , вкуса му е на кекс. Имам въпрос, ако се добавят в тази смес настъргани ябълки, би ли се получило тесто за кексчета или трябва да се променят количествата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Ваня :) И за мен рецептата е нова, затова не мога да кажа със сигурност. Бих експериментирала при първа възможност, но не знам кога ще е това с точност. Аз бих добавила и бакпулвер и някаква мазнина( масло), поне малко, за да получи вкусът на кексчета. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  7. Zdraveite moze li vmesto zahar da se slozi podsladitel diabetik sam

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...