вторник, 19 юни 2018 г.

Пиле на грил с мед и горчица / Grilled Honey Mustard Chicken


Това, че вали така, че да почнем да се оглеждаме за събиране на двойки животни въобще да не ви отвлича вниманието. Всички тези явления са за да ни отклонят вниманието от вафлата на Криско и това, че е грил-сезон.  Аз вече успях да спретна едно-две барбекюта на открито и дори на закрито. 


Лошото време не бива да ни разочарова, а просто да изнесете скарата на балкона. Вътре компанията ще продължава да ви дава резултатите от мачовете, а дори неядящите месо не са ми отказвали вкусни гъби или чушки на скара. Има си своето очарование, не можа да не признаете. Не само, че ароматът е неустоим, но почти всичко приготвено на скара сякаш не се готви кой знае колко трудно в сравнение с другите ястия и дори неготвещите ни половинки изявяват желание да ни заместят. Как да откаже човек да си пие биричката тогава и да му носят поредната сочна пържолка. 


Реших, че време да вмъкна няколко подходящи сезонни -грил рецепти и точно тогава на вратата ми се почука. ( Добре де - позвъниха ми на телефона, но първото е по-драматично. Просто, кой чука още на вратата?! То целия вход се заключва! Както и да е, продължаваме)
Приятелите от Борние, така любимите ми горчици ме помолиха да създам няколко рецепти за тях. Усмихнах се на случайността, защото не само бяха в пълен унисон с моя план, но това е горчицата, която не само имам у дома, но и с която приготвяме сосовете в Чушка
За да бъде още по-забавно реших да направим и една игра, която тече от вчера на моята страница на блога във фейсбук тук

В нея, в коментарите под публикацията искам да ми споделите някоя забавна, вкусна или откачена снимка от ваше скара-BBQ - бира - парти- преживяване, което навярно пазите в телефона си. Аз ще избера петима от вас, които ще спечелят пет комплекта - изненади от Борние, а пълните условия на играта може да прочетете тук.

Някои от вас е включиха веднага и ми напълнихте душата, защото си мислех, че ще е по-лесно да избера. Признавам си, от някои снимки ми се дояде, други ме разсмяна, а трети просто ме пренесоха на друго място. Ще се опитам да избера от всяка категория поне по една :) 
Играта е до края на седмицата, така че сега е времето да си опитате късмета.


Време е да премина към рецептата,която по правило не е трудна и може да я приготвите с лекота още днес или от днес за утре, но вижте как:

Необходими продукти:
1-2 бр. пилешко филе ( пеперуда)
1/4 ч.ч. зехтин / олио

За маринатата:
1/3 ч.ч. портокалов сок ( пресен)
1/4 ч.ч. мед 
2 ч.л. кафява захар
червен пипер ( сладък и лют)
черен пипер 
чесън на прах
сол

За соса:
1/2 от маринатата
3 с.л. заквасена сметана/ кисело мляко
2 с.л. майонеза



Рецептата адаптирах от тук, но тъй като в България нямаме кажунска подправка по магазините, може да ползвате основните, които съм изброила на вкус или да си я приготвите, както съм описвала в марината на пилешкото месо по кажуснки, което приготвяме в Чушка тук.
Започваме като приготвяме първо маринатата. За целта в купа изстисквам портокаловия сок и прибавям горчицата. 

                             



Тъй като имах горчица  с мед, може да намаля количеството мед на 1/4 ч.ч. Вие може да ползвате и дижонска горчица, но е хубаво да сложите поне 1/ 3 ч.ч. мед тогава. 


Прибавяме кафявата захар и подправките и разбъркваме добре. Отделяме една трета част от получената марината, която ще направим на сос за пържолите.

Аз ползвах една по-голяма пилешка "пеперуда", която разрязах на шест по-малки пържолки, които начуках леко. Слагаме пържолите в плик и прибавяме маринатата и зехтина/ олиото. Пъхаме във камерата за час или в зависимост след колко време ще ги ползваме. Добре е да не замръзват изцяло, но и да ги оставим да се отпуснат поне за 10-15 минути преди употреба.

                           

Когато пържолите за готови и на стайна температура, ги подсушаваме от маринатата, за да може да се получат хубави шарки от грила.
На скара или грил тиган ги слагаме от всяка страна за около 10 минути, в зависимост от дебелината им.

                     
За гарнитура може да гриловате тиквички, чушки, домати, а защо не и някой цитрус, които моеж да сервирате и за свежест в чинията ;) 

        

Тъй като е толкова лятно ястие, не можах да не се изкуша да гриловам и малко сварена царевица :) 

 

Докато пържолките се правят, може да забъркате и сосът, като към предварително заделената ни марината прибавите заквасената сметана и майонезата. Аз имах сметана в хладилника, но предполагам и гъсто кисело мляко ще се върже добре и ще стане сосът още по-разхлаждащ.


Получи се една пъстра и лятна картинка, от която едва ли ще предположите, че навън вали :) 


Поканете лятото у дома с вкусна храна и не забравяйте да я споделите с мен, защото може да спечелите нещо.
Благодаря на всеки, които се включи в ИГРАТА и ви желая усмихната седмица, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като
споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

3 коментара:

  1. Чудесна рецепта Люси.Тази горчица с мед наистина е много лека и много вкусна.Подходяща за подобни рецепти.Лятото е сезонът на скарата и барбекюто така,че напълно естествено горчицата да вземе участие.
    Поздрави и весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени! Твоята визита винаги ми е много приятна! Поздрави и усмивки от все сърце!

      Изтриване
  2. Рязко огладнях аз. Като казвам, че няма се отслабва и това лЕто...
    То само изкушения дебнат отвсякъде :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...