петък, 15 май 2015 г.

Шоколадов сладкиш с крем / Chocolate cake with surprise filling


По петъчно исках да ви изненадам с един сладкиш, който да ви изкуши дотолкова, че да го приготвите още този уикенд. Поне при мен така стана. Още щом го видях, си казах "Ауу, това ще трябва да го направя днес".


Още повече, че е толкова лесен и става бързо, така че успях да го приготвя и в делничен ден!
Продуктите за десерта не са нито много, нито изискващи, а вкусът може да се конкурира само с това очарователно и креативно оформление! 
В оригиналната италианска рецепта украсата е само на повърхността на сладкиша. Но вие си ме знаете, винаги се опитвам да добавя нещо от себе си, затова реших да сложа крем и отвътре!


Описала съм подробно всичко в рецептата, за да се убедите, че не е никак трудно! А щом видите изненаданите лица на любимите си, когато им сложите парче от това шоколадово изкушение, ще си обещаете да го приготвяте по-честичко! 


Но да не се бавим повече! Да слагаме престилките и да готвим! 


Необходими продукти:
За блата:
300 г брашно
190 г захар
4 яйца
50 г какао
100 мл олио
150 мл прясно мляко
1 пак. бакпулвер
1 ванилия
За крема:
2 жълтъка
250 мл прясно мляко
3 с.л. брашно
70 г захар
1 ванилия

Започваме с приготвянето на крема, за да може да се охлади преди употреба. За целта слагаме млякото заедно със захарта и ванилията в подходящ съд на котлона. В друг смесваме жълтъците с брашното, като добавям няколко лъжици от млякото, за да може да стане по-течно като консистенция. Това ще улесни прибавянето към млякото впоследствие.


Когато млякото тръгва да завира, добавяме жълтъчената смес на тънка струйка, като през това време бъркаме енергично с телена бъркалка. Кремът ще започне да се сгъстява, като скоро след това дърпаме от огъня, за да не загори.


Готовия крем изсипвам в пош за еднократна употреба и оставям настрана за да поизстине. През това време се захващам с блата.
За него разбиваме яйцата със захарта, докато последната се разтвори напълно, а сместа стане пухкава. Прибавяме олиото и млякото и разбъркваме отново.


После прибавяме сухите съставки - брашното, бакпулвера, ванилията и 


какаото.


Така получената смес изсипвам в тавичка с размери 25-26 см, в диаметър, на дъното на която съм поставила хартия за печене.


Шприцовам половината крем върху блата във формата на спирала и пъхам в предварително затоплената на 180 градуса фурна.







След няколко минути блатът ще започне да се надига около крема, а той да потъва надолу. Когато кремът започва да изчезва, но все още са останали следите от спиралата, изваждам сладкиша и шприцовам останалата част от крема на тяхното място. Отново пъхаме във фурната да се доопече.

Тази част от крема ще остане вече на повърхността, докато първата ще оформи сладкиша отвътре по този невероятен начин :) 


Общото време за печене на сладкиша е 30-40 минути, като готовността му проверявам със стария изпитан метод със сухата клечка.
Ако и вие искате да впечатлите някого с лесен десерт, който освен невероятен вкус и интересна визия, крие и малка изненада отвътре, то не си хабете изкуствените нокти :), а направете този сладкиш! 

Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели!  



31 коментара:

  1. Вече ми се изчерпаха думите да те хваля, момиче хубаво :)))
    Отново си на върхът и много се радвам, че има толкова млади, можещи и обичащи кулинарията млади хора!!!
    Поздравления и силни прегръдки за невероятния десерт, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Хриси! Винаги ми носиш много радост, когато наминаваш! Почерпи се с десерта, отрязала съм ти парченце :) Прегръдка!

      Изтриване
  2. Ау, невероятен сладкиш, Люска! Веднага си запазвам рецептата за проба, да изненадам някого и аз. :) И съм сигурна, че няма да е само с визия, а и с вкус. Прекрасен ти се е получил, страшно ефектен! Браво! Много те прегръщам за златните ръце и сърце, които имаш. :)
    П.П. Ванчето, от "С нож и вилица в ръка" има подбен сладкиш - http://buonafurcettaivana.blogspot.com/2014/07/blog-post_23.html и http://buonafurcettaivana.blogspot.com/2014/08/blog-post_4.html. Може да ти харесат. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! Надявам се да ти се услади и на теб :) Прегръщам те и аз и ти пращам много слънчево настроение! Благодаря ти и за линкчето :)

      Изтриване
  3. Люси, много е красив, както винаги!
    Напомня ми на пчеличките от детските рисунки :)
    Весел уикенд ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дени! И на мен така! даже си помислих дали да не го нарека "Пчеличка", но се притесних, че може да подвежда, че съдържа мед! Усмихната седмица!

      Изтриване
  4. ZAPISAX SI RECEPTATA, 6E Q NAPRAVQ, NA VSQKA CENA, IZGLEJDA MI MNOGO, ORIGINALNA, I VKUSNA. BLAGODARQ

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря! Надявам се да се хареса! Поздрави!

      Изтриване
  5. Здравей, Люси! Още като видях рецептата я написах в тефтера и започнах да правя десерта. Изключително лесен и бърз за приготвяне, много вкусен и със сигурност ще изчезне от подноса за секунди. Но на мен нещо не ми потъна крема, остана отгоре. Може би грешката ми беше, че не изчаках крема да изстине и да се стегне напълно. Но все пак човек се учи от грешките си. Благодаря ти за прекрасните рецепти. Правила съм доста от тях и всички са били на 100 % сполучливи и неустоимо вкусни. Продължавай в същия дух да ни впечатляваш и запленяваш. Успех.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мартина! Аз също приготвих десерта за първи път и експериментирах по време на готвене. Мога да кажа,че едва ли е от топлината на крема, тъй като и аз не го нанесох съвсем изстинал, беше още топъл, но определено започна да потъва още в първите минути на готвене.Тъй като и други ми писаха с подобен проблем, единствено мога да кажа,че използвах домашни яйца. Благодаря ти от сърце за милите думи и се радвам,че все пак сте се насладили на десерта! Поздрави от сърце!

      Изтриване
    2. Възможно ли е да сме сложили повече брашно в крема от колкото трябва и затова да не потъна? Иначе наистина изглежда страхотно като истине се надявам, че ще е и толкова вкусен :)

      Изтриване
    3. Здравейте, все още не мога ад установя каква причината при някои да не потъва, тъй като има читатели, които ми изпратиха снимки на техния крем, който е потънал изпълнявайки точно рацептата и такива, които правейки същото - не е потънал. Може би има значение от големина на форма, както казвате количество брашно и т.н Аз започвам вече да си мисля, че явно е въпрос на късмет от яйцата, тъй като те променят съотношението в крема. Поздрави!

      Изтриване
  6. Здравейте ,Люси! Страхотна визия и страхотен вкус! Благодаря! Беше нападнат още топъл :) Моят крем също не потъна,но беше много гъст и може би заради това.Очаквам следващата вкусна и красива рецепта. Роси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Роси! И за мен е странно, както написах на Мартина по-горе, тъй като описах всичко стъпка по стъпка, но и аз го направих за първи път :) Може би домашните яйца са направили разликата, тъй като при нея пък крема е бил по-рядък и топъл, тоест едва ли е от гъстотата на крема. Радвам се, че все пак сте го харесали. Поздрави от сърце!

      Изтриване
  7. Невероятен сладкиш се получи,лесен и много вкусен.

    ОтговорИзтриване
  8. Преди малко го направих и на вкус стана невероятен, но за жалост не ми се получи крема отдолу :( но това не е от значение, защото вкуса е неповторим. Моят син на 1,5г ми помага много за кекса и страшно много му хареса
    Благодаря ти Люси за страхотната рецепта и дерзай!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Мария! Много ме радва, че сте му се насладили и така! Най-топли и сърдечни поздрави от мен!

      Изтриване
  9. Изглежда страхотно, утре чакам гости и точно се чудех какъв да е десерта, много Ви благодаря за идеята! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. И аз реших да се пробвам и в момента е на финала на печенето си, но и моя крем не пожела да потъне и си го обеанявам с факта че какаовата смес стана доста гъста, като спазвах точно пропорциите от рецептата! Явно ако беше маааалко по редичка щеше да се получи потъването! Но и така ще се изяде, както казва моят мъж щом има захар, няма да се хвърли ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! При мен явно домашните яйца изиграха своята роля, тъй като сместа ми наистина стана по-рядка, както се вижда от снимките. Следващият път ще се опитам да сложа още едно яйца и ще коригирам рецептата, за да има крем и отдолу. В краен скучай, крема може да се нанася на два пъти, заедно с шоколадовата смес, за да се получи тази шарка. Поздрави от сърце!

      Изтриване
  11. Привет! Аз направих всичко с домашни яйца, но и на мен не ми потъна крема. Явно не е там грешката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и благодаря! Радвам се, че споделихте наблюдения. Явно по-големите яйца правят блата по-рядък и дават възможност кремът да потъне. Една друга дама ми изпрати снимка, при която се получил като в оригинал, без никакви промени в рецептата! Надявам се поне да сте му се насладили на вкус! Поздрави!

      Изтриване
  12. Прекрасна торта,ще я пробвам и разбира се после ще споделя ефекта.Желая ти много успехи Люси.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Ще се радвам да ви хареса! Поздрави!

      Изтриване
  13. Абсолютно съм убедена, че това е един не само красив ,но и вкусен сладкиш!Браво!

    ОтговорИзтриване
  14. Прелестен сладкиш! На мен ми се получи идеално (с малко изключение: кремчето стана на бучки, ама аз съм си винова). Наистина страхотен и лесен. Бъди здрава и продължавай да вдъхновяваш и да правиш чудеса в кухнята! Целувки и поздрави от Кипър!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...