понеделник, 15 септември 2014 г.

Сладкиш със сини сливи и мак в два варианта / Dessert with poppy seeds and plums in two ways

 

Преди години много обичах да хапвам за закуска в училище кифла с мак и пълнеж от конфитюр от сини сливи. И сега, с началото на учебната година за учениците, и първите есенни дъждове, сякаш автоматично се появи този вкус в устата ми и желанието и да опитам отново за този пухкав десерт.


Не мога да кажа, че съм готвила много с мак досега, но определено ще го виждате по-честичко в блога. Първо, че е наистина много вкусен и второ- трябва да си изразходвам отвореното пакетче ;)
В днешния десерт обаче, традиционната кифла с мак е обърната отвътре навън, като сливите са извън тестото, а пълнежът е от накиснат в захарно прясно мляко мак.


Намерих рецептата за този тестен десерт в руски сайт и веднага се влюбих в него. Аз обаче нямах толкова голяма тавичка за цялото тесто, и направих от остатъка това импровизирано руло, което се получи наистина прекрасно :)


Ако вече съм ви заинтригувала, ето я и самата рецепта :

Необходими продукти:
За тестото:
400г брашно
100г краве маслко
150мл прясно краве мляко
60г захар
2бр. яйца
щипка сол
1 пак. суха мая

За плънката:
80 мл прясно краве мляко
100г маково семе
50г захар
800 г сини сливи
пудра захар за поръсване

Започваме със замесването на тестото. За целта в голяма купа пресейте брашното и сложете солта, в друга купичика разтворете маята в затопленото прясно мляко и една супена лъжица от захарта.

Докато маята се надига, в трета купа разбийте едно яйце и един жълтък с остатъка от захарта,


прибавете и разтопеното масло.



Накрая прибавете и маята в купата, а след това изсипете цялата течност в купата с брашното.



Разбърквайки омесете меко на пипане, но не лепнещо тесто,



което да оставите оформено на топка да втаса на топло за един час.



Докато тестото втасва нарежете сливите на половинки,


и се заемете с направата на плънката. В касерола сложете млякото и захарта да се затоплят на котлона, а след това прибавете мака и разбъркайте.


Подгответе тавичката, в която ще печете, като я намажете хубаво с масло или олио. В моята не можа да се събере цялото тесто ( 26 см в диаметър) , така че ви препоръчвам по-голяма тава.


След като тестото втаса, го разделяме на три равни по големина топчета.
Взимаме първото топче, разточваме го по дължина и слагаме от плънката:


Завиваме на руло и пренасяме в тавичката, като завиваме на охлюв.


Украсяваме с нарязаните сини сливи.



От третото топче ( което не ми се събра в тавата :) )  направих отново такова руло, но сложих сливи в самата плънка


Изпекох отделно в тавичка за кекс, в предварително загрята фурна на 180 градуса за около половин час.


Малко преди да го извадим, можем да го намажем с малко масло и да го допечем за още пет минути, за да придобие този прекрасен лъскав златист цвят:


Когато се охлади, поръсете щедро с  пудра захар:

 

Аз не се стърпях, и го разрязах още горещ, както често правя :) 
 

 

Предизвиквам ви да поканите у дома аромата на този прекрасен сладкиш със сини сливи и мак!

Добър апетит!


16 коментара:

  1. Люсиииииииии, Люси, вчера имах в излишък сини сливи и мислех да правя сладкиш с тях, ноо исках да е с мая, да не е с бакпулвер. Гледах, гледах по нета - нищо не си харесах...то и мързел ли, умора ли ме гонеше...Но твоето предложение ме удари в десятката - с мак - прекрасно! Ще го правя, дали ще е с тез сини сливи(че друга шайба ме завърта тази сидмица) или по-нататък, но обещавам! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весела, опитай го, наистина е превъзходен. Аз избягвам да готвя с мая, защото все не успявах да я погодя, но май и хванах цаката вече и останах много доволна. Пък и аз много обичам сливи, но не исках да правя типичните плодови пити. Дано и на теб ти се услади, мила! Прегръдки!

      Изтриване
  2. Offfff Anunturi gratuite съседните Поздрави от Румъния. ediyorum.siz винаги се опитват рецепти следват вас научих много от България. Поздрави от Anunturi gratuite. от България

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и благодаря, радвам се, че рецептите ви харесват :) Поздрави!

      Изтриване
  3. Люси,прекрасно,ароматно,пухкаво и със сигурност много вкусно печиво си приготвила!Снимките ме заплениха!Харесвам вкуса на мака и много ми допада рецептата ти!Сливите контрастират чудесно с тестото,страхотна идея за оформление на охлювчето!Приятен вторник,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, и на мен цветовете много ми харесаха, затова и го "напудрих" в края на снимките :) Но пък и вкусът му е вълшебен! Слънчева седмица ти желая!

      Изтриване
  4. Значи, Люси, още вчера видях поста ти и се впечатлих колко невероятно красив е сладкишът, само че е много тестен за моя вкус и леко го подминах. :) Обачееее... тази нощ го сънувах! И сега си мечтая да ми попадне отнякъде поне едно парченце :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, и аз напоследък избягвам тестото, нищо, че по рецептите не си личи много много, Просто от десерт си позволявам по едно парче и толкоз, а пък тестено не съм яла от месеци. обаче от аромата на този сладкиш не се стърпях, правих снимки, правих, но така ухаеше, че си грабнах едно парченеце...не съжалявам :) Иначе и аз щях да го сънувам :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Голямо предизвикателство! На този аромат трудно се устоява и затова не може да се изчака сладкишът да се охлади! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Люси, чудя се от кой да си чупна първо. Страхотни сладкиши, прекрасно поднесени. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не се чуди, ами грабвай, докато още има, Танче :) Прегръдки!

      Изтриване
  7. Определено ме заинтригува! И сигурно го гледам поне за 3 път този сладкиш, но едва сега смогвам да ти кажа колко ми харесва, Люси. :) Определено трябва най-накрая да си взема и аз мак, не само да пресягам към пакетчето в магазина и да се отказвам. ;)
    Прегръдки и успешен ден утре, Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! И аз така, често заглеждам разни продукти в магазина, и все се каня да опитам нещо ново, после отлагам, но накрая и на тях им идва времето :) Важното е да има разнообразие и любов в храната :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  8. Изкусителка! Много ти са красиви - предизвикателно красиви - сладкишите!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти още веднъж, мила :) Сърдечни поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...