петък, 6 юни 2014 г.

Хрупкави пурички със сирене и кашкавал / Crispy Filo cigars filled with cheese


Всеки човек трябва да има ден в месеца, в който трябва да си угажда на коремчето и да заключи идеята за диетите в някой от по-горните шкафове у дома. Вярно е, че е хубаво да се храним правилно, здравословно и т.н, но пък за да избегнем "гладната депресия" от време на време е хубаво да се поглезим :) с нещо вкусно, ама наистина вкусно! Това нещо за мен беше именно днешната рецепта!



Не веднъж съм казвала, че макар да обожавам да готвя сладкиши, повече обичам соленото и затова и моята наслада за сетивата този месец са именно тези невероятно вкусни, парещи и хрупкави пурички със сирене и кашкавал. 
За да сме честни, не са чак толкова калорични (като изключим пърженето и корите за баница), но можеше да е и къде-къде по-зле. (Или поне това се опитвам да си казвам за да не се чувствам виновна, когато ги нагъвам още горещи.)
А тогава са и най-вкусни...с прекрасна сърцевина от разтопено сирене и кашкавал....


Сигурна съм, че едва ли съм първата, на която й идва идеята за този вид пурички, може би съществуват много варианти на рецептата. Аз ви каня да опитате моята, която по логични причини ми се струва най-вкусна :)
Но ето ги и необходимите продукти:

Необходими продукти:
половин пакет кори за баница (250 гр)
300 гр краве сирене
100 гр кашкавал
няколко стръка пресен копър
топено сирене  ( *по желание)
олио / зехтин за пържене и намазване на корите


Всички продукти, нарязани или рендосани (без корите и олиото) се омесват в купа


След като разбъркаме всичко, образувайки хубава паста, оформяме с ръка пълнежа под формата на пуричка.


Нарязваме корите на правоъгълни ленти, съобразени с големината на пълнежа, който сме оформили, и завиваме хубаво ето така.


Намазваме краищата на кората с олио, за да залепнат хубаво и да се запечатат.


Пържим така оформените пурички в силно загрято олио/ зехтин, докато придобият прекрасен златист цвят. ( За по-диетичен вариант, можете да ги опечете :) )


Готовите пурички отцеждаме от мазнината  за кратко в чиния, застлана с кухненска хартия.


Не мога да ви опиша каква наслада за сетивата е това малко кулинарно удоволствие :)


Опитайте го още днес за закуска, следобедна закуска, обяд, вечеря и когато, както и колкото душа ви позволява :)



20 коментара:

  1. Ооооох, жестоко :) Ще ги опитаме, задължително. Всеки има нужда да си угажда, а и диетите не ги уважавам :D Усмихнат ден, Люси :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Плами, радвам се, че ти допада идеята :) И на теб слънчеви почивни дни желая!

      Изтриване
  2. Люска и аз си набелязах наскоро една рецепта за пурички с козе сиренце, но още не им е дошъл редът:) Разкошни са!Единственото, което бих променила е да ги изпека, намазани със стопено масълце, вместо да ги пържа. Но разбира се твоят вариант е греховно по-съблазнителен.Прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Ани! Ще чакам нетърпения твоята версия тогава :) И аз мисля, че да се пекат е по-здравословна опция, но когато реша да си угаждам съм на принципа "като е гарга, да е рошава " :) За щастие го правя много рядко! Прегръдки и от мен, мила Ани!

      Изтриване
  3. Много са апетитни!
    С чиста съвест ми идва да ги захрупам :)
    Поздрави, Люси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Почерпи се Дани, направила съм доста :) Желая ти слънчеви почивни дни!

      Изтриване
  4. Много вкусни изглеждат!Може ли вместо да се пържат да се опекат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте Анонимен! Разбира се, че можете да ги опечете като по-диетичен вариант на ястието. Даже го допълних в рецептата :) Поздрави и прекрасни почивни дни!

      Изтриване
  5. Забравям за всякакви диети,ако пред мен ухаят тези банички,Люси!Невероятно апетитни кадри разкриват цялата им прелест!Хубави почивни дни и ведро лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти Роси! Прекрасно и слънчево лято и на теб :)

      Изтриване
  6. Ох ох, идва ми да захапя монитора :)
    Страхотно изглеждат Люси! Ще ги пробвам с вариант печене.
    Поздрави от Бургас и морето ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Danula! Ех, как ми липсвате :) дано да се видим с морето тази година :) Поздрави и от мен!

      Изтриване
  7. Плънката може да е с кайма и подправки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, може да бъде най-различна! Поздрави :)

      Изтриване
  8. Оооо ... стахотни са Люси ... аз бих си ги изпекла :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много готини пурички, такива едни хрупкави и вкусни! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Предполагам, че и изстинали са много вкусни! Страхотна идея! Благодаря

    ОтговорИзтриване
  11. Направих си ги, но реших да ги пека и "изненада" плънката естествено излезе навън. Но пак бяха вкусни.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...