събота, 21 април 2018 г.

Шарено парфе със степчета / Parfait cake with instant drink


"Луд умора няма" и затова не се чудете защо рецептите не спират. Толкова много идеи се зараждат в главата ми с идването на пролетта, че чак аз се плаша не само за фигурата и портфейла си, но и здравословното състояние на хората около мен, които изяждат всичко, което сътворявам. Разбира се, на тях никога не им е достатъчно и каквото да им предложа се омита за секунди, а празните кутийки се връщат с думите " И пак да направиш".  И аз го правя, разбира се, макар понякога да не знам какъв ще бъде резултата.

 Като с тази торта например.  Знаете, че обичам не само да правя торти, но и да измислям рецепти за такива, а тази ми се въртеше известно време в главата. все се чудех как ще стане, ако овкуся някоя смес за парфе ( или чийзкейк) с няколко различни аромати степчета - така хората, които живеят в по-малки населени места няма нужда да търсят бои за сладкиши, а пък и ще си спестиш купуването на сто вида различни екзотични плодове, които в днешно време струват повече от месо и здрав бъбрек на пазара. 

Разбира се, това не прави тортата полезна, но нека да не се заблуждаваме - полезна торта няма, пък ако ще да е бъкана с ядки и стевия. Но затова пък вярвам, че неполезно не значи обезателно вредно в нормални граници. (То и бира е добре да се пие с мярка, но виждате, че съм жива..засега :) )                                     Както и да е, много интересни идеи имам по тази торта, която смятам, че все още не е във финалния си вариант и смятам тепърва да експериментирам с нея, но първия опит се получи много добър и предизвика любопитството ми още повече. Ако искате да разберете как да я сготвите, както и какви промени може да направите в рецептата за още повече опции, четете по-надолу :) 



Преди това обаче, искам набързо да ви помоля да гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител, ако искате кулинарните експерименти да не спират и главата ми да ражда все повече торти ...и други вкустотии.
Номинирана съм в четири категории:
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/


Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


А ето и самата рецепта:

За блата:
4 бр. яйца
4 с.л. захар
4 с.л. брашно

За крема:
400 г заквасена сметана
200 г крема сирене
2/3 ч.ч. пудра захар
125 г масло ( може да го пропуснете)
100 мл течна сметана
1 бр. желатин


 Всички продукти да са на стайна температура :)

Започвам с направата на пандишпана, който става буквално за минути :) От сега казвам, тъй като бе експериментална торта, забърках половин доза, която е доста малка, в сравнение с оригинала тук
За пандишпана както винаги внимателно се отделят жълтъци от белтъци. Разбиваме първо белтъците със захарта на твърд сняг, след което прибавяме един по един жълтъците, като леко намаляваме скоростта на миксера. Изключваме и на ръка, пресявайки постепенно прибавяме брашното, интегрирайки го равномерно в пухкавата смес. Изсипваме сместа в тавичка, намаслена и застлана с хартия за печене и печем за около 10-20 минути ( в зависимост от дозата) в предварително загрята фурна на 150 градуса.


Готовия пандишпан оставяме да се охлади постепенно, за да не спадне и след това изваждаме от формата и разрязваме на две.
Използваме едно пакетче желатин за цялата доза и за нея ще ви говоря в рецептата по принцип.
Накисваме желатина да набъбне, а след това загряваме на котлона 100 мл сметана, в която го разтваряме на тих огън.


През това време в купата на миксера разбиваме заквасената сметана, кремата сирене ( тип филаделфия), мекото масло ( ако решите да добавите) и пудрата захар.


Прибавяме и на тънка струйка от сметаната, така че да се разпредели добре в сместа. 
А ето как започна експеримента;
Извадих няколко купички, в които сложих от сместа, във всяка купичка разтворих по малко от всяко степче. Не прекалявайте, тъй като са доста сладки според моя вкус, а и не се разтвориха равномерно, затова ви препоръчвам да разтворите прахчето предварително в малко вода и да го прибавяте така в сместа.
Аз оставих част от сместа и неовкусена, за да има мраморен ефект и да контрастира на вкус. Нарочно използвам и крема сирене, за да може да се убие леко соления му елемент със сладостта от напитката.


Във форма за торта слагам половинката от блата ( разрязан по хоризонтал) и отгоре започвам да слагам разхвърляно част от различно оцветените смеси - ползвах вкус на круша, боровинки, череша, праскова, зелена ябълка и т.н
Прекарах дървен шиш накрая, за да разбъркам всичко добре и покрих с втората част от балата, като си бях оставила само една две лъжици от лилавата смес за да измажа отгоре.


Пъхнах в хладилника и оставих да стегне за няколко часа. Извадих от формата и украсих със също толкова цветни целувки.


Получи се една много пъстра тортичка, която имаше вкусова експлозия в себе си. 
Аз смятам, че има какво да се желае, но може би някои от вас ще я подобрят преди мен и умирам да споделя с вас откритието си.
Ще и дам няколко съвета обаче:
Комбинирайте вкусовете правилно - нека да има предимно горски или предимно тропически плодове, освен ако не обичате конкретна комбинация от череши и ананас например :) 


Различните марки напитки имат различен интезитет, но при мен определено трябваше да се слага много малко, за да получа този цвят и вкус. Не прекалявайте - подсладителите в тях могат да направят някой от цветните елементи много сладки или пък кисели.
Може да замените кремата сирене с повече заквасена сметана или бита сметана или пък някакъв друг свеж елемент, а маслото - може и да пропуснете, ако желаете. Определено с него става по-тежка тортата :) 


Както казах, опитайте се да разтворите част от пакетчето в малко вода преди прибавянето към сместа и я опитвайте за да прецените наситеността на вкуса. Оставете част от сместа неовкусена за баланс :) 


Насладете се на десерта в хубав пролетен ден, в компания на любими хора и ухание на пролетни цветя ..като люляк :) 

Сладки почивни дни, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

4 коментара:

  1. Хей, преди години беше модерно да се оцветява с тези степчета, даже не предполагах, че още и продават:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, реших да експериментирам, така и така ги има ...като ме засърбят ръцете и ми хрумне нещо, нищо не може да ме спре :) Усмивки, мила!

      Изтриване
  2. Люси,продуктите достатъчни ли са за форма 24-26см?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Ще трябва да увеличиш дозата, ако не искаш да стане много нисък десерта.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...