сряда, 29 юни 2016 г.

Запечен боб със сухи чушки / Baked beans with dry peppers


Тези дни бабетката ми изпрати "дарове" от село, като едно от любимите ми неща в пакета бяха сухите чушки. (Ами то моята баба само легални неща отглежда...засега :)) 
Обожааааавам чушки във всякакви форми и състояния: сурови, сготвени или като тези - изсушени на слънце. Само като ги помирисах, усетих този леко сладък, но и леко опушен вкус, който е така типичен за тях и могат да ароматизират цяло гърненце с вкусна гозба. 
Е, в градски условия не, че не може да се готвят селски манджи, но реших да си поекспериментирам и да направя вариант на добре познатото ни ястие от пълнени сухи чушки с боб в нещо ново, интересно и по-елегантно на вид. 


В този вариант тук буквално "ръгаме чушки в боба", вместо обратното, което е за предпочитане, особено ако не сте по по-пипкавите неща. Накрая обаче имаме представително и красиво ястие, което не само отразява идеално традиционната българска кухня, но е и украсено с типичните за България рози (макар и от чушки в случая ;))


Няма да се бавя повече, защото денят вече може да е дълъг, но гладът никого не чака :) Ето и необходимите продукти:
Необходими продукти;
Около 500 г боб
1 1/2 ч.ч. доматен сок/ пюре
1 голяма глава лук
5-6 скилидки чесън
1 ч.л. лют пипер на люспи
1 ч.л. червен пипер
1 ч.л. чубрица
1 с.л. брашно
- малко масло и олио за пържене
сол/ черен пипер на вкус
- сухи чушки
- листенца салвия за украса

Започваме като сваряваме боба. Аз го правя предната вечер, защото спестява време  :) При мен излязоха около шест пълни черпака сварен бял боб.  Обелвам и нарязвам чесъна (моят е домашен и е с малки скилидки), както и нарязвам на ситно главата лук.


В тиган загрявам малко мазнина - смес от масло и олио. Запържвам лука, докато поомекне. Добавям чесъна и брашното и запържвам за кратко.


Прибавям домaтения сок и разбърквам, докато се получи хубав сос. (Може да добавите малко вода, ако е необходимо, така че да бъде средно гъст сос.)


Овкусяваме с подправките - лют и благ червен пипер, чубрица, сол и черен пипер на вкус.


Накрая прибавяме и боба и разбъркваме. Аз правя ястието леко пикантно, но пък у дома се люТоеди и ни е чудесен стимул да се поизпотим двойно в  жегата :)


Прехвърлям ястието в тавичка за печене, като украсявам с предварително накиснати в гореща вода червени сухи чушки. Аз използвах около 6-7 броя, които нарязах на ленти и увих като розички.


Можете да ги поставите в ястието няколко минути след печене, когато водата от манджата се е поизпарила и могат да се задържат по-лесно. пека ястието за около 30 минути на 180 градуса, като за да не прегорят чушлетата, може да покриете ястието с фолио. 


Такова приятно и апетитно ухание се разнася от това ястие, че ще забравите за мръвка поне този ден и ще хапвате постно с охота.



За мен самата снимките бяха трудни като изпълнение, защото се оказва не много лесно да ядеш и снимаш едновременно.


Затова реших да се спра само на едното и....


освен да ви пожелая много вкусна, забавна и по-хладна седмица!




Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

10 коментара:

  1. Люси,
    правя това ястие зимата, много ароматно и много вкусно става.По нашия край поради влагата не мога да суша пиперки дори и на село.Но в различни краища на България , в Кюстендил ги сушат много.Чудни стават ястията с тях.Твоето ястие е една по - различна версия на фасула със сушени пиперки.Но е страшно изкусително и красиво представянето и снимките.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! Тази и миналата година няма много чушки, та намирането на хубави сушени чушки е направо намиране на съкровище :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  2. Искам и аз "ръгани чушки в боб" :) Толкова много обичам и макар да е жега, много ми се яде.
    Много вкусно, Люска, за пореден път :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Даре, аз пък бобец най-обичам да похапвам лятото :) В комбинация със салатка от розови домати...ммм, красота!

      Изтриване
  3. Ох, че блага гозба! Очите ми останаха! Нещо толкова вкусно си направила, Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Йолинка! Сядай на масата с мен да хапнем !

      Изтриване
  4. Ох, Люска и аз много ги обичам сухите чушки! А пък с бобец, каква вкусотия е:). Това, което обаче ме впечатли е визията с тези красиви розички, много празнично си го докарала бобеца, много ми харесва. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Кате! Въртеше ми се идеята как да направя семпло ястие по представително за гости и ето, че се роди идеята с розичките :) Радвам се, че ти харесва! Поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Неустоимо -
    ароматно, вкусно и ... много красиво в твое изпълнение, Люси!
    Благодаря за удоволствието, усмихнато и щастливо лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диди! И на теб много приятни летни емоции!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...