вторник, 26 януари 2016 г.

Мързелив "Уелингтън" / Lazy Wellington



Зимата явно си казва думата, защото колкото и мисловно вече да си подготвям пред-пролетната програма за  увеличаване на тонуса чрез спорт и фитнес, преминаване към по-лек  хранителен режим и евентуално повече наспиване, студът навън не ми помага особено да се настроя на тази вълна. 
Първо, поради факта, че тези дни в града ми беше измерена температура в пъти по-ниска от тази в Осло например, ми помогна да наваксам с упражненията, като само за няколко минути навън успях да се науча да правя двоен аксел, троен тулуп и усъвършенствах своя ритберегер. Спортната ми програма върви добре за сега, но като се прибера у дома съм озверяла от глад. 
Около мен пък всички са болни и какво да се прави, трябва да се погрижа да не залинея и да се разболея. Така че в края на деня определено ми се хапва нещо по-питателно. А какво точно - ами ето това:



Една много лесна и бърза рецепта за фалшив, мързелив или бедняшки "Уелингтън" - както искате му кажете. Харесах си рецептата преди време, но тези дни дойде моментът да я изпробвам. Очаквах нещо като руло "Стефани", да си призная, но след като го опитах, си казах - ето какво му липсваше на пустото руло: невероятната, хрупкава, но в същото време нежна хлебна обвивка. 
Рецептата е идеална за приготвяне в делнични дни, защото няма да ви отнеме повече от 20 минути в подготовка и около 40 за печене, което ви дава само един час от вратата до вечерята.


Освен тестеното "кожухче", даващо името на тази вкусотия, имаме тук и плънка от вкусни зеленчуци - гъби, картофи, грах и други. Но без да се бавим повече, ето й рецептата (все пак трябва да имате време да я приготвите)

Необходими продукти:
500 г телешка кайма ( аз ползвах смес! )
400 г бутер тесто
1 яйце
5 бр гъби
1 бр по-голям морков
1 картоф
1 малка чушка
1 бр глава лук
2-3 скилидки чесън
1/2 ч.ч. грах 
сол/ чер. пипер/ чубрица
олио/ зехтин

Започвам като в тиган за пържене слагам да се загрее малко мазнина През това време се захващам да си нарязвам зеленчуците на малки до средни по големина кубчета. (без грахта разбира се :))


Запържвам зеленчуците за 5-8 минути, а след това добавям две щипки от чубрицата и малко черен пипер на вкус. Дърпам от огъня, слагам малко сол и разбърквам.


В купа изсипвам каймата и започвам да добавям малко по малко от зеленчуците, разбърквайки добре (на ръце или с бъркалка). Аз ползвах кайма смес, но вие можете да ползвате и чиста телешка.


В купичка разбивам леко яйцето, като изсипвам половината при каймата. Добавям грахта и подправям с още малко подправки на вкус, разбърквам всичко.
Разточвам тестото на правоъгълник. Поставям каймата по ширина, оформяйки малко "пънче". Намазвам страните на тестото с малко от останалото яйце. 


Завивам добре с тестото и премествам в тавичка (тук може да са ви необходими още един чифт ръце за помощ), в която сме поставили хартия за печене (може и без, но аз почти винаги ползвам).
Правя дупки на места по дължина с вилица, за да излиза парата отвътре и правя много нежни шарки по тестото с ножа. Намазвам всичко с останалото яйце и поръсвам с малко сол.


В плънката има картоф, но аз реших да гарнирам ястието с още малко картофки, които наредих отстрани. Те бяха съвсем леко намазнени и осолени (не бива да ядем много сол).
Пъхнах ястието да се пече за около 40 минути на 180 градуса, като, ако не искате да препичате коричката на рулото, можете да го завиете с малко фолио, щом достигне желания от вас цвят.


Едва се стърпях да изчакам. 


Едно от най-трудните неща през зимата за мен е може би да успея да направя снимките, преди слънцето да се е скрило и да започне да се смрачава. Обикновено тогава се отказвам да ги публикувам, тъй като винаги бият на синьо. Зимата обаче е дълга, а на мен така ми се иска да ви предложа тази рецепта да я опитате..


защото наистина си заслужава.


Ястието обаче е най-вкусно топло, така че хич не му мислете и си го хапнете веднага,


а пък аз ще се захващам с десерта :)

Пожелавам ви една наистина усмихната и ведра седмица, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели!  


53 коментара:

  1. Люси,
    това месно руло със зеленчуци в бутер - тесто наистена е чудесно за тези студени и зимни дни.Бързо явно се прави четейки описанието, чудесно се е получило.Аз въобще нямам време да правя през деня снимки, все вечер ги правя, но какво да се прави.Липсва време.Чудно е рулото.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени! така сме ние блогърите с нашите снимки! С нетърпение чакам по-дългите дни! Поздрави, мила и благодаря, че намина!

      Изтриване
  2. Много харесвам всичко което правиш, а и става забавно понякога - "зъби, картофи, грах и други". :) :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Видях го, за щастие рано и го оправих ;)

      Изтриване
  3. Прекрасно изглежда. Не ям кайма от доста време, но това се струва да опитам. Стефани ми беше любимо ястие. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Определено ще се опита! Хрупкава коричка и вкусна плънка!
    Прегръдка, Люси!

    ОтговорИзтриване
  5. МММММ,от тук ухае прекрасно!!Точно се питах как да разнообразя рулото ,,Стефани,, и попаднах на тази великолепна рецепта!!Благодаря !!Бъдете здрава и работете все така с ентусиазъм!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за милия коментар, Ева! Да ви е сладко и се надявам да ви хареса!

      Изтриване
  6. Люси бутер тестото -как се прави или е готово от магазина ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, ползвах готово. Домашно правя най-вече за десерти. Поздрави!

      Изтриване
  7. Изглежда страхотно и много вкусно, Люси! Непременно ще пробвам!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда страхотно, планирам го за петък. След печеното свинско със замразени вишни, изпитвам пълно доверие и респект. Поздрави от морето.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нася! Ще се радвам и тази рецепта да получи същите отзиви! Поздрави и от мен!

      Изтриване
  9. Изглежда страхотно и вкусно.Определено ще се опита!

    ОтговорИзтриване
  10. Люси, страхотно предложение.
    И с тези картофчета непремено ще се опита!

    ОтговорИзтриване
  11. Каймата не се ли запържва и тя? Доколкото чета сагате я в суров вид.

    ОтговорИзтриване
  12. Направих рулото и по принцип плънката си е вкусна, и то доста. Проблемът ми беше с бутер тестото - от него имаше някакъв гранив дъх.....и това ми се случва вече за 3-4-ти път с готовите бутер теста, независимо дали ги използвам за десерти или за солени нещица. Получава се някакъв нагарчащ и гранив вкус. Въпросът ми е - каква марка бутер тесто използва ти (моето разочарование е Белла) и дали може да се ползва друг вид тесто, омесено на ръка...? :)

    Ани

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ани! Напълно те разбирам и подкрепям. Аз също избягвам въобще бутер тесто и то купечко, но домашното си отнема време и въобще си е отделна рецепта. Намерила съм едно, от кауфланд, в малки опаковки от по 400 г за около левче. То не мирише и с епродава на блокче, което се разточва. Това е единственото, което ползвам,защото другите ми там беллии и т.н, не мога да понеса миризмата. Поздрави!

      Изтриване
  13. Люси чудесно е рулото.И аз със сигурност ще го приготвя защото ми изглежда много вкусно.Снимките ти са чудесни. Поздрави от мен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Теми! Аз не съм толкова доволна от снимките на тъмно, но е мило, че го казваш! Ще се радвам да ти хареса! Усмихнати почивни дни!

      Изтриване
  14. Страхотно се получи. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за отзивите, Надежда! Поздрави!

      Изтриване
  15. Люска, знаеш ли как ще ти се зарадват моичките на това:))
    Ще се възползвам непременно тези дни!!!
    А ти се усмихни:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Веселка! Да ви е сладко!
      Поздрави най-сърдечни от мен!

      Изтриване
  16. Здравейте, Люси.
    Преди доста време случайно открих блога Ви и от тогава не мога да спра да надничам за рецепти, идеи или просто за душевна наслада - нещата, които правите са удивителни :D.
    Снощи приготвих рулото (пропуснах гъбите и граха, че не се тачат особено у нас) и стана просто невероятно (щом 8 годишния ми син каза: "Мамо, отново ти се е получило супер." :P)...
    Благодаря Ви... а аз ще продължавам да си надничам и да изпробвам рецептите Ви... :)
    Кристиана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много за думите и отзивите, Кристиана! Радвам се, че рецептата се е харесала, най-вече на детенцето! Всяка майка заслужава такива похвали :) Поздрави и усмивки от мен!

      Изтриване
  17. Миглена Марковска17 февруари 2016 г. в 16:57

    Люси за пореден път ти свалям шапка за твоите кулинарни шедьоври. Много лесна, вкусна и бърза рецепта. Аз подмених чушките (не съм и фен) с кисели краставички, та даже пикантни. Ползвах готова разточена кора бутер тесто (мисля, че беше Белла), и за жалост ми беше малка за моята плънка, та не беше руло стегнато като твойто, а разплуто из цялата тава :), но това не променя превъзходния вкус на ястието.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Звучат много интересно тези пикантни краставички, Миги! Радвам се и че тази рецепта е пожънала успех у вас! Поздрави, мила!

      Изтриване
  18. Здравейте, Люси! Рецептите Ви са изключителни, а снимките - не по-малко апетитни! Обаче още по-голямо удоволствие за мен е начина, по който ги представяте - със свежо чувство за хумор и ведро настроение! Лично мен това ме зарежда изключително позитивно и слънчево! Благодаря! :) Ирина Миланова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ирина! Много благодаря за думите - значат много за мен и ми дават стимул да продължавам!Радвам се, че имам такава аудитория в твое лице и се надявам винаги да ти нося приятни емоции! Най-сърдечни поздрави!

      Изтриване
  19. а какво бутер тесто ползвате ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте. Ползвам едно тесто на блокчета от по 400 г, което може да намерите в Кауфланд. Поздрави!

      Изтриване
  20. Здравейте! Харесва ми рецептата,супер идейка и бързо се приготвя.Със сигурност ще я пробвам!

    ОтговорИзтриване
  21. Здравейте,чудесна идея ще опитам задължително! Благодаря! Всички рецепти които съм правила от вас са ставали страхотни! Поздрави Д.Христова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да споделите впечатления ;) Сърдечни поздрави и благодаря :)

      Изтриване
  22. Здравей,Люси!!Много ти харесвам сайта и рецептите ти са коя от коя по-хубави. Имам едно въпросче за каймата. Не си ли пуска сосче като я печеш?Страх ме е да не стане воднисто и тестото да не се изпече както трябва.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат и благодаря за думите :) ! При мен не е пуснало толкова, че да размекне тестото и смятам, че не пречи :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  23. Благодаря Ви за чудесната рецепта ! Съжалявам,че няма как да кача снимки,за да покажа какво се получи.Следващия път ща пробвам с цяло парче месо като истински Уелингтън,но с пълнеж .Например топено сирене или чедър или синьо ,гъби,може би маслини или кисели краставички.Нещо такова.И да,да се похваля - кандидат-зетя / англичанин и мастър шеф / каза,че се е получило.Така че още веднъж огромно Благодаря !

    ОтговорИзтриване
  24. Здравей Люси , обмислям да го приготвя но ме притеснява дали като е суров картофа няма ли и след опичане да остане суров вътре в рулото

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Съни! Тъкмо се прибирам от почивка и сега сядам да отговарям :) Няма проблем с картофите, тъй като те се запържват с всички заленчуци, а са нарязани на дребно и са почти сготвени :) Поздрави!

      Изтриване
  25. Пече се! С картофки!
    Чубрицата замених с майорана, понеже тази, която си бях изсушила свърши, а "купешката" ми мирише гадно.
    Гъбки нямах, а чесъна го спестих.
    Въпреки това, вярвам, че ще се получи нещо много вкусно.
    Благодаря много за чудесните рецепти. Начинът, по който ги споделяте говори, че сте добър човек.
    Желая от сърце да сте щастлива, здрава и успяла!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за думите ти, Михаела <3 надявам се всичко да е се получило по вкуса ти :) Поздрави от все сърце!

      Изтриване
  26. Здравейте.И аз имам въпрос- може ли да се завие в няколко кори за баница,всяка намазана с разстопено масло,вместо в бутер тесто?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат. Би трябвало да стане, но определено ще е друг вкус и ще е по-сухо и хрупкаво, вместо като меко хлебче. Доста кори трябва да сложите, докато стане така.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...