сряда, 28 юли 2021 г.

Баница с тахан халва и орехи на сач /Banitsa with halva and walnuts

 

Точно на Кауфланд няма как да откажа да готвя с техни продукти! Та аз почти живея там и ако имаха малко повече наблюдения, портретът  до вратата със снимка на "Служител на месеца" трябва да се замени с "Клиент на месеца" и това несъмнено ще бъда аз. 

Обожавам големите супермаркети и освен, че са страхотно място за убиване на време на хладно, винаги намирам нещо ново, което не съм опитвала. Или пък нещо позабравено старо. Признавам си, халва купувам почти и само по време на пости, но мама много обича и периодично се наемем да правя по някоя рецепта с нея. Сега, когато я има налична и в старата ретро опаковка на серията "Брей!" реших, че ще взема да врътна една сиропирана баница с халва и орехи...ама на сач. Иска ми се верно някой да каже "Брей" като я опита!

Докато сновах в магазина видях, че от същата серия има кори за баница и ъф корс, добавих и тях в количката. Битката беше с какво да я гарнирам: боза или айран "Брей!", но половинката реши този казус за секунди. 

Днешната рецепта е много вкусна, става бързо, както в сач, така и в тавичка и може и да ви остави безмълвни докато похапвате сладко, но се надявам да не си пестите думите после и да ми напишете своите отзиви за рецептата в коментарите по-надолу. А сега, стига сме дърдорили и да преминем към изпълнението на рецептата, което съм ви показала стъпка по стъпка. 

Необходими продукти:

12 фини точени кори Брей!
350 г тахан халва Брей! 
120 г брашно 
120 г орехи 
200 мл газирана вода 
1 пакет бакпулвер
 олио за намазване 

за сиропа: 
350 мл вода
200 г захар 
1/2  лимон сок
1 ванилия

още: 
пудра захар за поръсване


Както виждате, рецептата е постна ( веган), но ако не държите на това и искате да стане една идея по-вкусна, може да добавите и 70 г масло към олиото, за повече аромат.

 Започваме като от захарта, водата и лимоновия сок сваряваме сироп ( след завиране оставяме да къкри около 10 минути на тих огън) , който се ароматизира с ванилия накрая и оставяме да се охлади напълно. 

           

 Орехите смиламе на чопъра, халвата се натрошава, но аз и нея минах на чопъра за по-лесно.

           

В купа смесваме, халвата, орехите, брашното и бакпулвера и разбъркваме добре всички сухи съставки.  

             

Накрая добавяме и газираната вода и разбъркваме добре, докато получим смес като за кексово тесто. Ако е необходимо, добавете още малко течност.

Подгответе сача, като го намажете хубаво с мазнина и го сложете в студена фурна, която постепенно да се затопли до 180 градуса.

            

След като сача се за топли го изваждаме и почваме да редим в него корите.
Взимаме по-три кори, като мажем между тях с олио ( или смес на разтопено масло и олио) и на последната разпределяме от плънката.


Навиваме корите по дългата страна на охлюв и редим в сача. Така процедираме и с останалите кори докрай. ( остана ми малко плънка, но нея наместих в друга рецепта, която ще ви покажа скоро) 


Пъхаме сача да се пече , като към 20-тата минута мажем с малко олио ( масло и олио) отгоре и оставяме да се запече до златисто.


Заливаме топлата баница със студения вече сироп и я покриваме  с фолио да се задуши и да омекне.


Оставяме я да се охлади напълно, а след това поръсваме с пудра захар.


Толкова уникално вкусна баничка не може да се опише с думи. Плънката от халва я прави с познатия ни вкус от детството, а сиропът й дава свежест и сочност, която няма да ви позволи да се ограничите с едно парче.
Но, ако искате опитайте :) Обезателно ми пишете обаче какво стана накрая:) 


Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,
 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъедините се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! ! 


Бъдете здрави и добри, 
всичко друго ще се нареди!


Харесва ли ви публикацията и моят блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук. 
Благодаря ви, приятели!





1 коментар:

  1. Здравей Люси. Днес направих поредната твоя рецепта. Оказа се, че количеството на продуктите за плънката ми стигна за един пакет фини точени кори. Аз ги навивах по две и напълних една средна тава. Нямам сач. Получи се вкусна, сладка и свежа баница, но с ронлива плънка. Предполагам, че количеството на сиропа не е било достатъчно и не стана сочна. Продължавай да доставяш кулинарни удоволствия на нас, твоите почитатели с труда и идеите. Бъди здрава и все така успешна. Очаквам с нетърпение всяко ново предложение. Прегръдки. Боби

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...