сряда, 16 септември 2015 г.

Бърканица с печени чушки / Grandma`s roasted peppers easy dinner


Ако си мислехте, че традиционният миш-маш е лесна рецепта, сега ви предлагам нещо по-лесно и смея да твърдя - по-вкусно и от него. 
Дойде ли септември, човек може да ме забележи да ям за вечеря тази вкусотия толкова често, колкото и да се кълча около огнището на село в опита да избегна дима в очите, докато пека чушки. Точно така - сама си пека чушките, хора, сама си ги ям (Е, давам и на хората вкъщи, но те знаят, че има неписано правило за тях и разумно отказват да прекаляват) 


Та, както си пека чушки на село, баба си подрежда съчки до мен, двете си приказваме за обтегнатата ситуация в Европа (селски ми ти работи :)) и двете стигнахме до няколко много важни заключения, едното от които е, че трябва да си приготвим любимата бърканица за вечеря. Ароматът на чушките се разнасяше във вече по-хладния есенен въздух толкова апетитно, че дори и най-засуканата вечеря не може да се конкурира с това лесно, селско ястие.


Хвърлихме и няколко филийки хляб на ламарината да се препекат и олеее мале.....

И тъй като седмичните вечери е хубаво да са бързи и леки, ето пак нашата днес:

Необходими продукти:
10-12 бр. печени чушки
70 гр масло (плюс малко олио)
3-4 с.л. брашно
сол

В името на традицията написах няколко примерни грамажи, но самите вие се досещате, че те няма как да важат във всички случаи. Всичко зависи от количеството на чушките - дали са по-тънки, месести, малки, големи и така. Но въпреки, че правим всичко на око, рецептата е още по-лесна, защото аз ще ви покажа какво точно да гледате с това око :) 

Започваме като загряваме маслото с малко олио.


Нарязваме на парчета обелените печени чушки и овкусяваме със сол 


Към разтопеното масло добавяме брашно (аз слагам на око). Трябва да се получи хубава каша, като разбъркваме, докато придобие светло карамелен цвят.


После прибавяме чушките и разбъркваме. Подправяме с още сол, ако е необходимо.


Сервираме ястието още горещо, в комбинация със свежа салата от сочни розови домати и препечени филийки.


Ако и вие си мислите какво пък ще му е толкова различното на печени чушки с брашно и масло, а не сте опитвали - променете това .....и се убедете в магията на старите рецепти!


Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели! 

24 коментара:

  1. Люси,
    не съм правила печени пиперки по този начин.Но непременно ще пробвам, лесна, вкусна и интересна рецепта.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени! Опитай, вярвам, че ще ти хареса тази уникална и ароматна запръжка! поздрави от сърце!

      Изтриване
  2. Тази манджа я правеше моята баба(бог да я прости),още мога да усетя вкуса и' а и колко топъл хляб се изяждаше.....Вкусно нещо.Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рони, наистина е така. Моята бабя я прави понякога и със сушени чушки, а че хляб яде, яде и то много :) Благодаря за оставения коментар! Поздрави!

      Изтриване
  3. Изглежда апетитно ! Задължително ще пробвам ! Благодаря за идеята !

    ОтговорИзтриване
  4. Люси, спечели ме ще опитам! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Нат! Ще се радвам да ти хареса :) Поздрави, мила!

      Изтриване
  5. Е, Люска, с тази бърканица направо ми сбърка ума... Веднага е запазено за проба! Виж, за разлика от теб, аз сама ще си го хапна - господинът не иска и да чуе за чушки. Нооо... Оплаквам ли се... Хич даже в момента. :) Благодаря за тази вкусотия, да нацелуваш баба от мен!
    Прегръдки, Люска! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Гери! Ще я нацелувам, разбира се :) А на теб, да ти е сладко! Хубаво е понякога, че няма да те подяждат :) Прегръдки силни от мен!

      Изтриване
  6. Моята баба пече чушките,след като ги обели ги оваля в брашно и след това в тиганчето за 5 минутки стават същата вкусотия ,но цели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за оставения коментар! По този начин също ще са супер! Поздрави!

      Изтриване
  7. Ох, това е блаженство, обичам и миш маш, обичам и пържени печени чушки с брашно, така, че това ме спечели! Чудесия е Люси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Щом и ти като мен си фен на пипера, заповядай една щедра порция! Спокойни и красиви празнични дни!

      Изтриване
  8. Как харесвам такива ястия!
    Ще опитам в най-скоро време!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Тили! Сигурна съм, че ще ти хареса! Прегръщам те!

      Изтриване
  9. О-бо-жа-вам такива рецепти.
    Ще си направя непременно след празниците.
    Но да споделя и аз нещо подобно, ако не си опитвала може да опиташ. Аз снощи си правих и ако бях видяла твоята рецепта щях да заделя половината.
    След като запържиш брашното и чушките (само че аз първо пържа чушките и после добавям брашното) изсипваш вътре 1/2 кофичка кисело мляко и оставяш на котлона да клокне. Може да се добави чесън. Това са прословутите пиперки по панагюрски на Жоро Бордовски - също уникално вкусни.
    Готова съм да се отзова винаги на покана да си попечем чушки и поприказваме с баба ти за Европа:)) - така носталгия ме наляга...като знам как по ред причини пропускам все по-често ходенето на село при моите родители, които заминаха да живеят там след пенсионирането си...Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веселка, със сигурност ще опитам и твоя вариант. Рецепти за чушки никога не отказвам, защото мога да ги ям всякак просто, а ти си ми дала супер рецепта сега!
      И аз не виждам бабчето толкова често колкото ми се иска, макар да не много далеч, но се радвам на нейната компания винаги, защото тя си е прекрасна и забавна по нейния си сладък бабешки начин :) Изпращам ти сърдечни и топли поздрави, мила!

      Изтриване
  10. Често я правим тази пърженица като често и чукваме и по някое яйце,става много вкусно :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, и ние си правим с яйца, но тази без яйца ми е много по-лек ароматна ;) Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...