четвъртък, 25 юни 2015 г.

Пикантно пилешко с ананас / Spicy - Pineapple Chicken


Както винаги, през седмицата гледам да ви предлагам бързи и лесни идеи за вечеря, която може да се приготви за по-малко от час! И аз, като много други, консумирам пилешко доста често, но докато старите и добре познати рецепти за пиле с ориз и картофи са ми леко казано втръснали, днешната рецепта е приятна изненада, която може да накара всеки любител на лютичкото да се поизпоти от кеф :) 
И защото никое уникално ястие не съдържа само един вкус, имаме и малко сладък ананас, който да дарява небцето с ароматния си сок, с който да угаси огъня в гърлото! 


В ястието можете да усетите още лека цитрусова нотка, букет от подправки, а глазурата на месото ще ви накара да си оближете пръстите дотолкова, че ще има опасност да ги изядете :) 


И тъй като за ястието не ви трябват повече от шепа продукти, консерва ананас и няколко бутчета (които са точно на промоция в един от големите супермаркети), може би ще решите да ги опитате още днес. Затова ето и рецептата:
Необходими продукти:
3 бр. пилешки бутчета
1 ч.л. сол
1 ч.л. черен пипер
1 ч.л. чесън на прах
1 ч.л. чили / червен пипер
2 ч.л. кайенски пипер

Още:
1/2 консерва ананас
1/2 лайм
1-2 скилидки чесън
1 зелена люта чушка

За  глазурата:
сока от консервата
1 с.л. царевично нишесте
1 с.л. лют сос (тип табаско)

Макар продуктите да изглеждат много, като цяло повечето са подправки. Затова обтриваме със сухите подправки месото и нареждаме в тавичка. Покриваме отгоре с резенчета ананас, някоя скилидка чесън (Тя не е задължителна, ако не обичате толкова силен аромат. Все пак имаме чесън на прах.), нарязаната люта чушка и лайм. Изсипваме малко от сока в тавичката. Пъхаме да се пече на силна фурна.


През това време приготвяме глазурата, като смесваме нишестето с лютия сос и малко от сока от консервата, докато се получи подходяща за нанасяне консистенция. Когато бутчетата заврят, намаляме температурата на около 170 и глазираме бутчетата. Разпределям глазурата върху тях, като след това от време на време нанасям още, потапяйки четката в течността в тавичката.

Скоро след това имаме златни на вид, сочни и ароматни бутчета:



Може да гарнирате ястието с ориз, салата или..само вода! Във всеки случай ще се радвате, че сте отделили време да си приготвите истинско, домашно и питателно ястие за вечеря!
Сочно във всяка хапка!



Харесва ли ви тази рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! Благодаря ви, приятели! 







12 коментара:

  1. Леле, Люска, това ще ми хареса толкова много, че и отгоре! Много, много по мой вкус, чудесно е! :) Направо ти свивам едно бутче. :)
    Прегръдки и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Взимай, Гери! Винаги ми е интересно да си записвам мисловно нещата, които обичаш и не...все някога ще се видим и ще трябва да знам какво да те нагостя :) P.s- Успех с дипломната, мила!

      Изтриване
    2. Ооо, взаимно ще се гощаваме, ще ми е много по-драго. Пък и вече сме обучени да готвим заедно. ;) Благодаря ти, Люска, прегръдки!

      Изтриване
  2. Познавам и обожавам вкусът на пилешко с ананас :) Чудесно ястие е!
    Любимата ми комбинация е пилешко с праз и ананас.
    А снимките ти ме подсещат че скоро не съм го готвила :)
    Отново апетитни и как възбужат апетита самоооо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, не съм опитвала с праз и ананас, но веднага ме заинтригува да опитам! Радвам се, че намина, мила! Прегръдка!

      Изтриване
    2. Имам рецептата в блога :)

      Изтриване
  3. Страхотно е, феноменално! На почивка съм и пак ми замая главата, ненадмината си. Със сигурност ще се вечеря нещо в сладко-кисел сос, а ведага щом се прибера правя пилето! Бълбук, бълбук, посещението на блога предизвиква лавиноообразно слюноотделяне. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, благодаря :) Толкова сладък коментар! Наистина ме усмихна, Анонимен! Надявам се, си намерила нещо подходящо за хапване, пък ще чакам отзивите ти, когато го приготвиш у дома! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  4. Хи-хи, за мен с вода за гарнитура, моля!
    Страхотно предложение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Весела! Веднага сервирам :) Прегръдка!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...