събота, 3 февруари 2018 г.

Божествен шоколадов мус срещу любовна мъка / Quick and easy chocolate mousse against heartbreak



Както знаете, февруари е месец на любовта и дори и да не го чествате,едва ли някой ще ви го спести, защото ще се любувате на украсените в сърчица витрини на магазини и ресторанти така или иначе. 
Очевидно е, че и аз ще фокусирам някои рецепти в тази посока, но за разлика от друга година, днес ще ви запозная с една рецепта,която е толкова добре, че лекува и любовна мъка Ами да...не всички са влюбени точно сега, а пък някои от нас може би преминават през доста труден емоционален период , ако точно сега са се разделили с половинката си. Не стига и това, но навсякъде ще им се и напомня, че са сами на празника и най-вероятно ще се обърнат към българските си корени и ще прекарат вечерта с бутилка вино.
Аз ви предлага да не давите мъката, а направо да я излекувате с една рецепта, която веднъж приготвите ли, ще правите много често след това.
Представям ви най-креместия и въздушен и светкавичен за приготвяне шоколадов мус на света.


Преди време моята приятелка Веси ми донесе кулинарна книга от Англия като подарък и веднага си бях харесала този мус, който е в графа "Hearbreak healers" или рецепти, лекуващи сърцето. ( Да не ви заблуждавам, не става въпрос за рецепти за регулиране на холестерол и т.н) 

В тази книжка рецептите са подредени по поводи, но по-нетрадиционни и както си ме знаете, това много ми допадна. 

Още повече ми допадна, че за разлика от обикновения мус, тук няма да цапам сто купи, а буквално всичко в една и става наистина за минути.


Съчетанието на парченца плодове в муса е нещо, което няма да подценявам занапред, защото не знам каква е причината, но никога досега ми е харесала толкова много комбинацията на портокал и шоколад. Ясно е, че си вървят, но затова и не ме е изненадвала особено.
Тук обаче нямаше човек, който да не е опитал и да е казал - този мус е всичко! 
Въздушен, плътен, ароматен и вкусен дотолкова, че те обгръща толкова силно, че забравя всичко останало и обикваш живота отново. Ето на това казвам аз рецепта, която лекува сърцето!


И така, нека да чествам месеца на любовта с рецепта, която ще покажем много любов към самите себе си,а ето и колко бързо става и какво ви трябва:
Необходими продукти:
150 г маршемлоу бонбони
150 г тъмен шоколад
40 г масло
1 портокал
2 с.л. вряла вода ( ако е необходимо) 
100-150 мл сметана за разбиване
1 ванилия


На водна баня или като мен, в микровълновата слагам бонбоните маршмелоу да поомекнат за няколко секунди. Те ще се надуят. :) 
След това прибавям маслото и начупения шоколад и пускам пак за няколко секунди. Добавете врялата вода, ако ви се стори много гъсто, като 
разбърквам периодично, докато получа гъст и плътен шоколадов крем. 

                     

След това прибавям портокаловата кора и ванилията.

                           

Накрая парченцата обелен портокал ( може и да не е целия) и разбитата сметана, като може и да не слагате цялата също.

                            

Разпределям в чаши и оставям в хладилника да стегне.


Преди поднасяне украсявам с парченца портокал и шоколадов крисп или пък ядки.




Тази година портокалите явно са много вкусни, защото не спрях да се тъпча с тях, а не им бях обръщала внимание от години.
С този десерт обаче обрах всички овации у дома и няма да крия, че на няколко пъти си го приготвих от тогава..само за мен.
От това количество ми се получиха тези три чаши и една щедра купа за обиране с лъжицата :)



Та така, ако сте от хората, които имат нужда от "лечение", знайте..шоколадът не задава въпроси, шоколадът разбира!
Един такъв мус и сте една крачка напред в позитивното усещане за живота!
Да ви е сладко <3



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!



15 коментара:

  1. А може ли без маршемлоу или с какво да го заменя,че никак не ми харесва като вкус? Благодаря !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Нора. :)Бонбоните заместват белтъците, които са в обикновения мус, в който се разбиват всички компоненти по отделно. Може да го видите как се прави в тази торта тук - http://lussisworldofartcraft.blogspot.bg/2015/12/chocolate-mousse-crepe-cake-recipe.html
      За мен използването им е страхотен трик, за да стане мусът много по-бързо и лесно :)

      Изтриване
  2. с удоволствие ще опитаме и този вариант на мус вкъщи , освен това ми се мотаят едни маршмелоу безполезни из шкафовете, тъкмо ще влязат в употреба...

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен мус Люси.Ще го пробвам в малко по - различен вариант - с рожково брашно и шоколад.Да, портокалите наистина са вкусни, но трябва да се подбира хубав сорт.Чудесен избор са също и за десерти.
    Поздрави и усмивки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени! Ще следя и за твоя вариант :) Усмивки!

      Изтриване
  4. Отговори
    1. Блгодаря за оставения отзив, Иренка :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  5. Не знам за муса, обаче никаква любовна мъка не ти разрешавам, та ти си прелестна...!
    Надявам се да не съм разбрала правилно или всичко да се нареди по най-добрия за теб начин!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Весела ;) Няма за какво да се притесняваш - рецепти трябва да има за всеки :) Прегръдки!

      Изтриване
  6. Здравей,Люси 💖
    Млечна или растителна сметана се има в предвид под "сметана за разбиване"?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, няма значение каква ще ползваш, важното е, ако е растителна, да не е само за готвене, а да е достатчно маслена, за да става за разбиване на крем :) Аз ползвах в случая растителна. Поздрави!

      Изтриване
    2. Благодаря,страхотна си 💖

      Изтриване
  7. Мноого добър мус, ама много. Вместо ванилия сложих аромат карамел, и замених маршмелоу бонбони с флъф, което ми спести голямото миене после:)
    Но пък резултата е неповторим. Мерси Люси,в момента в хладилника ми се кипрят цели три сладкиша от теб-викингската торта, това мусче и бишкотите с божествения крем. Така е, като ме хване "сладката" лудост, и нямам спирачки. И в момента е 2ам.,и в кухнята ухае на сметана и карамел...
    Ами отивам да лягам,че току-виж си харесам още нищо тук.
    Хубав уикенд ти желая. Нашия ще е мноого сладък:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария, много ме зарежда сладката ти лудост и супер много се радвам, че съм такъв подстрекател и съм те накарала да твориш :) С нетърпение очаквам и следващите ти коментари за равихрянето в кухнята. Прегръдки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...