петък, 17 юни 2016 г.

Торта "Куба" / Cuban Cake



Днес пак ще се отортим! И то как! Не стига, че е торта, ами е и шоколадова, че и алкохолец си има! Усеща се, че вече сме на лятна вълна, нали?! 
Вече се пренасяме (мисловно)  все по-често на плажа, с коктейл в ръка, от който си посръбваме с такова задоволство, което може само да се сравни с посръбването на изстуден сок от кисели краставички на следващата сутрин.  
И тъй като не знам кога ще успея да сколасам да осъществя тази картинка наяве, аз си правя малки алкохолно-кулинарни фестивалчета у дома. 

"-Тая година за лятото пак ми се ходи до Куба!
-Ти миналата там ли беше??!!
-Не, но и миналата ми се ходеше....."


И преди да си ме представите накисната в ром по Хемингуейски у дома, ще ви уточня, че единственото, накиснато в такова "приятно" количество алкохол, е тази торта, носеща екзотичното име торта "Куба". Нечовешки вкусна (човешкото и без това е малко сухо:)) торта, комбинираща сочен блат, шоколад, банани и пухкав сметанов мус. Обещавам ви, няма да помислите да си делите парчето с някой друг. 


Аз обаче, предоволна от резултата, реших да я споделя не само с вас, но и със служителите на киното в града ми. Така се случи, че тъкмо се зареждах за поредната прожекция и реших да си попитам дали случайно нямат някой останал плакат на Warcraft-a. ( Само най-чаканият филм за годината за всеки фен на играта, пък камо ли за мен, която и блога си кръстих така ;) )) И така, момичето на касата бе супер усмихната и мила, както винаги, и каза, че ще попита, но да си призная не таях големи надежди. Тя не само ми го осигури, но влезе в киното по време на прожекцията и ми го подаде на мястото, където бях в тълпата. До края на филма не можах да спра да се усмихвам, тъй като има дни, в които ти се струва, че хората са супер готини същества и ти иде да ги нагушкаш всичките. Исках да ги зарадвам и аз с нещо, затова им занесох половината от тази торта.


И така, без повече отлагане, ето тортата, която може би ще искате да направите този уикенд. Ето и какво ви трябва:
Необходими продукти:
4 яйца
120 г захар
1 ч.ч. брашно
2 с.л. прясно мляко
30 г какао
1/2 пак. бакпулвер

За крема:
500 г сметана за разбиване
1 пак. фиксатор за сметана
50 г захар
50 г какао
1бр. ванилия

Още:
шоколадов ганаш (млечен и тъмен)
карамелен сироп за напояване плюс ром!
6 по-големи банана (8 малки)
пурички за украса

Тортата не е никак трудна, а аз както винаги ще ви разкажа подробно как я направих. Започнах първо с направата на карамеления сироп за напояване. В касерола сложих малко по-малко от една чаена чаша захар да се карамелизира (Залепих се за компютъра и я прегорях и затова трябваше да направя повторно това действие).


След като втория път стоях до котлона и наблюдавах неотлъчно процеса по карамелизиране на захарта, всичко беше наред. Карамелът не се бърка, а само разклащайте съда в кръгови движения. След като добие този златист цвят, прибавям около 2 ч.ч. вода и оставям да поври няколко минути, за да може карамелът на дъното да се разтвори напълно във водата.


Готовия сироп прехвърлям в буркан и го оставям (отворен) да си се охлади напълно. Започвам с блата.
Започвам с приготвянето на блата. За целта разбивам яйцата със захарта.


След това в купя пресявам и смесвам сухите съставки - какаото, бакпулвера и брашното. Прибавям ги последователно към яйчената смес, както и млякото.


Готовата смес изсипвам в тавичка с диаметър около 20 см, която предварително съм застлала с леко намазнена хартия за печене на дъното - ето така:


Пъхам блата да се пече в предварително загрята фурна на 160 градуса до готовност. (Проверете с дървен шиш дали сместа е изпечена добре).
В оригиналната рецепта за слепване на бананите за блата се ползва сладко, но аз реших, че много по-подходящо и ненатрапчиво спрямо основния вкус ще бъде шоколадов ганаш от млечен шоколад. За него, както винаги, загрявам 100 мл течна сметана на котлона и

                       

след като сметаната тръгне да завира, я махам от огъня и прибавям начупения на парченца 100 г млечен шоколад. Разбърквам в горещата сметана, докато се получи хубав шоколадов сос ето така: 


Блатът ни е готов и охладен. Изваждам от тавичката, изравнявам получилия се купол (ако има такъв) и обръщам наобратно.

                 

Слагам отново в тавичката (моята е с махащи се стени и препоръчвам да използвате такава). Започвам да напоявам щедро със сироп, като в него съм сложила още по-щедро количество ром. (Няма да ви отиде целия сироп, затова започнете с половината количество, и си заделете остатъка от чистия карамелен за по-натам в хладилника) 


След това слагам малко хартия за печене около блата, така че да си подсигуря "яка" за правилно оформяне на тортата. Слагам малко от шоколадовия ганаш,


и разпределям бананите отгоре. Аз бях взела 6 по-малки и се наложи да разрежа 2 от тях по дължина, за да запълня центъра, но е по-ефектно, ако използвате цели. Разпределям отгоре остатъка от ганаша.



Може да приберете за кратко в хладилника, докато направим крема. За него разбиваме изстудената сметана със захарта (коригирайте сладостта на вкус). Добавяме какаото, ванилията и фикса за сметана. (Последното може да намерите в Кауфланд, а в чужбина на много места и под различни имена. В зависимост от коя страна сте, предлагам да го гугълувате, за да видите как изглежда)


Готовия мус разпределяме върху тортата и изравняваме. Прибираме в хладилника за няколко часа или най-добре - една вечер.

                  

На следващия ден отново забърквам ганаш, този път двойна доза и смес от млечен и черен шоколад.   

                    

Виждате колко по-наситен и плътен е той. Започвам да го нанасям на пластове върху тортата, която вече съм извадила от формата. 


Останалата част шприцовам и украсявам с пурички (естествено, все пак е торта "Куба" )


Получи се една голяма вкусотия, само да ви кажа.  Майка ми не е голям фен на сметаната, но се влюби в този нежен мус.



И нека дебелият блат не ви заблуждава - той е наистина много сочен: 


И така, аз ви оставям да си мечтаете за тази нежна шоколадова сладост и 


ви пожелавам да осъществите мечтите си, като я приготвите още утре! Сладки и не много слънчасали почивни дни, приятели!




Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!

48 коментара:

  1. Браво, много съблазнително. Откъде купихте форма 20 см със свалящо се дъно? Не помня колко дълго търся. Преди за този диаметър печахте в еднократните алуминиеви. Мерси предварително и дано се осъществи мечтата за Куба и не само.......

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Руми! Блатовете от по 20 см пека в алуминиевите формички, да, но имам и такава с махащи се стени, тя е около 21-22 може би см ( затова не съм посочила точен диаметър). Купих си ги три броя комплект от Холандия! Поздрави!

      Изтриване
  2. posledniq ganaj po 200 g i smetana i 6okolad,a ohladen ili tapal se nanasq

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, количеството е такова. Нанасям го за измазване на тортата поохладен, но все още течен, тъй като е по-лесно. На тънки пластове почти замръзва върху студената торта и става бързо и лесно. След като се охлади още малко и се сгъсти, така че да може да се шприцова, нанасям и украсата.

      Изтриване
  3. И палачинките, и тортата са страхотни, Люси,...
    отново чудесни рецепти и впечатляващо изпълнение -
    вълшебни ръце имаш, момиче! Адмирации!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Диди!
      Прегръдки и много лятно настроение от мен, мила!

      Изтриване
  4. Бих искала да попитам кога се прибавя фикса за сметана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При разбиването на сметаната, като тръгне да се сгъстява.

      Изтриване
  5. Чудесна торта Люси!Ти я направи и остана мечтата за една почивка до Куба!!!🎉😃 Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Теми! Да, Куба си ми е голяма мечта ;)

      Изтриване
  6. в посочените продукти влиза ли количеството за двойната доза ганаш?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, тъй като украсата е по желание и може да направите друга :)

      Изтриване
  7. Куба либрееее!!! Кеф! Дай една чаша от ония, дето ги носи човечеца по плажа, едно парче торта и готово! Страшна ти е тортата! Страшна!

    ОтговорИзтриване
  8. лелее как ще се отортим и ние с Ицето.. а още не сме изяли тортата ананасово тирамису хихихи страшна си, Люси!! Поздрави от немско ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ади! Поздрави и на двамата от мен и яжте по-бързо де! Anotehr cake is coming!!!

      Изтриване
  9. Поздравления за тортата..изглежда чудесно..от доста време следя блога и крада идейки :-)много ми хареса историята с персонала на киното..със сигурност и двете страни са доволни..не разбрах дали си фенка нa играта и дали играеш???Филма ми хареса много:-)
    Елена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Елена и благодаря! Да, играя, затова и си кръстих блога така и съм го споменавала не веднъж тук :) Поздрави!

      Изтриване
  10. А,бе подозирах аз,че си образувала името на блога си от любимата игра...познала съм! Ако си направя блог и аз,сигурно ще го назова Cook Raider...ха-ха-ха! Иначе тортата ти,Люси е умопомрачителна! Вътрешно преживяване! Duende!😍

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Рени ! И твоето име не е лошо, но внимавай, че една буква може да промени много ..хаха :) В интернет тролове дебнат отвсякъде!:) Усмихнат ден!

      Изтриване
  11. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Айде, айде, Ади...и двамата имате накъде да трупате, каквито сте фини :) Обичам ви! Прегръдки!

      Изтриване
  12. Здравейте, в Кауфланд (Кюстендил) съм и в този - фиксатор няма, мога ли да го заменя с друго?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Можете да го пропуснете или да сложите желатин. Ако ползвате растителна сметана като мен, разбиването и по-продължително я прави твърда и не може и да не се слага фиксатор. Можете да го закупите и от интернет, но понякога хората го пропускат в Кауфланд - надявам се сте попитали, тъй като може просто да не сте го видели. Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  13. С какво друго мога да фиксирам сметаната?

    ОтговорИзтриване
  14. Милост нямаш, а?
    Поредната много вкусна и красива торта, заминава веднага в моя списък за правене...ама не мога да насмогна, бре:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз те знам..само така казваш, а после като погледна, сто неща си направила! Прегръдки, мила!

      Изтриване
  15. Готова :) не фиксирах, но и отвън не можах добре да измажа. Как да кача снимка?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дени, може да ми изпратиш линк или да я качиш на страницата на блога! Поздрави!

      Изтриване
  16. Люси, здравейте! Бихте ли могли да ме ориентирате как да коригирам пропорциите за тава 26 см, тъй като не ми се иска да се губи от височината на тортата? Освен това, тортата подходяща ли е за оформяне на 16 парчета от гледна точка на нарязване и сервиране предвид муса? Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Анонимен! Мисля, че за по-голяма торта може да напарвиш доза и половина или напарво двойна, ако искаш да е толкова висока. Но ако искаш да има повече парчета, което ще ги напарви и по-тънки в разрез, в сравнение с моите, може би ще е по-добре да бъдат една идея по-ниски, за да не килват прекалено. Поздрави и сладко похапване!

      Изтриване
  17. Здравей! Ако имам тава 26 см със свалящи се стени и не държа тортата да става по-висока мога ли да използвам същото количество продукти? Ще се развали ли нещо?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Доника! Мисля, че тортата ще стане по-нисичка, но щом това не е ефект, който целиш, мисля, че ще стане и с твоята тавичка. Поздрави!

      Изтриване
  18. Торти по принцип или не обичам или ако ям то е една две хапки. Реших да направя тази на Люси за рождения си ден- просто останах очарована. Гостите си облизаха пръстите , а аз съм на мнение , че ще се прави вече като традиция в къщи - за всеки повод!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много, много се радвам! Прегръдки най-сърдечни!

      Изтриване
  19. Здравей,Люси !!Първо ти благодаря за страхотните рецепти !!! Тъй като скоро имам повод и тази торта ми хареса.Интересува ме продуктите за какъв диаметър е,защото мисля да е направя във форма с диаметър 26 см.Каква трябва да е пропорцията ? Благодаря ти !!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен :) Напарвих моята във форма с диаметър 20 см, тъй че за 26 ще ви трябва доза и половина за по-ниска торта или двойна доза за висока като на снимката :) Поздрави :)

      Изтриване
  20. Люси, вече съм правила няколко от твоите торти и са просто страхотни и даже ги препоръчвам на една роднина, която впечатлява приятелките си с тях :)
    Каква сметана използваш за фиксиране на бананите - течна готварска (която се използва за спагети например) или тази за разбиване?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За много години, Деси и благодаря за думите :) За сладкиши ползвам винаги сладкарска сметана, било то и не подсладена, но с масленост над 30 процента, за да може да се разбива. Течната за готвене е с по-малко и не е подходяща. По-често използвам растителна, тъй като бухва повече. Усмивки!

      Изтриване
  21. Прекрасна торта , направих я и останах очаровна от резултата. Благодаря за рецептите

    ОтговорИзтриване
  22. Страхотна торта! Стигнах и до нея най-накрая, въпреки че отдавна й се "каня". Имам едно въпросче: не обичам растителна сметана и искам да я заменя с животинска. Но както знаем тя не бива така хубаво. Фиксатор ще свърши ли работа или направо да слагам желатин? Или 2 пак.фиксатор?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Теди! Извини ме за малко късния отговор, но имаше дълги почивни дни :) Мисля, че по-голямо количество сметана и фиксатор ще ти свършат работа, след като стегнат в хладилника ;) Поздрави и усмивки !

      Изтриване
  23. Тази страхотна торта я правя вече втори път. Първият път обаче декорацията въобще не ми се получи. Сега се справих с шоколадовия ганаш, след малко отивам да изказвам. В тази връзка много бих се радвала да видя един пост специално за шоколадовия ганаш и други тънкости при декорирането на десерти :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Глория. Къде изпитваш трудности като цяло с ганаша и какво точно искаш да видиш в такъв пост, за да знам на какво да наблегна. Какво точно не ти се е получило с декорацията. Радвам се, че все пак тортата ти е толкова любима : Поздрави и весело посрещане на празника!

      Изтриване
    2. Първият път не бях разбрала, че ганаш трябва да се охлади и директно заляха с него тортата. Тя обаче беше студена и той почна да се втвърдява преди да се е разтекъл хубаво и стана мамма миа :D Този път долу горе го докарах на вид за измазване, но пък го преохладих твърде много и трябваше леко да го загрея, за да се отпусне. Също така пробвах да правя декорации от бях шоколад, но той явно има много ниска температура на топене заради липсата на какао и направо се топене в ръцете ми. Чудя се ако реша да правя ганаш с бял шоколад какви пропорции трябва да спазвам. Ей такива са ми терзанията :)

      Изтриване
    3. Глория, за белия ганашш правя поне шоколад и половина за 100 мл сметана, а понякога. Понякога отнема повече време а стегне също, но в хладилника стяга бързо ;)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...