петък, 22 март 2019 г.

Веган ( Постни) бургери от червен боб / Kidney beans burgers ( Vegan)


Не мога да повярвам колко съм ентусиазирана да ви представя днешната рецепта. може би защото беше изненада и за мен самата. Знаете, че съм честна и винаги си казвам всичко, не защото  не мога да си държа езика зад зъбите, а защото имам съвест ,която ме изяжда и на сън ако нещо не било както трябва. Знаете също, че много обичам продуктите на Bonduelle, рецепти с които съм ви показвала не веднъж като доказателство за това твърдение. 

Обаче червения боб винаги съм го пренебрегвала. Не само в консерва, ами по принцип. Преди време си купих един пакет, защото четох, че е много полезен и хранителен, особено за балансирана диета, но така си седи в шкафа и все не стигах до него да сготвя. Е, добре, че са приятелите ми от Бондюел, който ми дадоха задача да има приготвя нещо с червения им боб, за което съм им хиляди пъти благодарна. Ама наистина!
 Когато казах на половинката, че ще правя веган бургери за вечеря, той за малко да размисли дали да се прибира, но аз бях твърдо решена да променя неговото мислене, а с това и моето. Ядем твърде много месо, и като кажа твърде много - говоря за наистина много. Освен това са пости и нищо няма да ни стане един петък да запостим и ние като хората. Да опиташ нещо ново и непривично не винаги е лесно, но истината е, че промяната идва от нас - тези, които готвим у дома. Е, не успях да извадя хляба от уравнението, затова направих бургери, но вие може да сготвите рецептата във формата на кюфтенца и да го премахнете или да използвате пълнозърнест.



 Приготвих и за майка ми, да има за вечеря и в края на деня, всеки остана ИЗУМЕН. в това число и аз. Попитах ги какво име харесало най-много и мненията бяха следните - хубавото на тази сандвич е, че "месото" остава меко и ароматно дори като изстине, докато с обикновения бургер не е така. Освен това, макар да хапваш доста не ти става тежко, а благодарение на подправките, които слагаме на месото, уханието на бургерът е почти едно към едно. 

Отгоре на всичко направих и една постна майонеза ( говоря ви съвсем веган) с чорбата от консервата, която има абсолютно същия вкус на майонеза. Ох, така ми се иска да мога да ви натикам по едно парче от всичко в устата сега, за да ви убедя, че не говоря приказки. 

За себе си знам, че този вид бургери ще останат в нашето меню и занапред и червения боб опредено предизвика любопитството ми. И сега идва още една чудесна изненада, в която съвсем лесно може да спечелите много полезна НАГРАДА  - ФИТНЕС ГРИВНА, осигурена от Bonduelle, като част от тяхната кампания" ГОТВИ ВКУСНО, ЯЖ ЗДРАВОСЛОВНО".



 Един от вас, който  постави в коментарите на някои от постовете ми за бургерите на страницата ми във фейсбук  ВАША снимка свързана със здравословен начин на живот - вашето хапване за деня ( готвено или просто плодове, зеленчуци, лека закуска), разходка на чист въздух с приятели или домашен любимец, планински преход, тренировка от фитнеса или просто кадър, който ви е мотивирал за по-добър живот този сезон. Стига снимката да е ваша - всичко по темата е възможно. Колкото по-интересно и креативно - толкова по-добре!!!! Разровете се в телефоните си или пък излезте днес и напарете такава. Наградата си заслужава и ще може да изпратим до всяка точка на света, така че да се включат и тези от вас, които не са в страната в момента:) 
На 29. 03. 2019- петък ще спечели един от вас тази полезна гривна, която може да ви помогне да влезете още по-бързо във форма за лятото! Нямам търпение да видя снимките ви, а з ада участвате натиснете ТУК!!!! :) 

За още повече награди следете страницата на Бондюел, където всяка седмица ще има още мини-игри със страхотни награди, като тази седмица е тази игра тук.
А сега преминавам към рецептата, защото тази трябва да се знае!!!

Необходими продукти:
480 г отцеден червен боб Bonduelle ( 800 г консерва)
2 средно големи варени картофа
2 с.л. пълнозърнесто брашно
2 с.л. галета ( още за овалване)
1 глава лук
2-3 стръка магданоз
1 ч.л. подправка за скара
1 ч.л. млян кимион
1/ 2 ч.л. черен пипер
12/ ч.л. лют пупер
сол

За бургерите още:
хлебчета
домати
зелена салата
зеле
лук

Розова веган майонезата:
60 мл аквафаба от черен боб ( водата от консервата)
200 мл олио ( може и по-малко)
1/2 ч.л. сол
1/2 ч.л. захар
няколко капки лимонов сок

Започваме като отцеждаме червения боб от консервата, но ще запазим сока за нашата майонеза.

Намачкваме боба с преса за картофи и прибавяме предварително сварените картофи, които също объркваме и намачкваме. Към тази смес прибавяме още нарязания на ситно лук и копър.



Последно слагаме в купата брашното галетата и подправките. Ако използвате типични подправки за месо, ще подсилите вкуса на бургера ;)  


Разбъркваме всичко добре и взимаме малко по малко от сместа, оформяйки плескавици с големината на питките. За разлика от месните, тези не се свиват при печене/ пържете, затова и много по-лесно може да прецените големината им. Моите питки бяха доста големи, така че от сместа ми излязоха някъде към шест големи бургера, но с по-малки ще ви е по-лесно да работите и ще излят повече бройки. А ако ги направление на кюфтета - ще излязат поне двадесет.
Овалваме плескавицата в галета и я нареждаме върху поднос или дъска, Прибираме във фризера за около 15-20 минути, да се стегне за малко, докато загряваме тигана ( или фурната).

                             

Може да ги изпечете, но аз предпочетох да ги изпържа в съвсем малко кокосова мазнина, макар и олио да ползвате - няма да станат вредни :) 
Запържваме ги до златисто от двете страни. 


Докато бургерите се готвят, правя набързо майонезата. Отделяме около 60 мл от сока на боба, който се нарича аквафаба и го разбиваме с пасатора, докато стане на пяна. Прибавяме захарта, солта и лимоновия сок и продължавам е да разбиваме, като постепенно прибавяме и олиото.

                                                    
 Аз сложих повече сок и по-малко олио, затова и моята майонеза стана по-рядка, но исках да напои хлебчето, тъй като както казах бяха доста големи питки. Рецептата за майонезата видях от тук.
Получи се с много нежен розов цвят, но на вкус - като на обикновена майонеза



След като бургерите станат, запичаме набързо и хлебчетата в тигана и след това намазваме с майонезата.

                            

Слагаме малко зеле или зелена салата, а отгоре бургера :) 


Гарнираме с останалите ни зеленчуци по избор и вкус, като може да сложите пресне или леко запържен лук.


Гарантирам ви, няма да съжалявате, нито някой у дома ще го направи, ако ги изненадате с тази вкусотия, пък ще може с тази снимка да се включите и в  играта ( или някоя друга - ( no presure) :)  Оставям ви да мислите с каква снимка да участвате, а пък на довиждане пак ще ви помоля да гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител, че времето лети. Номинирана съм тази година в следните категории и ще се радвам да ги спечеля с ваша помощ!

Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “Жител на света” -     https://kulinarninagradi.com/glasuvane/jitel-na-sveta/2/ 
Категория “Бързо и вкусно” -      https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Гозбите на баба” -    https://kulinarninagradi.com/glasuvane/gozbite-na-baba/1/
Категория “Топло от фурната” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/toplo-ot-furnata/3/

Моля, отделете една-две минути и гласувайте за мен, а пък аз цяла година ще отделям време да изпълнявам кулинарните ви желания. Ето как да го направите:

Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Изисква регистрация, но дано това не ви спре да ме подкрепите, пък и може да я помни от минали години :) . 
От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".

Благодаря на всеки, който ще го направи!

А за още повече рецепти, тайни от кухнята и как преминава деня на блогъра, може да последвате моят инстаграм акаунт тук  https://www.instagram.com/lussievtimova/

П.п. Гласувайте, моля!


 Харесва ли ви публикацията и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!

8 коментара:

  1. Люси,
    страхотни бургери, известни са във веган храненето.Аз правя подобна майонеза, но не само с водата от консервата, а и с малка част от зърната / грах, боб или нахут /.Става чудесна майонеза.Ще изпробвам и твоята рецепта, а веган храненето и суровоядството не е чак толкова трудно.Особено днес когато има толкова голямо разнообразие от постни храни.Но морските дарове и охлювите също се считат за постни храни.Така,че нормално е по време на пости да се употребяват, също и рибния хайвер се счита за постна храна.
    Поздрави и усмихната пролет !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за съвета, Лени!Ще опитам обезателно! вече никога няма да хвърлям аквафабата - крие толкова възможности :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  2. I'm appreciate your writing skill. Please keep on working hard. Thanks for sharing.

    ОтговорИзтриване
  3. Елена Милева5 април 2019 г. в 21:55

    Чудесни кюфтета се получиха!Хапнахме си ги с удоволствие и наслада! Благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за споделените отзиви, Елена! Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  4. Здравей, Люси!
    Следя редовно блога и съм експериментирала с някои от рецептите ти за торти, макар и рядко крайният резултат да е толкова добър.
    Днес пробвах да направя тези бобени кюфтета и майонеза. Кюфтета в общи линии ми се получиха. Част пекох на фурна, част изпържих. Печените станаха странни - трябва ли да се прави още нещо след като се овалят в галета? Самата галета сякаш не се изпече...
    По-големият ми проблем обаче беше с майонезата. Бях много любопитна какъв ще е резултатът и затова се реших да изпробвам самата рецепта. За съжаление обаче, въобще не се получи. Докато разбивах "аквафаба" всичко изглеждаше добре, но като почнах да прибавям олиото стана прекалено течно. В крайна сметка олиото, което добавих беше по-малко от 200мл, но консистенцията беше почти като вода. Разбрах, че няма да стане никаква майонеза и оставих съда. По-късно го погледнах и изглеждаше като пресечена, разделила се на пластове. Имаш ли предложения къде може да съм сбъркала?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Новак :) При печенето, може би е добре да се залеят леко с олио, за да може да не са толкова сухи, но затова и пържения вариант е по-вкусен :) Майонезата ot aquafaba и за мен е нова и мисля, че в зависимост от самата аквафаба може да стане по-рядка, след като разгледах различни видове рецепти в ютуб и мрежата като цяло. Ползват я предимно за дресинги, но попаднах и на такива, които стават доста гъсти, но забелязах, че вместо с пасатор, ги правят на кухненски робот или блендер. Ще ти сложа линка към видеата с клипчета от аквафаба, с които може да сравниш дали има стъпки, които си направила и ти :) Аз ще продължа с прочуването на въпрос и ако забележа някаква златно правило ще го споделя първо тук :) https://www.youtube.com/results?search_query=aquafaba+mayonnaise

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...