понеделник, 19 февруари 2018 г.

Боб чорба / Bean Soup


Много се чудех с какво да ви нагостя в началото а седмицата, след толкова много хамкане вчера. Реших, че един бобец ще свърши работа. Все пак пости са и макар самата аз да не го спазвам, не пропускам да ям постно поне веднъж - два пъти седмично. ( Защото през останалото съм на месо и риба:))

Много обичам боб и въобще и други варива, като леща и грах, но рядко си ги представяме като нещо, с което може да впечатлим някой. Сиромашка гозба, както му казват.
Ако преди време отидеше на гости на баджанака и ти сложат бобец, сигурно нещо не са ти са се зарадвали на визитата.
Нещата обаче се обърнаха  и все по-често чувам реплики от рода на " Имаш ли нещо по-леко, че преядох от месо тия дни".
Същата работа като с пищните десерти в сравнение с бабините стари рецепти за такива, за които ви говорих пред седмица. Изобилието ни кара да ценим още повече топлите спомени за вкусните български гозби и мога съвсем честно да ви кажа, че самата аз съм си поръчвала да хапна боб в ресторант не веднъж или два.
Така и не се сещам да си го сготвя сама, но отида ли някъде и имат боб чорба, веднага в мозъка ми излиза фантазия за къкрещо гърненце, тихо посръбване и сладко топене на залък в чинията. Ех, размечтах се...
Важното е, че мечтата ми стана реалност с рецептата за боб чорба на мама. И вие може да си направите една такава гозбичка, която да ви чака у дома за вечеря.


Както виждате, навън е все още хладно, затова това няма да е лоша идея, тъй като ще спестите от отопление. Защото мотото на боба е - "И стомахът пълен и гащите топли." :)
Гарнирайте ги с някоя и друга люта чушчица и няма да се усетите как си слагате втора купичка.


Във всеки блог трябва да има рецепта за боб, затова ето и моята:

Неоходими продукти:
1 купичка боб ( около 400 мл)
1/2 ч.ч. доматен пюре
1 глава лук
1 бр. морков
2 бр. чушки
олио
сол и сух джоджен


Слагаме боба да се накисне от предната вечер, но може и сутрин преди да тръгнете за работа и да го сготвите вечерта :) Изхвърляме водата и слагаме нова, студена, някъде два пръста над нивото на боба.


Слагаме на котлона да ври, а като заври добавяме малко олио ( аз слагам на око, но не искам да е много мазен) и нарязаните на ситно лук и чушки - червена и зелена.


Оставяме боба да къкри до пълното му сваряване ( тук вече трябва да си го проверявате с виличка колко е мек, защото зависи от сорта какъв е, ще е различно и времето). Накрая прибавяме дометеното пюре ( или млени домати), сол на вкус ( при мен е около една супена лъжица) и накрая поръсване със сух джоджен.


Бобът ни е готов :)
Да ви е сладко!  ( на мен определено ми е ;) ) 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!



6 коментара:

  1. Люси,
    подходяща гозба днес, началото на Великия пост.Спомням си преди години как хората 2 - 3 пъти в седмицата готвеха боб.Даже на Бабинден правеха специално боб в гърне за децата и ние като малки го консумирахме в пръстени гювечета с дървени лъжици.Ех, спомени.Припомни ми ги с тази чудесна, семпла рецепта.
    Лек, спасителен и мирен пост ! Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени :) Така хубаво си го описала, че е като в приказка ;) Прегръдки и усмивки!

      Изтриване
  2. Само че махни тази сребърна лъжица, защото хич не си пасва на керамиката и вкусната чорба...

    ОтговорИзтриване
  3. Един път бях пробвала да направя боб и беше провал. Но с тази рецепта опреселено ми се получи и от тук нататък ще го правя така. Просто и много вкусно. (Само че не постим в момента, така че добавих и изпечена домашна наденичка и накрая малко чубрица)
    Благодаря отново за рецептата!
    Начинаещите домакини имаме нужда точно от такива ❤

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за милите думи, Деси! Ще гледам да помагам с всякакви рецепти :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...