събота, 21 октомври 2017 г.

Оризов пудинг с карамелизирани круши и орехи /Creamy Rice Pudding With Pears And Walnuts



Студено, топло, слънчево, дъждовно, весело, тъжно..такова е времето през октомври, такава съм и аз. Тъкмо се заредя с енергия и върша по сто задачи на ден и на следващия ден се събуждам с тежест в главата и едвам се вдигам от леглото. 


Тъкмо нагодя организма си към по-хладното време и мисленето си към мрачните тонове навън с подходяща музика и дрехи и след ден-два пак светне това слънце да ме заслепи като вампир - ранна утрин. Не искам да мрънкам, но може би именно заради това непостоянство в климата се разболях, а кой не е леко кисел тогава?! 

Гърлото така ме болеше, че нищо не можех да си представя да ям, докато не попаднах на тази рецепта - нежен и гладък, кремест оризов пудинг с карамелизирани круши..ммммммм

Един много семпъл десет, но носещ незбарвим вкус и усещане за есен.



Моята рецепта, за разлика от моето вдъхновение, е малко по-простичка и лесна за приготвяне, като за оризовия пудинг се спрях на рецептата на мама, която гарантира най-успешния и вкусен метод за нея. Откакто го е открила всеки втори я кара да му прави мляко с ориз и реших, че и аз ще взема да си го спретна по съшия начин  - хем да го опитам и аз, хем да се науча и аз на тази тънкост, ако пък ще дойде толкова специална.
Но няма да отлагам повече, ето и самата рецепта:


Необходими продукти:
За оризовия пудинг:
1/4 ч.ч. ориз
1 л прясно  мляко
1/2 ч.ч захар
1 пръчка канела ( 1/2 ч.л. на прах или повече)
кората на лимон
1 ванилия

За крушите:
2 бр. круши
1 литър вода
200 г захар
1 пръчка ванилия

За карамела:
25 г масло
25 г захар
2 с.л. мед
орехи

Започваме като накисваме ориза за половин час в хладка вода.
През това време пошираме крушите. Измиваме и обелваме плодовете. В касерола кипваме водата,захарта и ванилията, а след това прибавяме и крушите. Оставаме ги да къкрят за 10 минути, докато омекнат добре и забито в тях ножче се изважда лесно.


Дърпаме от огъня и оставяме да се охладят. 
През това време, прибавяме ориза към кипналото мляко с канела и оставяме да врат около 30 минути на слаб огън.

                     

След половин час добавяме и захарта и лимоновата кора и варим още 30 минути, като разбъркваме периодично.
Готовия пудинг разпределяме в чашки или купички и оставяме на страна.

                     

Накрая приготвяме карамелизираните круши. За целта слагаме маслото в тигана и поръсваме със захарта, а отгоре нареждаме крушите - разполовени или нарязани на резени. Добавяме и меда отгоре, както и шепа орехи. оставяме всичко да се карамелизира, като обръщаме крушите и от двете страни.


Накрая разпределяме от ароматните плодове и ядки върху вече ухайния ориз.


Веднага щом загребах с лъжичката през нежната и сочна круша до пухкавия, кремест ориз , устата ми се напълни с неутолимото желание да изям цялата купичка.


Приканвам ви да опитате и вие този вкусен десерт и да се убедите сами, а ако искате да впечатлите някого - пригответе му го и той със сигурност ще ви каже, че никога не си е представял, че млякото с  ориз може да бъде толкова изискан и впечатляващ десерт!
 Сладки почивни дни, приятели! 



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели!


16 коментара:

  1. Ех,мила Люси,тъкмо за n-ти път днес проверявах за нова публикация от теб,когато ми изгря като слънце този твой направо"главорезен"пудинг!;)Тъкмо се чудех какъв десерт да спретна,а ти както всеки път ме срази с финес и оригиналност!Пожелавам ти бързо оздравяване!Тъй като по това време на годината живея в Бурса,съпругът ми работи тук,вярвай ми,ти си един от пътеводните ми лъчи,когато ме обземе мрачно настроение и носталгия по милата ни Родина...и видя ли прекрасните ти,зареждащи ме с енергия,публикации,знам,че всичко ще бъде наред,когато приготвя нещо от твоите вкусотии;)За днес бях замислила Гръцката ти мусака,а сега ме уреждаш и с десерта:) Благодаря ти за веселото настроение и щипката екзотика,които внасяш в обичайното ни ежедневие, много си симпатична и заразно положителна!;) Прегръдки от твоя голяма фенка! Марта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марта, мила, толкова мили думи, че направо ме зареди с невероятно настроение! Радвам се, че ти харесва и тази рецепта, макар и простичка! Прегръщам те супер силно!

      Изтриване
  2. Представям си колко е вкусно, Люси!
    Изглежда прекрасно!

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда многообещаващ десерт! :)
    Само не разбирам, защо се слага мед!?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Диана. Става наистина по-вкусно с мен :) Опитайте! Поздрави от сърце!

      Изтриване
  4. Люси, както винаги много оригинално и вкусно!

    ОтговорИзтриване
  5. Люси,и от мен супер силна прегръдка,наистина си светъл лъч в кулинарията! Продължавай все така!Ако даваха Нобелова награда за кулинарно изкуство,досега да си я взела няколко пъти!:)Мусаката стана брилянтна, просто й отвях главата на свекървата;)Бъди ни здрава и все така креативна!Дерзай, мила!С огромно възхищение към таланта ти - Марта;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благдаря ти от все сърце отново, мила! Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  6. А дали ще стане с ябълки вместо круши?

    ОтговорИзтриване
  7. Здравейте,току-що приключих с варенето на ориза,но това,което получих в никакъв случай не може да се нарече пудинг,а е по-скоро чорбичка,въпреки че го варих около 1.30 часа.Въпросът ми е дали има грешка в количеството на ориза,защото 1/4 ч.ч е твърде недостатъчно?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Аз също се изцъклих на рацептата на майка ми първоначално, тъй като ми се стори доста мляко за толкова малко ориз, но при мен се сгъсти, след като млякото тръгна да извира. Може да е и от вида ориз, но със сигурност ще опитам да го приготвя и с друг и ще коригирам, ако намеря нередности. Съжалявам, че при вас се получило така :( Поздрави!

      Изтриване
  8. УНИКАЛКО ВКУСНО! От много време се каня да го опитаме, но все не ми оставаше време :( Днес най-накрая се дореди и съжалявам, че не го приготвих по-рано.
    Продължавайте да ни зареждате с такива уникални вкусотии :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. МНОГО БЛАГОДАРЯ :) Много обичам отзиви, в които се усеща, че някой наистина е харесал нещо и няма по-приятно нещо, което да прочета. Сякаш ответната радост ме зарежда :) Благодаря, че отдели време да ми напишеш отзив!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...