понеделник, 3 април 2017 г.

Пълнени гъби в бутер тесто / Stuffed mushrooms in puff pastry


Може да е понеделник, но сякаш не го усещам толкова тегав както преди. Не, че нямам нужда да започна деня си с щедра чаша кафе, но някак топлото и слънчево време навън, по-дългия ден и неустоимото ухание на козунаци, които се носи из въздуха правят ежедневието къде къде по-приятно, пък било то и първия работен ден от седмицата. 
Заради цяла пролетна идилия ли, не знам, но вдъхновението така ме връхлетя тези дни, че страницата с "чернови" се пука по шевовете от рецепти и то коя от коя по-вкусна, интересна и оригинална. 

Ще ви се иска тази седмица да хвърляте по едно око на предложенията в блога, защото сигурна съм, ще ви изненадат много приятно, пък и ще ви дадат много идеи за предстоящите празници.

Днес обаче стартирам с едно предложение за бърза вечеря, като се стремя да ви предлагам поне по едно такова всяка седмица. Представям ви изкусителните пълнени гъби с кайма и кашкавал в бутер тесто.


Така се случи, че купих гъбките спонтанно, но в магазина имаше една касетка невероятно красиви, бели и средно големи гъби, които веднага си представих пълнени. Размотавах ги в хладилника няколко дни, като накаря се реших, че трябва да им измисля рецепта. Така и ми хрумна тази идея за пъленеи гъби с кайма и кашкавал, обвити в бутер тесто. Получиха се един вид "Уелингтони", като следващия път ще ги пробвам да ги напарвя и постни. 
Нали съм си месар обаче, нямаше как да не ги напарвя първо с месце, а рецептата получи толкова високи оценки, че веднага се записа в тефтера за често готвене.


И така, преди да премина към рецептата, която е наистина много лесн аи бърза и съвсем безпроблемно ще може да си я напарвите още днес, ще ви помоля да дадете гласи си за мен в тазгодишните награди на Блоговодител.  А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. (Ще трябва да изчакате няколко секунди да превключи отново на платформата за наградите) От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана:
С аромат на ванилия (Най-добър блог със сладки печива и десерти)
-Сладко удоволствие (Най-добър блог с рецепти за торти)
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


Ето и самата рецепта:
5-6 бр.  гъби печурка ( средно големи)
250 г кайма ( аз ползвах овкусена за скара)
150 г кашкавал
400 г бутер тесто
1 яйце
сол/ черен пипер

Започвам като почиствам, обелвам и подсушавам гъбите.


След това слагам една лъжичка от каймата в тях, после резенче кашкавал, отново кайма и отново резенче кашкавал. Аз използвах скаморца, но вие може да ползвате и друг ваш любим вкус. 


Завършвам с още малко кайма. Повечето кайми са овкусени, но за всеки случай подправете гъбите и каймата с малко сол и пипер на вкус.


Разточвам бутер тестото, тъй като аз ползвам такова на блокче, като след това изрязвам парчета, с които увивам гъбите. Завивам ги, като запечатвенето на тестото става от страната на каймата. 

Нареждам гъбките в леко намаслена тавичка, като пробивам малки дупчити през тях, почти до долу, така, че да излиза въздуха и да се изпекат равномерно.
Намазвам гъбките с малко разбито яйце, посолявам още веднъж и пъхам да се пекат в силна фурна за около 20 минути.


В зависимост от големината на гъбите ще варира и времето за готвене, но както казах, това наистина е много бърза рецепта. 


Гарнирах ястито с малко свежа салата - единствената гарнитура, от която има нужда това звършено ястие. 


Наистина  невероятна вкусотия, съчетаваща уханието на гъбите, сочната кайма и разтопения кашкавал. 
Опитайте - няма да съжалявате!
Аз ви пожелавам прекрасно начало на седмицата и до утре!
Усмивки, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...