вторник, 4 април 2017 г.

Сладки "Мечета" на баба Надка / Grandma`s Bear Cookies


Какво съкровище ще ви представя днес, само ако знаете. Една наистина стара и много любима рецепта за вкусните сладки - мечета на баба Надка. От малка помня как сладките й винаги присъстваха на масата на по-големите празници и се чудех как да си хапна колкото може повече, преди нашите да са ме изловили, "че си развалям вечерята".

Тогава все се чудех защо моята баба не приготвя такива сладки, а все някакви солени тестении като баница с праз и лапад, които намирах тогава не само за невкусни, ами направо като кармично наказание, че не съм закусила като хората.

За мое щастие след толкова години най-сетне успях да се добера не само до рецептата, но и до ценния тефтер на баба Надка, която бе така любезна да ми го заеме. И макар в него да има няколко класически рецепти, които предизвикаха любопитството ми, знаех коя ще е първата, която ще направя:
Невероятно меките и нежни сладки - мечета от моето детство. 


Това е една рецепта, която е изключително икономична, излизат много бройки, наподобяват меденки, но с много по-фино ухание и най-хубавата част - стават все по-вкусни с всеки изминал ден!


Сигурна съм, че с малко модифициране тези мечета ще станат чудесни зайчета за Великден, но аз нямаше как да не ги направя първо в оригинал. И така, преди да премина към рецептата, ще ви помоля да дадете гласа си за мен в тазгодишните награди на Блоговодител, където съм номинирана точно в категориите за торти и сладкиши.
Старая се те да изобилстват тук, както като количество, така и като качество. А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. (Ще трябва да изчакате няколко секунди да превключи отново на платформата за наградите) От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана:
С аромат на ванилия (Най-добър блог със сладки печива и десерти)
-Сладко удоволствие (Най-добър блог с рецепти за торти)
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 


Ето и самата рецепта:
Необходими продукти за 40 бр. сладки:

2 бр. яйца
1 ч.ч. захар
1/2 ч.ч. олио
2 големи супени лъжици мед
1 с.л. канела (равна) 
1/2 ч.л. сода, загасена с оцет 

Започвам като разбивам с миксера яйцата със захарта на крем.

                      

Пресявам си около половин килограм брашно и прибавям една трета от него към тестото.


Прибавям още канелата, загасената с оцет сода

                     

и меда. Пускам миксера и започвам да прибавям постепенно от олиото и от останалото брашно.


Тестото може да поеме и повече олио, но аз предпочитам да го доомеся върху леко намаслен или набрашнен плот, докато получа хубаво, гладко, съвсем леко лепнещо тесто. 
Покривам с кърпа или опаковъчно фолио и оставям да си почине 10-15 минути. След това разделям на две части.


Разточвам едната част на лист върху намаслен с олио плот и с чаша изрязвам кръгчета - 40 бр. 


Редя в тава с хартия за печене и пека на 160 градуса около 5 минути (в зависимост от дебелината на бисквитките!)


Останалата част от тестото също разточвам на лист, като изрязвам отново 40 бр. кръгчета. С помощта на капачка от паста за зъби или химикал, изрязвам очичките и ги поставям за ушички.
От останалото тесто изрязвам и носле за мечето и поставям в средата. (Моят опит показа, че върху намаслен плот бе по-лесно да се изрязват сладките, отколкото набрашнени, както и по-лесно залепваха самите детайли)


Редя и горната част на сладките в тавата и пека отново, докато крайчетата порозовеят.


Оставям готовите сладки да се охладят напълно, а след това слепвам с мармалад, който е добре да бъде по-фин и без големи парченца.
Хубаво е сладките да останат да отлежат два-три дена, за да омекнат напълно, но тъй като аз ги направих по-тънички, 



излязоха не само още повече бройки, но и омекнаха още на следващия ден.



Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

26 коментара:

  1. Ооо, Люси, знам ги аз тези мечета, и аз съм ги правила и продължавам да ги правя.Децата много им се радват, а твоите са страхотни усмивковци. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Напълних си шепите и си тръгвам, ще си похапна сладко, сладко, мммм
    Чудни са, Люси! като си представя как се топят в устата...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Танче! И джобовете напълни :) Има достатъчно!
      Прегръдки, мила!

      Изтриване
  3. Страхотни сладурковци и за красота и за подслаждане:). Много готина рецепта, Люси и красиво представяне! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Почерпи се - има за всички :)
      Усмивки, мила!

      Изтриване
  4. Медени сладурковци - неустоимо изкушение, Люси,
    страхотна рецепта от баба Надка и твоето изпълнение също.
    Усмихна ме, благодаря, поздрави и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Диди!
      Изпращам ти още много усмивки и цяла шепа бисквитки!

      Изтриване
  5. Страхотни сладки са! Браво, Люси! Както винаги...

    ОтговорИзтриване
  6. Bravo na gotva4kata samo kato gi gleda 4ovek I pregladnqva:)sina mi ima alergia kam med kak da go zamenq I moje li s 6okolad4e

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. с една дама предположихме, че може би може да се замени с кленов сироп. Боя се обаче, че завив какъв е шоколада, може да не омекнат така, както с мармалада .

      Изтриване
    2. Blagodarq 6te probvam s maslo pudra i 6okolad kato krem4e

      Изтриване
  7. И аз съм правила тези меченца на моите деца, като заедно с тях съм правила и "негърчета" , т.е когато ушичките се залепят малко по-надолу се получават детски главички.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделената идея :) Весели празници!

      Изтриване
  8. Може ли с течен шоколад да се слепват

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По принцип може, но течен шоколад не омекват така както с мармалад :)

      Изтриване
  9. Здравей, Люси! Мислиш ли, че тези сладки са подходящи за декорация с глазури, шарени стърготини и т. Н? Иска ми се с дъщеричката ми да направим пробни великденски бисквити във формата на яйца

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Петя! По принцип може да се украсяват, но за декориране ви препоръчвам и тази рецепта - https://lussisworldofartcraft.blogspot.com/2018/03/rabbit-cookies.html Поздрави!

      Изтриване
  10. Уникални са! Миналата есен си направих шипков мармалад и пасна идеално на тези душички. Смесих го с малко масло, за да станат още по-ароматни. Благодаря ти, Люси за поредната прекрасна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря за коментара ти, Ив. Обожавам шипков мармалад! Прегръдки!

      Изтриване
  11. Уникално вкусни са, благодаря, че ги сподели! Направих ги на топчета и така изпекох, нещо не успях да изрежа хубави кръгчета. Къде съм сгрешила с тестото, не знам - не беше много лепнещо, разточваше се добре, но изрязването беше трагедия.
    Медът заменям или със сироп от агаве, или с меласа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Дани. Може би и тези промени са достатъчни да направят тестото малко по-различно, но щом си им намерила хватката, пак е добре. има куп други методи за оформяне на бисквитки които може да напариш :)

      Изтриване
    2. 🥰 люси, половината вече са изядени. Децата са доволни, мъжът също, а на мен най-ми допада, че са мекички, вкусни и че всички ги харесват.
      Весели и уютни празници!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...