сряда, 19 април 2017 г.

Козуначена торта "Крема" / Easter bread cream cake


Днес ще ви предложа една тортичка, която ще ви е изключително полезна след великденските празници, защото може да използвате де що имате останали козунаци. Аз тази година не мога да се похваля с такива, защото всичко изядохме до трошичка, но тази вкусотия направих миналата година, когато имах няколко, така да наречем не толкова любими за мен резултати.
Тортата е изцяло моя импровизация, като предлагам много възможности за импровизации, което вярвам, че много ще допадне на повечето от вас.
Тъй като козунаците стават доста сухи, когато мине време, сметнах, че най-добрия начин да ги комбинираме с повече крем. Този път избрах един от най-лесните такива, както и най-ароматен и вкусен - крем банан.


Актуализация 2018-та година: Преди да премина към рецептата обаче, искам отново да ви помоля да ми дадете още повече стимул да ви представям винаги добри, изпитани и интересни рецепти, като гласувате за мен в тазгодишните награди на Блоговодител. 
Номинирана съм в цели четири категории. А ето как да гласувате за мен: 
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)


Благодаря от сърце на всеки, който ще го направи, защото вашата подкрепа значи много за мен и ме вдъхновява да продължа напред да създавам, изнамирам и споделям все така добри и подробни рецепти! 



Ето какво ви трябват като продукти:
Около 800 мл прясно мляко
70 г нишесте банан
 1 ч.ч. захар
150 мл сладкарска сметана за разбиване
1 пак. желатин
банани, шоколад (ови яйца с крем) , ядки
стар козунак

Исках да направя една богата на крем тортичка, в който да сложа различни видове плънка - от банани, до останалите ми шоколадови яйчица, а защо не и още парченца козунак, Нарязах козунака на филийки и наредих половината на дъното на формата. Моята бе с размер 20 см в диаметър.

               

Ако козунака е много сух, сиропирам с малко от прясното мляко.


Следващата стъпка е да приготвим нишестето.Аз го приготвям според инструкциите, като сварявам две трети от млякото със захарта, а другата една трета размивам с нишестето в купичка. 
Когато млякото тръгне да завира, прибавям нишестето и разбърквам енергично с телена бъркалка, докато кремът се сгъсти напълно.

                  

Дърпам от огъня и прибавям набъбналия желатин, който предварително сме накиснали с малко вода според описанието на опаковката. Разбъркваме желатина в крема, докато се разтвори напълно.


Оставяме крема да се охлади достатъчно и прибавяме разбитата на твърд сняг сметана.Винаги покривайте кремовете с пласт прозрачно фолио плътно , за да не образуват коричка.


Изсипвам пухкавия бананов крем върху козунака и почвам да пъхам в него шоколадовите яйца. Вие може да наредите купчета козунак, шоколад, парченца банани или други вкусотийки, които ще ви се вържат вкусово и искате да изразходвате.


Може да излеете крема на два паста и да сложите още един пласт козунак по средата. Отгоре нареждам още един пласт от козунака и пъхам в хладилника тортата да стегне. 
След като се охлади и кремът стегне, изваждам от формата и украсявам по желание- при мен с млени ядки, ганаш и бисквитки.


Може да не правите такава пищна украса, но аз имах тези неща така и така у дома. 
Ако рецептата ви е допаднала, както и комбинацията на банановия крем с ароматните козуначени "блатове", нямам търпение да видя и вашите вариации на тази тортичка.
Усмихнат ден, приятели! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


2 коментара:

  1. Думите са излишни, както винаги уникална рецепта.

    ОтговорИзтриване
  2. Направих я днес,ще пиша за резултата,макар че съм сигурна че ще е превъзходен! Благодаря за рецептата Луси!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...