вторник, 7 март 2017 г.

Рецепти от филми : Хари Потър и Еклерова торта / Profiterole cake / Harry Potter and the Eclair Cake


Странно, но факт! Тази торта е изцяло вдъхновена от филмовата поредица за Хари Потър и по-точно "Хари Потър и Орденът на феникса". А ето как стана всичко:

Шетам си аз из кухнята, но ми трябва някакъв фон, който да слушам с едно ухо, а телевизор не ползвам от години, тъй като от там нищо хубаво не излиза.
И докато обикновено това е музика от моята зловеща плейлиста, то този път реших да си пусна един от филмите за Хари Потър. Още щом чух първите ноти на встъпващата мелодия, в душата ми стана едно такова приказно и по детски му весело.
Направих си кафе, грабнах судокуто и реших да направя една пауза, докато хвърлям по едно око на филма, който по мои сметки съм гледала около хиляда деветстотин четиридесет и четири пъти .
За моя изненада обаче вниманието ми прикова кадъра, в който Луна си взима парче от една от най-апетитно изглеждащите еклерови торти ин май лайф.






Секунди по-късно Хармаяни си хапва парче от същото кулинарно постижение и притваря очи от наслада.
Направо щях да се задавя с кафето! Хари Потър изглеждаше леко тъжен и притеснен, както винаги, но това е, защото бере гайлето на Волдеморт, вместо да се тъпче с тази сладост.  
Знаех си, че точно като във филма, вече съм омагьосана и няма как да не я приготвя. Трябваше само да си изградя някаква стратегия, как да направя тортата да изглежда така и да бъде точно толкова вкусна, само по картинка. 
Но когато има вдъхновение, идеите не се бавят много. За около половин час вече бях готова с рецептата, бях запретнала ръкави и бях потънала до уши в парено тесто за еклери. 
Разбира се, първата стъпка за това творение бе да си приготвя домашните еклери, за които рецепта вече ви представих тук.


От същото тесто направих няколко средни размера за пълнежа и няколко съвсем малки, които щяха да бъдат за украса отгоре.

Запазих цялостната визия на тортата от филма, защото именно тя ме накара да осъществя Еванеско* върху желанието ми за диета. 

След като завърших творението си, смея да твърдя, че бях изключително доволна от резултата. 
Не само изглеждаше чудесно и точно като от кадрите, но вкусът, вкусът беше толкова прекрасен, че дори киселяк като професор Снейп не би могъл да не каже "Браво". :) 

*Описание: Кара предмета да изчезне.



'Виждано/споменато: От Сивиръс Снейп в Орденът на Феникса
 От лат. evanesco — „да изчезне“.



Няма да се бавим повече с излишни приказки, време е  да направим тортата, а ето как става това;
Необходими продукти:
За блата:
4 яйца
4 с.л. захар
4 с.л. брашно
1 шепа крокан

За пълнежа:
400 г заквасена сметана
200 мл сладкарска сметана за разбиване
2/3 консерва подсладено кондензирано мляко (около 300 г)
1 пак. желатин
13-14 броя еклери ( рецепта тук) 

За украсата:
мини еклери
бита сметана
карамел (рецепта по-долу)
крокан

Започваме с направата на блата. Това е стандартна рецепта за пандишпан, но с добавка от крокан. Размерът на блата е 24 см в диаметър. За целта отделям жълтъци от белтъци. Разбивам белтъците със захарта на сняг, а след това добавям един по един жълтъците.

                          

След това изключвам миксера и пресявайки на порции, с помощта на телена бъркалка или шпатула интегрирам брашното, с въртеливи движения, така че да се запази въздушността на сместа. 


Добавям от начупения крокан, като за да си спестя цялото цапане по направата му, счуквам в хаванче по една голяма фъстъковка и сусамка. Слагам в блата около една малка шепа като количество и поръсвам и отгоре. Пека в предварително загрята фурна на 150 градуса за около 20 минути.
Готовия блат оставям да се охлади във фурната на леко открехната вратичка, за да стане постепенно и да не спадне.

                             

След като блатът се охлади напълно, го разрязвам на половина. Ясно се виждат карамелените парченца от ядките, а ароматът му е неустоим.


Подготовка за пълнежа: За еклерите в тортата избрах среден размер, кръгли и по-пухкави. Направих ги заедно с големите еклери в рецептата от линка, но се спрях на крем, който е само с масло. Исках да е по-плътен, тъй като обграждащият го крем е достатъчно сметанов. 
От дадената рецепта направих тези малки еклери, големите от снимката (бяха около 20 броя) и няколко съвсем малки, които в сурово състояние бяха с размерите на монета от 10 ст. Тях използвах само за украса отгоре. 

Подбрах си няколко подходящи за пълнежа, като предварително си ги разпределих по дъното, за да видя колко ще ми отидат. При мен бяха 13 броя. Съветвам ви да не ги правите много плътни един до друг, тъй като няма да има този красив ефект при разрез. 
След като сте си ги заделили, извадете ги отново от формата и се захващаме с крема на тортата.

                           

За него: Накисваме желатина според описанието на опаковката в малко студена вода. Разбивам половината сладка сметана на твърд сняг и заделям настрани. Другата част загрявам на котлона, като след като достигне степен преди завиране, дърпам от огъня и прибавям набъбналия желатин. Разбърквам в топлата сметана, докато се разтвори напълно.
През това време в миксера нека се разбива заквасената сметана и кондезираното мляко. За по-засилен карамелен вкус може да използвате и карамелизирано мляко, но ако не искате да е твърде сладка тортата, сложете несварено такова. 
Започнете да прибавяте на тънка струйка от желатиновата смес. Важно е и останалите продукти да са на стайна температура (без битата сметана), за да не се пресече кремът.


Ако искате още сладост, тук е моментът да добавите малко пудра захар на вкус. За мен беше ненужно, тъй като бе достатъчно сладка. 
Накрая прибавям и битата сметана, финализирайки крема като още по-пухкав.
Във формата на тортата слагам единия блат, разпределям половината крем, нареждам еклерите и завършвам с останалата половина от крема.
"Затварям" с втория блат. Прибирам тортата в хладилника. Нужен и е около час и ще е стегнала напълно. 

                       
Украсяване на тортата: След като тортата се е охладила, я изваждаме от формата. Измазвам стените й с битата сметана и облепвам с останалия начукан крокан. Украсявам с още малко сметана.
В центъра правя пирамида от малките еклерчета, които слепвам с помощта на карамел.
За по-лесна версия може да разтопите малко бонбонки карамел му, с няколко лъжички масло, но ето как направих аз моя карамел:


Карамелизирах 1/2 ч.ч. захар, след което добавих около 100 мл подсладено кондензирано мляко (или останалата част от цялата консерва) и 2 с.л. глюкоза. Имайте предвид, че този карамел става твърд, така че е идеален за направата на тези интересни "конци" по еклерите и шарки по самата украса, но не е добре да слагате голямо количество на едно място, а по-скоро тънки щрихи.


Ако искате карамелът да е по-течен, добавете към него малко течност - прясно мляко например. Ако тръгне да се втвърдява бързо, върнете на котлона на ниска степен и оставете да се разтопи отново.
Аз се влюбих в тази тънка, леко хрупкава карамелена коричка, под която се крие пухкавата текстура на еклера и плътният ванилово-маслен крем...ммммммм :)


Ако искате и вие да се почувствате като в приказка, доставете си това удоволствие да опитате истинска домашна еклерова торта. 


Няма какво да кажа повече...просто е перфектна! 


Ако ви харесва блога  и работата, която върша, моля гласувайте за мен, като как става това може да видите в публикацията горе в дясната лента на блога за повече подробности, а ако искате, може да ме последвате и в инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/

Усмихната седмица, приятели! :) 


Харесва ли ви публикацията  и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.

Благодаря ви, приятели!

39 коментара:

  1. Люсии, аз съм най-голямата ти фенка ! :* Обобжавам магията на Хари Потър и се опитвам да я пресъздавам в някое сладко изкушение като Butterbeer мъфини, но твоята тортата ти е просто "УАУ". По всичко личи , че е създадена с много магия. Браво ! :*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Удоволствие е за мен да науча името на най-голямата ми фенка! Радвам се, че има и други такива мечтатели сред читатлите ми! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  2. oh my, oh my! Превъзходно изглежда, сигурен съм, че е такава и на вкус!

    ОтговорИзтриване
  3. Уникална!!!На мъжлето любимата еклерова...И с карамел,направо ще се прави!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Вили! Усмивки и сърдечни поздрави!

      Изтриване
  4. Люси крема за еклерите от предната публикация ли е????

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Да, кремът е същия, но втория вариант - с масло, вместо със сметана. Поздрави!

      Изтриване
  5. Reakziatami stom vidq tortata e skachane ot stola tui kato e edna ot liubimitemi i nqma hurpeniw da vidq tvoqt variant koito beshe sumnenie e strahoten na vkus edno golqmo blagodarq i oste tozi week end se zaemam s napravata.pregrutki

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за думите, Анна! Ще се радвам да ти хареса и на вкус! Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  6. Най любимата ми поредица! Непременно ще си спретна твоята версия

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Ще се радвам да ти хареса! Поздрави!

      Изтриване
  7. Фантастична както винаги <3 УАУУУ

    ОтговорИзтриване
  8. Лелеее, ама верно е същата като на филма! Опасна си фурия ти! Страхотна торта, супер визия! Браво Люска!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Йолинка! Радвам се, че магьосница като теб намина за едно следобедно парче торта :) Прегръдки, мила!

      Изтриване
  9. Zdravei, zashto ne mi se stegna krema?Slojih paketche jelatin(10gr), sashto taka i kondenziranoto mlqko, koeto namerih ne beshe kachestvenno(dostatachno gasto).Razpadna se....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Може би и желатинът ти не е бил качествен( или не е приготвен правилно), тъй като все пак желатинът може да желира вода, и макар да не си сложил от правилното мляко, а по-течно, пак трябваше да го желира. Използвай винаги или руско подсладено мляко или това на Dutch lady, консервата се усеща много тежка. Това е правилното усещане :) Надявам се да не са те обезкуражили тези неприятности и да имаш по-голям късмет следващия път. Поздрави сърдечни!

      Изтриване
    2. И аз имам същия проблем с несгъстяването. Моето кондензирано мляко е подсладено на нестле. Сложих го в хладилника да видя дали няма да се постегне. Ако това не стане, какво мислиш, да добавя ли още малко желатин?

      Изтриване
    3. Здравей, Анонимен. Инетересно ми е дали все пак течността се е желирала. Може би е отнело повече време, но пропорциите са точни за тези продукти. Не знам дали конденизранто мляко на Нестеле е гъстото, за което говоря, но все пак си мисля, че желатинът трябва да е достатъчен да желира сместа, дори да е много по-рядка. Ще се радвам да ми пишеш как се е полуило при теб.

      Изтриване
  10. Здравей, Люси! Тортата ти е фантастична, пробвах я само, че нямах време да направя еклерчета, за това купих. Рецептата е много точна, стана перфектна! Благодаря ти, сърдечно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите, Диди! Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  11. Здравей, Люси! Колко грама е желатинът? Живея в чужбина и опаковките са различни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. И тук има желатини с различни грамажи, така че това не е важно. Важното е да използваш толкова, че да е достатъчен за желирането на 500 мл течност. Обикновено го пише на опаковаката колко е необходимо за тази цел, в зависимост от марката. Поздрави :)

      Изтриване
  12. Здравей Люси както винаги правиш страхотни и вкусни торти и тази ще оправдае напълно отново очакванията ми. Само моляте да ме просветлиш със супените лъжици брашно и захар-1 с.л. при теб 30 грама ли е ,тъй като отдавна не съм правила пандишпан и се притеснявам да не стане прекалено тежък блата-вместо 1с.л.аз да сложа 30 грама ,вместо 15гр.ако твоята лъжица е с такава вместимост. Ще правя изненада за рожден ден и ми се иска да не се изложа нещо хаха. Благодаря ти предварително и продължавай в същият дух-всичко което правиш е меко казано СТРАХОТНО!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Гери и благодаря за думите ! Една равна лъжичка е 10 г, но аз слагам с малка купка, така че е около 15 г. Количеството захар е същото. 🙂 Поздрави и успех с готвенето!

      Изтриване
  13. Здравей Люси исках да направя тази прекрасна торта но блата не ми се получи както си написала счуках една фъстаховка и сусамка само че като тръгнах да го пека те се разтопиха и блата стана един течен не се получи незном защо.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Не виждам от какво би се втечнил блата, освен самата фъстаковка да не е била качествена ли, не знам. За първи път имам такова оплакване, а тортата бе правена от доста хора до сега. Предполагам е еднократна ситуация, за която съжалявам :( Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  14. Привет сърдечен!Е те тази торта реших да направя и искам да съм сигурна,че всичко съм разбрала,та въпроса ми е:"битата сметана"?,за разбитата сладкарска сметана ли става въпрос или нещо бъркам? Тази т.нар.бита сметана винаги ме обърква ,особено по кулинарните предавания,никога не съм сигурна за каква точно сметана иде реч.Силно се надявам да се справя с тортичката/точно такава еклерова не съм пробвала т.е. с такива кремове/,но имайки предвид че всички торти и сладкиши,които съм правила от тук винаги са ми ставали едно към едно вярвам че и сега ще се получи.Извън темата децата ми обожават "Баунти" в къщи е тортата за рожден ден!Поздравиииииии...!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Стеляна ;) Много благодаря за думите и много се радвам! Веднага пояснявам - сметана за разбиване може да бъде течна сметана, която става да се бие на сняг. Не е нужно винаги да е подсладна, но ако кажем "течна", има такива, които са само за готвене и не стават за разбиване, макар и течни. Няма значение дали ще е растителна или животинска, затова е въпрос на вкус. Затова и казваме сметана разбиване - ти перецени коя имаш в магазина, дали трябва да й добавиш захар или не, дали да е растителна или животинска ;) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  15. Здравей, Люси,
    Толкова съм разказвал на една моя добра приятелка за тортите ти и колко са уникално вкусни, че тя ме закле да й направя тази за именния ден.
    Надявам се, че нямаш против, но се чудих доста и отворих голямата торба с въпросите.
    Вкъщи не харесваме желатина и го избягваме. Възможно ли е да използвам разбито с пудра захар масло като стягащ агент? Представям си 130 грама.
    А има ли нужда да се напоява долния блат на тортата? Много ме притеснява да не остане сух.
    И последно - за украса, дали шоколад ще може да замести карамела? Имам тенденцията да загарям захар в панички. :)
    Благодаря ти и сърдечни поздрави!
    Иван

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Иване! Имах проблеми с компютъра, та едва днес успявам да ти отговоря. Благодаря първо за милите думи и разбира се винаги съм на линия за всякакви торби с въпроси :)
      1. Може да опиташ с масло за стягане, но не знам дали щети стигне 130 грама, тъй като не съм опитвала сама колко масло му трябва ада поеме за здрава консистенция. Може да ползваш и агар-агар, ако не искаш да е желатин.
      2.Според мен по тортата има толкова много крем, а блатът е нежен пандишпан и не е необходимо сиропиране, но вие познавате вкуса си повече, така че винаги може да си го напоите.
      3. За последното, със сигурност може да замените карамела с шоколад и то напълно успешно :) Надявам се всичко да стане по план да ви хареса тази вкусотия ;) поздрави и усмивки!

      Изтриване
    2. Люси, надявам се бързо да изчезнат тези ти проблеми с компютъра, че ще загинем без вкусотии. :)
      Много ти благодаря за съветите!

      Изтриване
  16. Чудесна рецепта! Смятам да си направя дулсе де лече и да го ползвам вместо кондензирано мляко.Ще се получи ли ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да опитате, със сигурност ще стане нещо вкусно :) Поздрави!

      Изтриване
  17. Здравейте! Харесах си тази торта и съм решила да я направя. Искам само да питам (може и да не е от значение), но колко време преди направата на тортата е добре да си направя еклерчетата - от предния или по-предния ден? Благодаря Ви!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може и от предния ден, да :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  18. Здравейте,формата за блат колко см е? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, може би не сте прочели рецептата - написала съм 24 см. Поздрави

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...