сряда, 15 март 2017 г.

Здравословни пълнозърнести бисквити с шоколад / One-Bowl Whole Wheat Chocolate Chip Cookies



Ето, че дойде време да ви представя една от най-търсените, обичани, популярни и отгоре на всичко лесни рецепти, които съм правила напоследък. Популярна е не само, защото е със сравнително здравословни продукти, но през последния месец съм я правила таман три пъти. Дори Ванчето, като ми беше на гости онзи ден, придружавана от торбичка лекарства и завидна кашлица, не им устоя и изръфа две-три с чая. Ако не се лъжа, напъха няколко в джоба си за из път, а това е голям показател за вкуса им, тъй като от лекарствата нямаше никакъв апетит, милата. Но ето, че моите вълшебни бисквитки свършиха чудесна работа. Още повече й се усладиха, след като й казах, че са здравословни и старателно си записа продуктите. 


Така е то, понякога не ни трябва пищна торта в хладилника, а просто един буркан с бисквитки, за да имаме вкусен, домашен десерт под ръка. 
И ако не се доверявате на мнението на един човек, доверете се тогава на мнението на петнайсет, защото това бе рецептата, която приготвихме заедно с участниците в  Академия "Изпечи с любов" на София мел.

Като гост-лектор за пръв път и аз влязох в ролята на преподавател, че даже надписах и грамоти, което ме върна в годините, когато си играех на даскалица у дома и всички получаваха двойки за кеф и разнообразие. 
Този път обаче имаше само отличници, защото освен, че се позабавлявахме и посмяхме от все сърце, успяхме да сътворим тези вкусни пълнозърнести бисквитки с шоколад. Само ако не сте пекли бисквити, не може да усетите още сега аромата на домашни сладки, носещи се от фурната в главата си. 



Точно така се случи и в Академията, когато от кухнята на сладкарите се разнесе уханието на вкусните бисквити. Всяка извадена тава от фурната увеличаваше "учениците" (барабар с организаторите) в стаята, които  следваха първоизточника на неустоимия аромат. 
Тъй като домакин на събитието бе Софийската гимназия по хлебни и сладкарски технологии, имах честта да ми помага с професионалното оборудване един от преподавателите там, както и сладкар с дългогодишен опит, а вече смея да нарека и своя приятелка Станка (Таня) Захариева. 
Освен, че ме посрещна изключително топло, тя и нейните колеги, съвсем леко ме хвана яд, че не съм завършила точно тази гимназия. Някой обаче, който чете сега, може би ще има тази възможност, така че бих се запътила натам :) 



И така, ако и вие искате да опитате вече тези прословути бисквити, ето и рецептата за тях:
Необходими продукти:
115 г масло
140 г кафява захар
130 г шоколадови капки (ядки, стафиди и др.) 
1/2 пак. бакпулвер
1 бр. ванилия
1 яйце



Хубавото на тази рецепта е, че се прави в една купа. Няма много цапане, няма много суетене. Приготвяме си всичко около купата, с продукти на стайна температура.

              

Замесваме от всички продукти меко, гладко, нелепнещо тесто. Аз обичам да работя първоначално с поне 2/3 от брашното, като прибавям остатъка постепенно. 
Накрая прибавям и шоколадовите капки. 

                           

Оформям тестото на топка или пък на салам, като във втория вариант е по-лесно да го разрежем на еднакви порции, за да са ни еднакви по големина бисквитите. 
Присплескваме леко и редим върху хартия за печене. Печем на 180 градуса за около 10 минути или докато почервенеят. 


Не е хубаво да ги препичаме прекалено, тъй като е хубаво да останат по-мекички. Времето за печене ще варира от това колко дебели ги направите, като може да ги направите и по-дебели или по-тънки - като моите.


Така стават идеални за съхранение в буркан и да се хапват, потопени в кафе, мляко или чай.



А ето и една идея: ако искате, може да използвате една част от шоколадовите капки за украса, след като оформите самите бисквити. Така те ще останат на повърхността след печене и ще изглеждат още по-шоколадови. 

Освен много вкусна, тази рецепта е изключително бърза, затова не му мислете и си я пригответе още днес. Денят е идеален за бисквитки!



Актуализация 2018 :) 

Макар и болна, денят стана прекрасен от сутринта! 
С огромна усмивка установих, а сега и споделям с вас, че моето и ваше любимо местенце Lussi's World Of Artcraft е номиниран тази година в цели четири категории в наградите на Blogovoditel
Благодаря от все сърце за оказаната чест, а сега, както всяка година ще помоля за вашите гласове и подкрепа, като гласувате за мен на kulinarninagradi.com.
Може да се впишете с фейсбук или една от другите опции и да гласувате за мен в следните категории:
- Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/

- Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
- Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
- Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
Ето как става това: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.

Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".



Благодаря на всеки, който ще отдели време и ще гласува за мен, тъй като тези награди са много важна оценка за труда ми, който влагам през годината, както и огледало на моите взаимоотношения с читателите, на които знаете, че държа изключително много! Благодаря ви 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

32 коментара:

  1. Люси,
    много лесни, здравословни бисквити.Чудесно изглеждат.Аз навремето бях записала курс към тази гимназия, която и аз не съм завършила.Но съм доволна от всичко, което научих там.Курсовете са различни и много може да се научи.Така,че ако желаеш - запиши се в курс.Лично на мен този курс ми допълни знанията в кулинарията - имах заведение за хранене.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Лени! Да, след като с еопознах с екипа, стс сигурност ще се възползвам , ако имат някакви подходящи за мен курсове ;) Усмивки сърдечни!

      Изтриване
  2. Изглеждат доста апетитно, мисля да ги пробвам. Предполагам, че и обикновен натрошен шоколад ще свърши работа?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Соня! Капките са термоустойчиви и не се разтапят при печене за разлика от обиновения шоколад, но като цяло да, ще стане и с обикновен шоколад :) Вкусното си е вкусно ! Усмивки!

      Изтриване
  3. Гласувах за теб Люси, знаеш че съм ти фен и следя всяка твоя публикация :)

    ОтговорИзтриване
  4. Много изкушаващо изглеждат! Скоро ще ги пробвам и аз. :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дес! Ще се радвам да ти харесат!

      Изтриване
  5. Гласувах, успех!
    Имам питане за тези бисквитки, маслото разтопява ли се преди да се прибави към остналите продукти? Или е студено и се прибавя на парчинеца (като за маслено тесто).
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря от сърце за вота, Анонимен! Маслото го ползвам на стайна температура, леко омекнало :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. Здравей Люси, изглеждат много апетитни, нямам търпение да ги изпробвам. Откъде бих могла да купя термоустойчиви шоколадови капки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Мария :) Има в Кауфланд, Билла и други по-големи магазини, в различни опаковки и грамажи :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  7. Ще пробвам рецептата определено :) Излеждат страхотно! От къде купуваш шоколадовите капки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен! Купувам ги от Кауфланд, Билла и други по-големи магазини, в различни опаковки и грамажи :) Поздрави сърдечни!

      Изтриване
    2. Благодаря за отговора :) ДНес отивам до Билла да взема, че нямам търпение да ги направя :) Поздрави и от мен
      P.S. Гласувах за теб и в двете категорий - УСПЕХ

      Изтриване
    3. Благодаря от сърце! :)

      Изтриване
  8. Уникално вкусни, БРАВО!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите, Анонимен! Поздрави!

      Изтриване
  9. Рецептата е уникална, тъкмо ги пробвах, само че с бяло брашно, защото нямах пълнозърнесто и с бял филиран шоколад. :))

    ОтговорИзтриване
  10. По един глас и от мен и в двете категории ;) Успех, Люси! А бисквитките задължително ще се пробват!

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте! От описаните грамажи на продуктите колко бисквитки се получават горе-долу? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Доста зависи от големината, но при мен бяха някъде около 12 бр.

      Изтриване
  12. Здравей Люси вместо захар може ли мед дали ще станат,и ако неможе ти каква кагява захар копуваш, аз вземах от Лидл но пробвах дали е кафява като я сложих във вода и тя стана бяла...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Анонимен. Мисля, че може да се се сложи и мед, но ще промени съотношението на продуктите, тъй като е към по-скоро течните съставки. Аз ползвам кафява захар на Passilfora. Купувам я от Кауфланд. Поздрави!

      Изтриване
  13. Добро утро, направих ги бисквитките, ухаят много хубаво. Но тестото стана по-ронливо, не знам защо. Но оформих на големи топчета, оформих с вилица и станаха. Отиваме на гости, дано ги харесат. Сложих бял и млечен шоколад.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Непознат. Може би е могло да поеме още малко масълце към края, ако е било много ронливо. Надявам се и гостите да ги одобрят. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  14. Здравейте може ли захарта да се замени с мед и ако да колко гр. Трябва за тази доза?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, предполагам, че ще стане, но ще трябва сами да прецените като забъркате тестото. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...